Den tidligere finske Formel 1 verdensmester tikker således ind på en fornem 2. plads. Det menes at han tjener omkring 45 millioner dollars (240 millioner kroner) om året. Det er både lønchecken fra Ferrari samt diverse sponsorater mv. Dermed slår han flere andre kendte sportsstjerne - eksempelvis David Beckham som 'blot' tjener 42 millioner dollars om året.
Valentino Rossi er den næstbedste betalte i motorsportsverden med en årlig indtægt på 35 millioner dollars. Lewis Hamilton er også sat tilbage i feltet og ligger på årlig indtægt nu på 32 millioner dollars og er placeret på en 13. plads.
Raikkonen og Hamilton skal dog finde den helt store speeder frem, med ekstra boost og KERS hvis de skal indhente manden på listens førsteplads. Det giver altså bedre at spille golf og hedde Tiger Woods. 110 millioner dollars (585 millioner kroner) sætter han årligt ind på kontoen. Så meget for finanskrisen...
Her var der ventet med spænding på hvad Mosley havde tænkt sig at gøre i fremtiden. Presset på ham er tungt, men han har mange støtter internt i FIA. Udbryderne har ellers lagt klart op til at en mulig aftale kunne komme i stand hvis det viser sig at Mosley er klar til at gå af posten. Men det sker næppe! Mosley har i et brev til de forskellige medlemmer at han søger deres opbakning mod de utilfredse team. "Henover de sidste par uger er det blevet tydeligere for enhver at målet med de udbrydende teams er at jeg skal trække mig som FIA præsident. Sidste år støttede I mig, og som jeg skrev til jer i maj, var det min intention ikke at gå efter at blive genvalgt til oktober. Men i lyset af de seneste angreb på det mandat I har givet mig, må jeg give til kende at min oprindelige beslutning om ikke at gå efter genvalg i virkeligheden var den rigtige," siger han og dermed er der lagt op til at han går efter at blive genvalgt.
Mosley hæfter sig primært ved at det ikke bør være teams'ene i Formel 1, eller andre for den sags skyld, der skal bestemme hvem der står i spidsen for FIA. Det bør være medlemmerne. "Det er for FIA medlemmeren, og kun for dem, at bestemme dets demokratisk valgte ledelse, ikke for bilindustrien og slet ikke de der har deltagende Formel 1-teams.
FIAs autoritet under pres
Yderligere bliver der lagt et pres fra FOTA gennem andre kanaler. Således har foreningen af den europæiske bilindustri, ACEA, rettet et skarpt angreb mod ledelsen i Formel 1. Alt sammen noget som FIA præsidenten ser som et yderst alvorlig angreb på den autoritet som FIA besidder. "Det er et angreb på FIAs ret til at sætte reglementet i Formel 1, men det er også en uretmæssig kritik og angreb på hele strukturen og meningen med FIA," lyder det fra en rasende Mosley og gentager truslen om at påbegynde retssager mod bilmærkerne. I slutningen af brevet kommer der så en bredside mod FOTA - at de vil lave deres egen serie og bruge mange penge på at stable det på benene når der nu er finanskrise og de fleste af dem fattes penge.
En våbenhvile mellem parterne ser ikke ud til at være lige om hjørnet. Krigen fortsætter