Rubens Barrichello var den af de to Ferrari-kørere der fik den bedste start, og meget hurtigt kunne han gå op og udfordre Ralf Schumacher, der fik en bedre start end Juan Pablo Montoya. Og efter to omgange var det Ferrari 1-2 - og sådan blev det resten af løbet. Stor dækslitage hos Michelin var problemet hos Williams, men alligevel klarede en kører som Kimi Raikkonen sig bedre og sluttede på en god 3. plads - godt at den unge finne endelig har fået lidt medgang.
Løbet var som sådan ikke videre dramatisk. De to Jordan-kørere bankede sammen for anden gang i år - denne gang var det dog Fisichella der har sin del af skylden, idet han spinder rundt i det første sving og banker sammen med Sato. Banens første sving bød også på et sammenstød mellem Coulthard og Montoya. Da de to kørere duellere, spinder Montoya og banker sit baghjul op i forhjulet på skottens racer - og begge får ødelagt ophæng og dermed et farvel til dem begge. Montoya underskylder efterfølgende, hvilket Coulthard dog ikke vil acceptere.
Vi blev også vidne til at Michael Schumacher kan fejle. Mens han fulgte Barrichello rundt på banen, måtte han tage en tur af banen. Selv den bedste kan fejle! Derved taber tyskeren 10 sekunder, men henter det dog stille og roligt ind. Mod slutningen af løbet ligger de og kører parløb, og alles øjne er nu mere rettet mod Ferrari-pitten, hvor Jean Todt og Ross Brawn skal udstikke linien i teamet.
Ferrari har dog i baghovedet at på onsdag skal de møde for FIA og forklare sig om det der skete på A1-Ring. Alle ventede til det sidste sving for at se hvad der skulle ske - ville man lave det samme stunt igen? Til fleres, inklusiv undertegnedes, overraskelse gav teamet ingen ordre. Barrichello kunne tage sejren - hvilket også var fair nok. Han havde ført løbet fra de første omgange. Dermed kunne han tage sin anden sejr i karrieren - og begge er blevet hentet på tysk asfalt!
I mesterskabet er Michael Schumacher nu 46 point foran Ralf Schumacher, så VM er mere og mere ved at være sikret.
Du finder resultatet af løbet her.
Næste løb bliver den 7. juli på Silverstone i England.
(Foto: BMW Motorsport)
Men samtidig har han indtil videre i denne sæson en meget dårlig rekord hvad angår pole positions - hver gang er han udgået! Men også i løbet i morgen kan der komme andre perspektiver ind i det. Ferrari menes at have valgt Bridgestones hårde compound som de eneste, mens det bliver meget spændende at se hvilket taktisk udlæg som Williams lægger. Samtidig viste Ferrari et par svaghedstegn, idet Michael Schumacher måtte afbryde sit første forsøg med motorproblemer.
Kvalifikationen var i første omgang en kamp mellem de to Schumacher-brødre, mens Montoya havde nogle problemer med at komme helt med frem. Det lykkedes dog for colombianeren at slippe forbi Ralf med blot 0,009 sekund.
(Foto: Ferrari)
I de sidste minutter bliver de sidste forsøg fyret af, men her sker der ingen forskydninger i toppen. Michael Schumacher pressede ellers rigtig godt på til sidst, men raceren var ikke optimal. Men spørgsmålet er om tredjepladsen ikke er et godt udgangspunkt alligevel med udsigt til en et-stop strategi i morgen?
Barrichello slutter på 4. pladsen, mens McLaren ligger pænt med indenfor de seks første. Derefter følger Renault - og dermed må det siges at det kendte billede for hvordan Formel 1-feltet ligger i forhold til hinanden er meget tydeligt.
Honda, der havde en ny motor med, fik ikke meget valuta for indsatsen. Bedste mand blev Olivier Panis på en anonym 12. plads. Og med Villeneuve på en 19. plads - virkelig en meget skuffende indsats.
Så nu er der blot tiderne tilbage og dem kan du finde her.