Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
22.6.2002
 Hattrick til Montoya
 
21.6.2002
 Europa GP - 2. træning
 Europa GP - 1. træning
 Ny sponsor til Minardi
 

Hop til top22.6.2002

Hattrick til Montoya

Juan Pablo Montoya fortsætter stimen af pole positions. Med et forspring på sølle 0,009 i forhold til holdkammeraten Ralf Schumacher er det hans 7. pole i Formel 1.


(Foto: BMW Motorsport)

Men samtidig har han indtil videre i denne sæson en meget dårlig rekord hvad angår pole positions - hver gang er han udgået! Men også i løbet i morgen kan der komme andre perspektiver ind i det. Ferrari menes at have valgt Bridgestones hårde compound som de eneste, mens det bliver meget spændende at se hvilket taktisk udlæg som Williams lægger. Samtidig viste Ferrari et par svaghedstegn, idet Michael Schumacher måtte afbryde sit første forsøg med motorproblemer.

Kvalifikationen var i første omgang en kamp mellem de to Schumacher-brødre, mens Montoya havde nogle problemer med at komme helt med frem. Det lykkedes dog for colombianeren at slippe forbi Ralf med blot 0,009 sekund.


(Foto: Ferrari)

I de sidste minutter bliver de sidste forsøg fyret af, men her sker der ingen forskydninger i toppen. Michael Schumacher pressede ellers rigtig godt på til sidst, men raceren var ikke optimal. Men spørgsmålet er om tredjepladsen ikke er et godt udgangspunkt alligevel med udsigt til en et-stop strategi i morgen?

Barrichello slutter på 4. pladsen, mens McLaren ligger pænt med indenfor de seks første. Derefter følger Renault - og dermed må det siges at det kendte billede for hvordan Formel 1-feltet ligger i forhold til hinanden er meget tydeligt.

Honda, der havde en ny motor med, fik ikke meget valuta for indsatsen. Bedste mand blev Olivier Panis på en anonym 12. plads. Og med Villeneuve på en 19. plads - virkelig en meget skuffende indsats.

Så nu er der blot tiderne tilbage og dem kan du finde her.

BB  


 

Hop til top21.6.2002

Europa GP - 2. træning

Tiderne blev yderligere barberet ned og flere teams kom tættere på Ferrari. Således sluttede David Coulthard, der er inde i en god stime, som hurtigste mand ved fredagens træning.


Coulthard
(Foto: Daimler Chrysler)

Det skete på en bane der var blevet lidt varmere og under lidt bedre vejrforhold end dagens første træning. Generelt skete der ikke det store. Mark Webber lagde dog tidligt ud med problemer, da han måtte vende tilbage til pitten med et ødelagt ophæng efter en tur i gruset. Især var McLaren og Renault meget aktive oppe foran med at sætte tider. Kimi Raikkonen var på et tidspunkt virkelig godt kørende, og herefter begyndte tiderne af falde - måske som følge af at de forskellige teams fik prøvet dækkene godt af.

Noget overraskende var Williams meget lang tid om at komme med frem i toppen, men til sidst fik teamet hevet sig ind i top-6. Det er dog meget oplagt at pege på at McLaren er ved at være på vej frem. Spørgsmålet er så hvor meget der kan lægges i tiderne, eftersom vi ved at meget kan ændre sig igen i morgen og ikke mindst på søndag hvor det virkelig gælder.

Billedet er dog meget klart - de fire bedste team må siges at være: Ferrari, Williams, McLaren der er på vej frem og så Renault der ikke har gjort de samme fremskridt som McLaren, men stadig hænger godt på. Herefter kommer en broget skare Toyota, Sauber, Jordan og BAR på pladserne omkring 10. pladsen.

Du kan her finde tiderne fra den anden frie træning.

BB  


Hop til top
Europa GP - 1. træning

Kørerne fik deres første oplevelse med den delvist ombyggede Nürburgring - i hvert fald er den første svingkombination anderledes end tidligere.

Træningen blev kørt under let blæsende forhold og med masser af skyer, og det er i øvrigt også det der forventes at blive vejrforholdene weekenden igennem. Der var ikke den store dramatik i træningen. Bernoldi var dog i barrieren i Ford kurven, og der kom sidst på træningen lidt let regn nogle steder på banen - ganske som vi kender det på Nürburgring.


Det nye første sving på banen - bemærk at første del af 'grusgraven' er belagt med asfalt for at give kørerne mulighed for at bremse bedre ned i forbindelse med en afkørsel
(Foto: Ferrari)

At dømme ud fra tiderne ligner det allerede nu en total Ferrari dominans. Barrichello viste igen godt form ved at være hurtigste mand, mens de øvrige teams havde svært ved at være med fremme. Noget overraskende var det således Nick Heidfeld der blev best of the rest - men over et sekund fra Barrichellos bedste tid.

Ellers var springet meget stort - fra 7. pladsen er der over to sekunder til den hurtigste tid, og det tyder derfor allerede nu på at Ferrari igen er langt de mest overlegne. Honda fik prøvet deres nye motorer af, og det gav foreløbig en 9. plads til Fisichella i Jordan-raceren.

Du kan her finde tiderne fra den første frie træning.

BB  


Hop til top
Ny sponsor til Minardi

Midt i pengenøden har Minardi fået en ny sponsor. Det er et østrigsk firma, Ouadriga Group der nu lægger penge i teamet.

Målet for Ouadriga, der er et investeringsfirma, er at komme ind på det asiatiske marked, og her kan Alex Yoong jo være en god reklamesøjle. Derudover har Minardi deres hyr med at få de penge som ellers skulle tilfalde Prost-teamet, så en kapitalindsprøjtning har været tiltrængt.

BB  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk