Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
22.6.2000
 Magny-Cours test - torsdag
 Magny-Cours test - Onsdag
 2001 kalender
 Ferrari nyt - onsdag
 
21.6.2000
 Williams har mistet taget
 Irvine filosoferer
 Gentager historien sig?
 Head om kørerne til 2001
 Langsom dækkrig?
 Herbert kritiserer Jaguar
 Motivationsproblemer for Hakkinen?
 Jordan forsinket
 Coulthard sikker i 2001?
 Jordan line-up klar
 Frentzen med bremseproblem
 

Hop til top22.6.2000

Magny-Cours test - torsdag

Så blev der igen testet hårdt som forberedelse til det franske grand prix på Magny-Cours, og dermed har alle teams chancen for at være rustet til tænderne til løbet. Vejret var blandet - først på dagen var der et par byger, men siden blev vejret bedre. Der var dog flere spin og kørere der var af banen, så det røde flag blev flittigt viftet i dagens test.

For anden dag i træk var det McLaren og Coulthard der var hurtigst - og tiderne blev barberet endnu mere ned i forhold til tiderne i går. Michael Schumacher blev toer - lige lidt over en tiendedel efter Coulthard, og Trulli som nummer tre - måske kan Jordan være med fremme ligesom sidste år. Dagens overraskelse stod Jean Alesi for i sin Prost-racer - franskmanden kørte 4. bedste tid. Magny-Cours er også banen hvor de har gode muligheder for at klare sig godt og som det eneste franske team i Formel 1-feltet. Og så har de vist også behov for en succesoplevelse.

Arrows havde deres problemer i dagens test - uheldet i går med raceren gjorde at teamet stod uden en ordentlig racer til at teste. Derfor blev en af de racere der var kommet hjem fra Canada sendt til Frankrig, og den racer ankom først ved middagstid, så derfor nåede Pedro de la Rosa ikke at køre mange omgange - der opstod en olielækage som hindrede teamet i at køre med end 9 omgange.

Mika Salo sluttede sig også til sit team og satte 12. bedste tid. Teamet har især arbejdet med et nyt forhjulsophæng, samt aerodynamik. "Jeg kom ikke så meget ud som jeg forventede, og jeg kørte kun 43 omgange," siger Salo lidt skuffet. "Denne test er meget vigtig for at få data til det kommende grand prix. Jeg ser frem til at fortsætte med Bridgestones dæktestprogram i morgen, og vil også være helt klar til løbet," siger finnen videre. Sauber har også Enrique Bernoldi i aktion i morgen. Det også give Bernoldi lidt mere kendskab til Magny-Cours, så han er klar til Formel 3000-løbet. En væsentlig fordel når der er forbudt at teste i Formel 3000.

Tider fra Magny-Cours, torsdag den 22. juni 2000

KørerTeamBedste tidOmg.
David CoulthardMcLaren-Mercedes1:15,99753
Michael SchumacherFerrari1:16,13872
Jarno TrulliJordan-Mugen1:16,32338
Jean AlesiProst-P
BB  


Hop til top
Magny-Cours test - Onsdag

Efter et par dages hvil, er kørerne i aktion igen. Onsdag startede testrunden på Magny-Cours som forberedelse til det franske GP. Hos Sauber er både Pedro Diniz og Mika Salo repræsenteret. Onsdag var det Diniz der kørte, og han fik kørt knap 70 omgange. Formiddagen var sat af til køre bilen ind, med de mekaniske ændringer der er nødvendige, når man kommer til en ny bane. Det vil blandt andet sige affjedring og balancen i bilen. Og om eftermiddagen blev der afprøvet ting med aerodynamikken, og man fik også påbegyndt en mindre dæktest.

Pedro Diniz: "Jeg var ude på banen faktisk nonstop hele dagen, kun afbrudt af frokostpausen. Næst efter David Coulthard, er jeg den kører der fik kørt flest omgange. Jeg kender Magny-Cours rigtig godt bl.a. fra min tid i Ligier teamet. Det er en meget teknisk bane, som kan være meget fedtet og glat når det regner. Banen er meget flad, og den er meget jævn, det gør at vi kan køre med en lavere frihøjde på bilen, end så mange andre steder. I dag fik vi arbejdet lidt med set-up og aerodynamikken."
Torsdag træder Mika Salo også til og forsætter det planlagte testprogram.

Benetton teamet begyndte deres testdage på Magny-Cours med Alex Wurz, som arbejdede med set-up og dæk. Det forventes, at Bridgestone anbefaler soft og supersoft compound dæk på Magny-Cours til GP'et. Og det var netop disse dæktyper, som Wurz fik testet på banen. Derudover arbejde man med vægtfordelingen i bilen.
Antonio Pizzonia var også tilstede, for at han skal lære banen at kende, men arbejdsdagen blev ikke så lang for ham som forventet. Om formiddagen fik han problemer med motoren, og man valgte at sætte en ny i. Så om eftermiddagen var bilen klar til ham igen. Han fik kørt i alt 53 omgange. Han fik også arbejdet med de forskellige dæktyper.
Torsdag træder Giancarlo Fisichella til og deltager i testen.

Jaguar var på førstedagen repræsenteret med Luciano Burti. Jaguar vil bruge dagene på at finde et set-up, samt at teste nogle nye aerodynamiske udviklinger. Banen skal køres med noget mere downforce i forhold til banen i Montreal. Torsdag vil både Johnny Herbert og Eddie Irvine starte deres testprogram.

For Williams teamet er det blevet hverdag igen. Efter en flot sæsonstart er det ikke blevet til så meget i de sidste tre løb. Men der er nogle nyudviklinger på vej til bilen, og dem tester man i disse dage. Foreløbig er det Jenson Button, der tester. Det giver ham en mulighed for at lære banen at kende inden GP'et om halvanden uge. Han har dog kørt der før i F3, men noget andet er at køre i F1.

Jordan blev forsinket ved ankomsten til England da man kom retur fra Canada. Pga. at trafik kontrollen i en af de engelske lufthavne var brudt sammen, var der total kaos i luftrummet over England. Men man er alligevel nået til Magny-Cours, så man kan deltage i testen. Onsdag var Heinz-Harald Frentzen bag rattet.

For Ferraris vedkommende blev der ikke kørt det store antal omgange. Michael Schumacher startede sent på formiddagen med at teste, og over middag da man startede igen var Rubens Barrichello også med. Men MS fik ikke kørt så mange omgange efter pausen, da telemetrien viste et unormalt kurveforløb. Fejl ved motoren, og teamet valgte at stoppe testen for MS's vedkommende. RB kunne fuldføre hans planlagte testprogram.

BAR teamet var kun repræsenteret med Ricardo Zonta, og Jacques Villeneuve kommer torsdag og deltager i testen. Hvor man ved de to sidste tests har været tre kørere, er der mere stille ved denne test. Man har så vidt vides ikke "Athena 200" projektet på programmet denne gang.

McLaren er repræsenteret ved David Coulthard og Olivier Panis. De udmærkede sig ved at sætte dagens to hurtigste tider efterfulgt af de to Ferrarier.

For Arrows teamets vedkommende, kom man lidt ned på jorden igen. Efter Verstappens pointgivende resultat i Canada, måtte han en tur af banen ved dagens test. En mekanisk defekt sendte bilen sidelæns af banen i det andet sving på ban

PDL  


Hop til top
2001 kalender

Efter at The World Motorsport Council i går holdt møde i Polen, så så har FIA nu offentliggjort nedenstående kalender for Formel 1 løb i 2001. De pointerer dog at denne kalender er foreløbig, da det stadig ikke er sikkert at Silverstone banen får lov til at afholde det Engelske Grand Prix, på grund af de problemer der var i forbindelse med afviklingen af dette års Engelske Grand Prix.

Den eneste "overraskelse" der er på den 17 løb store kalender, er at Malaysias Grand Prix er rykket fra sidst på sæsonen, og frem til at være det andet løb på kalenderen.

Formel 1 løbskalender 2001:
DatoLand Bane
4. martsAustralienMelbourne
18. martsMalaysiaKuala Lumpur
1. aprilBrasilienSao Paulo
15. aprilSan MarinoImola
29. aprilSpanienBarcelona
13. majEnglandSilverstone
27. majMonacoMonte Carlo
10 juniCanadaMontreal
24. juniEuropaNurburgring
8. juliFrankrigMagny-Cours
AN  


Hop til top
Ferrari nyt - onsdag

"Nu er det op til McLaren at indhente os". Ordene er Luca di Montezemolos. Efter dobbeltsejren i Canada, er han åbenbart blevet lettere hoverende. Modsat hans førstekører, Michael Schumachers udtalelser, ( se Canadas GP pressemøde), så virker Montezemolo sikker på, at Ferrari næsten allerede har vundet VM. F.eks. sammenligner han med de seneste år, hvor McLaren har lagt fra land meget tidligt på sæsonen, og hvor Ferrari har måttet kæmpe sig ind i kampen om VM. Og i år er det så byttet om, ifølge Montezemolo.

"Vi har ikke råd til at miste point, bare fordi vi nu har et klart forspring over vores rivaler. Det er op til McLaren at indhente os. Nu er det dem, som har alt det hårde arbejde med at indhente og overhale os. Vi vil selvfølgelig arbejde hårdt for at forblive nr. 1."

Mere på linje med MS, er Jean Todt der advarer om, at sæsonen altså ikke er færdig endnu. Han forventer en meget tæt kamp i den resterende del af sæsonen. "Hvis McLaren vinder lige så mange løb i den anden halvdel af sæsonen, som vi har gjort i den første, bliver det en meget tæt afgørelse på sæsonen. Vi skal være meget omhyggelige og forsigtige."

På et tidspunkt under det canadiske GP, virkede det som om der var hektisk forvirring i Ferrari pittet. Men det var faktisk planlagt. Ifølge Rubens Barrichello, havde han kommunikeret med teamet over radioen angående pitstop pga. regnen. Han blev, ifølge hans eget udsagn, bedt om at komme ind sammen med MS til et dobbelt pitstop, for at man ikke skulle miste for meget tid. Udefra set virkede det som om, at mekanikerne ikke var blevet underrettet om, at RB kom ind på samme tid som MS.

Rubens Barrichello virker heller ikke tilfreds med at skulle følge teamordre. Han var under løbet blevet bedt om at blive bagved MS. Det var tydeligt i den sidste del af løbet, at RB vandt hurtigt ind på MS. Om det er fordi MS valgte at køre lidt langsommere, eller om RB virkelig var så meget hurtigere i den sidste del af løbet, det kan der diskuteres meget om. "Det virker som om, at Ferrari gerne vil have, at det er MS der vinder." Udtaler RB. Man kan være tilbøjelig til at give både ham og Ferrari ret. Alene MS's gage skal jo hentes ind igen i form af sejre, og helst med en titel som resultat. Så bliver der ikke plads til RB, som derfor får en anden funktion. Men det virker som om, at RB bliver mere og mere frustreret over sin rolle i teamet. Ved pressekonferencen efter løbet, havde MS takket RB for at være der, og være med til at beskytte hans førsteplads. Efterfølgende har RB udtalt til flere medier, at det havde skabt en alvorlig krise i teamet hvis han havde overhalet MS og vundet løbet. "Min tid skal nok komme, jeg håber at vinde et eller endda flere løb i år. Det var tydeligt i Canada, at MS har toppet og at jeg er fremtidens mand." Det er nok noget han ikke skal sige alt for højt. Men bl.a. takket været sin andenplads i det canadiske, er han nu kun 4 point efter Hakkinen på tredjepladsen.

Men en ting som Ferrari ikke kan undgå at lægge mærke til er, at Rubens Barrichello ved adskillige lejligheder har bevist, at han er fortræffelig kører i regnvejr. Nogle mener endda, at han kan køre lige op med Michael Schumacher i regnvejr. Det er nok en ting der aldrig bliver bevist.

PDL  


 

Hop til top21.6.2000

Williams har mistet taget

De tre seneste grand prix har ikke givet flere point på VM-kontoen for Ralf Schumacher og Jenson Button efter at samarbejdet mellem BMW og Williams har fået en god start i den første halvdel af sæsonen. Nu føler teamet at de er ved at miste lidt af taget. "Vi skal til at arbejde hårdt nu. Jeg fornemmer at vi er lidt efter nogle af de andre teams, især Benetton," vurderer Ralf Schumacher.

Ralf Schumacher lagde ellers rigtig godt ud for BMW-Williams i Melbourne ved at tage en flot 3. plads. Siden hen er det blevet til flere point, og teamet har egentlig overrasket, specielt da teamet og især BMW lagde op til at de ville blive et midterteam, men de har været bedre end blandt andet Jordan, Benetton og Jaguar der ellers på papiret burde være stærkere.

Patrick Head tror dog at de kan vende godt tilbage på Magny-Cours, fordi han mener at banen passer godt til raceren og især til Ralf Schumacher. "Den har nogle hurtige stræk og også et par chikaner hvor Ralf især er stærk. Jeg håber at vi kan klare os bedre der," siger Patrick Head.

Button fik uventet hjælp

Forud for det canadiske grand prix nåede Jenson Button at få en uventet chance til at lære banen at kende. Charlie Whiting indbød briten til at være stand-in i safety-car'en da Bernd Maylander var forsinket. Button skulle dog først have accept fra Williams-teamet, da det jo ville komme til at foregå i en Mercedes, og da han fik grønt lys slog han prompte til. Dermed kunne TV-folkene få indstillet fokus og øve sig inden der skulle køres træning - og så fik Button chancen for at lære banen at kende.

Junqueira skuffet

Bruno Junqueira var taget den lange vej til Montreal for at stå stand-by hvis Ralf Schumacher ikke ville blive klar til at køre løbet. Brasilianeren må dog fortsat have sin Formel 1-debut til gode, og ikke underligt var han lidt skuffet over at det ikke blev ham der fik muligheden. "Han var i en svær situation. På den ene side ønsker han ikke Ralf noget dårligt, men på den anden side ville han nok ikke haft noget imod at give ham et spark over det venstre ben," siger Patrick Head.

BB  


Hop til top
Irvine filosoferer

En af Formel 1's mest farverige kørere erkender at det kan være svært at holde stilen. "Man har en tendens til at brænde sit lys i begge ender, fordi der er så meget man ikke kan lave," siger Irvine om sit til tider vilde liv. "Det er svært blot at sidde derhjemme og sidde med fødderne på bordet," siger Irvine.

Det er selvfølgelig mest på banen at der er noget at filosofere over. Blandt andet mener han at han er en analyserende kører. "Efter mine mange års erfaring i motorsport er der situationer hvor jeg kan se at det er for farligt - så man analyserer altid faren," siger Irvine.

En af de ting som han hader allermest er tekniske fejl - dem er kørerne stort set ikke selv herre over, og de kan give store uheld. "Sammenbrud er en af de ting som kørere hader mest, fordi det er der hvor de største uheld kommer - det er meget sjældent at man kører af i et stort uheld fordi man laver en fejl," vurderer Irvine. Indtil videre har han i år haft mange erfaringer med ødelagte racere, så lidt erfaring må han da have på det område.

BB  


Hop til top
Gentager historien sig?

Heinz-Harald Frentzen håber at historien vil gentage sig - sidste år kørte tyskeren af i et stort crash i Canada - 14 dage efter vandt han på Magny-Cours. Kan det gentage sig? Det håber Frentzen på.

"Jeg var virkelig såret og nede da jeg forlod Canada sidste år efter mit uheld," siger Frentzen om det uheld der kostede ham en plads på podiet, da hans bremser eksploderede. Helt så alvorligt var det ikke år, men det var også bremserne der var noget galt med. "Jeg tænkte slet ikke over at jeg skulle sprøjte med champagne to uger senere i det franske grand prix ud over mekanikerne efter at have vundet på Magny-Cours," siger han - og slutter: "lad os håbe at historien kan gentage sig."

BB  


Hop til top
Head om kørerne til 2001

Patrick Head er en af de folk hos Williams der kender lidt til spillet og kampen om hvem der kører de to racere næste år. Men han kan ikke bidrage med det helt store. Ralf Schumacher er klar til næste år. "Han er på kontrakt indtil 2002 og jeg forventer ingen ændring i dette," siger teamets tekniske leder.

Nu er det ikke Ralf Schumacher der er den mest interessante i dette game, men derimod om det enten bliver Jenson Button eller Juan Pablo Montoya. Det ligger efterhånden også i kortene at Williams har gode muligheder for at få Montoya tilbage fra USA. Det har gjort at Jenson Button er i fare for at ryge ud af teamet. "Jenson er opmærksom på den beslutning som vi skal tage. Han var meget opsat på at kvalificere sig godt her, og var meget skuffet over at han ikke var i stand til det," siger Head, der dog helt vil overlade det til Frank Williams at tage den endelige beslutning.

Button erkender selv presset Der er selvfølgelig et stort og næsten umenneskeligt pres på Button, der ellers har leveret en god indsats. Om det skal virke særlig befordrende skal være usagt, men det viser blot at Williams ikke rigtig kan håndtere det der kaldes 'man-management'. "Der er en chance for at jeg ikke kører i Formel 1 med dette team, men sådan er det for mange andre kørere," siger 20-årige Button. Flere teams vil gerne leje Button og der er endda rygter om at han kan gå den anden vej i en byttehandel med Chip Ganassi. Om det vil være klogt at få fra Formel 1 til ChampCar efter indledende succes skal være usagt.

BB  


Hop til top
Langsom dækkrig?

Michelin der i 2001 bryder Bridgestones monopol, er i fuld sving med at teste og udvikle. Nu er der ikke lang tid til at deres dæk skal være klar - især til vintertestene, hvor de jo bliver nødt til at være på banen med deres nyudviklede dæk.

Michelin har brugt et gammelt Williams-chassis, og hvor blandt andet Tom Kristensen har været aktiv som testkører. Han regner selv med at komme til at køre test senere, selvom han har måttet stå over de sidst par tests, på grund af forberedelser til Le Mans.

Forcen ved de nye Michelin-dæk skulle efter sigende være deres holdbarhed, snarere end at de bliver meget hurtigere end Bridgestones dæk. En af svaghederne er regnvejrsdækkene, som Bridgestone har udviklet godt på, og japanerne menes at få overtaget på dette felt.

Alt andet lige vil det dog give hurtigere tider - sådan blev det sidste gang i duellen mellem Bridgestone og Goodyear - så hvorfor ikke også når Michelin bliver klar.

BB  


Hop til top
Herbert kritiserer Jaguar

Johnny Herbert har skiftet taktik – ikke mere soft-talk og leflen for Jaguar. Nu får de en ordentlig bredside med på vejen fra den rutinerede englænder. Det er et faktum at Jaguar ikke har levet op til forventninger i denne sæson. Der kom 3 heldige point i Monaco, men ellers har det været den rene elendighed hos det team der ellers bærer den britisk "racing-green" farve.

Herbert sidder på et yderligt mandat i teamet, og måske er det i erkendelse af at han er færdig i teamet at han nu direkte kritiserer teamet. "Raceren er stort set den samme som vi havde i Melbourne. Der er næsten ikke været nogen udvikling overhovedet og jeg kender ikke til at der skulle komme noget," lyder kritikken fra Herbert.

Det er kun på motorområdet at der er sket lidt. "Cosworth giver en ny motor til Østrig, men det er det hele. Alt hvad vi har forsøgt er at komme ud over holdbarhedsproblemerne med motorerne, men alt går stort set i stykker," fortsætter han.

Herbert har stort set brugt mere tid uden for raceren end i Jaguar'en
Foto: Allsport

Englænderen tog sidste år Stewarts første og eneste sejr – men der er langt til den form. "Faktisk er teamet stadig Stewart. Der er ikke sket nogen ændringer i medarbejderstaben siden sidste år. Jackie og Paul er væk, men det er det hele," forklarer han.

Og så kommer der ellers en bidende kritik af teamet. "Det er stadig et lille team og hvis man ser på Stewarts historie har alt været noget møg – undtagen sidste års racer, hvor de var heldige med en god racer," siger Herbert I sin kritik af Stewart/Jaguar. Jeg er sikker på at Jan Magnussen kan skrive under på Herberts udtalelser…

Mon ikke Herbert med disse udtalelser har sikret sig en plads udenfor Jaguar næste år?

BB  


Hop til top
Motivationsproblemer for Hakkinen?

Er Hakkinen blevet træt af Formel 1? Måske er finnen ved at få problemer med motivationen, hvilket han har givet udtryk for. Finnen har langt fra gjort sig gældende i år og løbet i Canada var igen et der kunne arkiveres til glemmebogen.

"Min lyst har ændret sig lidt," siger han om sulten ved at køre Formel 1. Det skal dog ikke tolkes som om han er ved at give op. "Det betyder dog ikke at jeg er blevet en langsommere kører – jeg er stadig den samme person som jeg altid har været," forklarer han. Dog har man i år kunne betragte Hakkinen som lidt mere sky og reserveret end han længe har været, hvilket blot har fået rygterne om motivationsproblemer og endda et farvel til sporten til at florere.

Han mener at alle har rettet deres had mod ham – fordi han har domineret de sidste par år. "Alle kan ikke lide mig nu da jeg har vundet to titler. De ønsker alle at David eller endda Michael skal vinde," klager finnen. Det kan dog ikke ændre meget ved det faktum at Hakkinen ikke har været på toppen i år.

Det bliver meget svært for Hakkinen at gentage bedriften fra 1998 og 1999 – et hattrick lader til at være stort set umuligt. Men Hakkinen giver ikke op. "Efter to titler er det svært," siger han om livet i Formel 1. "Jeg ser anderledes på tingene, men mit mål er stadig at fortsætte med at vinde og få det tredje mesterskab," siger finnen. Det bliver en svær mission… Hakkinen forsøger at blive den første siden Fangio til at vinde tre mesterskaber i træk.

BB  


Hop til top
Jordan forsinket

Jordan-teamet måtte bruge lidt længere tid på at komme tilbage til fabrikken ved Silverstone. Teamet nåede således først hjem i går, da der var mange problemer med at få racere og materiel fløjet fra Canada.

Det skulle dog ikke få nogen konsekvenser for teamets planer om at teste på Magny-Cours, startende fra i dag.

BB  


Hop til top
Coulthard sikker i 2001?

Rapporter fra England indikerer at David Coulthard beholder sit sæde hos McLaren også i 2001. Det ventes nemlig at McLaren og Mercedes vil præsentere kørerne til 2001 på Hockenheim om en måneds tid - og det bliver igen Hakkinen og Coulthard.

Skotten har haft en sæson hvor det er gået op og ned, men status er at han i VM er bedre placeret end Hakkinen er. Alligevel har skotten taget sig sammen, og det ser ud til at blive belønnet. "Han har klart blevet bedre end det vi så fra ham sidste år," siger Ron Dennis, og indikerer dermed at han fortsat vil beholde skotten. I tidligere udtalelser har teamchefen da også lagt op til at det er mest oplagt at beholde de to nuværende kørere. "Afstanden mellem ham og Mika i kvalifikationen er blevet markant reduceret og i løbene har vi set at han har kørt fra Mika et par gange, så det er klart at han kører bedre end før," fortsætter Ron Dennis.

McLaren har dermed lukket alle forhandlinger med andre kørere, hvor Villeneuve har været inde i billedet samt Olivier Panis - teamets testkører. Nick Heidfeld kunne have været et bud, men han har skuffet i den dårlige Prost-racer.

Såfremt Hakkinen og Coulthard bliver præsenteret som kørerne i 2001, vil det være historie. Aldrig før har to kørere været i det samme team sammen i så mange år. Coulthard begyndte i 1996 hos McLaren, hvor Hakkinen havde været med i teamet som kører siden 1993.

BB  


Hop til top
Jordan line-up klar

Det ser ud til at Jordan i 2001 får samme kørerbesætning. Frentzen har efter sigende skrevet under på en kontrakt forlængelse med teamet. Tyskeren har ellers været i kontrakt med Jaguar der skulle have budt mere, men i sidste ende var det ikke pengene der talte for Frentzen.

Ingen af parterne har offentliggjort om det forholder sig således, men det ventes at Jordan snart kan præsentere de samme kørere til 2001-sæsonen. Trulli har en toårig kontrakt og er derfor sikker i 2001.

Komplette Button

Eddie Jordan har også været fremme med roser til Jenson Button - selvom han under ingen omstrændigheder er interesseret i at få køreren til sit team. "Jenson er kommet med og har markeret sig. Han er i stand til at klare sig selv," siger Eddie Jordan der ellers har været den teamchef der har ført mange talenter frem til Formel 1-karrierer. Han peger på et par egenskaber hos Button. "Han er velkontrolleret, taler og kører godt. Om noget tid tror jeg at teams som Ferrari og McLaren vil tale med ham - men det bliver ikke os," forsikerer Jordan.

BB  


Hop til top
Frentzen med bremseproblem

Heinz-Harald Frentzen måtte udgå af det canadiske grand prix efter at der opstod en fejl i bremserne - de virkede simpelthen ikke til sidst. Bremsesystemet virkede ikke optimalt i bagbremserne, og derfor måtte tyskeren vælge at trække sig.

"Det er lidt underligt. Den forreste del af systemet var alt i orden. 10 omgange før jeg udgik på 33. omgang, fandt jeg ud af at bremsepedalen var blevet blød. Jeg forsøgte at tilpasse bremsepresset så meget som det var muligt, men der er grænser. På et tidspunkt kunne jeg ikke længere forsvare min position - den var simpelthen ubrugelig så jeg træk mig," siger Frentzen om bremseproblemet.

Det er også værd at bemærke at Frentzen havde et problem med bremserne sidste - der var det dog en bremseskive der eksploderede, og som sendte Frentzen i muren. Heldigvis slap han lidt bedre fra det i år!

BB  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk