Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
25.6.1998
 Vejrudsigt for Magny Cours
 Walker fik sit livs køretur
 Gascoyne forlader Tyrrell
 Toyota i Formel 1?
 Ny direktør for Peugot Sport
 Honda vil afsløre deres planer
 Jos´ første Grand Prix i år
 Mystik om Ferrari test
 
24.6.1998
 Honda tester til efteråret
 McLaren frygter Ferrari
 Beholder Ferrari Irvine?
 Tom som testkører?
 Benetton beholder begge kørere
 Prost satser på short wheelbase
 Magnussen kritisk overfor Stewart
 

Hop til top25.6.1998

Vejrudsigt for Magny Cours

Vejrudsigten for Magny Cours ser således ud:
Fredag24CSkyet
Lørdag27CMest skyet
Søndag29CSolrigt

Overskyet vejr kan give Goodyear og Ferrari en fordel i lørdagens kvalifikation.
MBP  


Hop til top
Walker fik sit livs køretur

Irske ITV's formel-1 kommentator Murray Walker fik sit livs køretur, da han tidligere på ugen var medpassager i McLarens tosædede formel-1 racer. Raceren blev kørt af Martin Brundle som sluttede formel-1 karrieren hos Jordan i 1996, og idag er Walkers medkommentator hos ITV. For Murray Walker var dette hans største oplevelse nogensinde. "Utroligt. Med selerne, McLarens forberedelser og Martin bag rattet, følte jeg mig fuldstændig sikker, og jeg kan ikke beskrive hvor priviligeret jeg føler mig.", udtalte den populære kommentator bagefter.
MBP  


Hop til top
Gascoyne forlader Tyrrell

Det forventes at Mike Gascoyne, teknisk direktør hos Tyrrell, skifter til Jordan inden det Britiske Grand Prix i næste måned. I sidste uge sagde Gascoyne hans stilling hos Tyrrell op, og det forventes at stilligen hos Jordan bliver som chef designer.
MBP  


Hop til top
Toyota i Formel 1?

Den japanske bil gigant Toyota, skulle efter sigende overveje at gå ind i F1 allerede i år 2000. Det vides endnu ikke om Toyota går ind som motorleverandør eller som et helt team, men det siges at de har følt sig presset efter at Honda er gået med fra næste år. Hvis Toyota kommer ind som et helt team har de allerede travlt, da det tager meget lang tid at konstruere en bil. Men hvis de derimod kun kommer ind som motorleverandører, kunne de allerede have et lille forspring. Mange i F1 tror at Yamahas deltagelse i formel 1 fra 1989-97 muligvis kunne have været et "dække" for Toyota. Toyota kunne derfor lære meget af Yamahas knap så heldige optræden i F1.
HK  


Hop til top
Ny direktør for Peugot Sport

Corrado Provera erstatter Pierre-Michel Fauconnier som direktør for sportsafdelingen hos Peugot Sports. Det menes at årsagen til skiftet er Peugot's dårlige resultater i år.

Peugot Sport vil i den nærmeste fremtid flytte til en lokation i nærheden af Prost Grand Prix's kommunikationsafdeling, i stedet for i Guyancourt ved Paris, hvor afdelingen ligger nu.
MBP  


Hop til top
Honda vil afsløre deres planer

Honda vil afsløre planen for deres tilbagevenden til formel-1 ved det Britiske Grand Prix den 12. juli. Teamet får base i Slough og Swindon, og alle formel-1 aktiviteter bliver således samlet i Stor Britanien. Toranosuke Takagi menes at skulle have det ene sæde, medens rygterne om det andet sæde peger i retningen af CART køreren Alessandro Zanardi. Honda's originale plan var at starte i år 2000, men kilder indenfor teamet siger at det sagtens kunne blive i 1999.
MBP  


Hop til top
Jos´ første Grand Prix i år

Naturligvis er jeg glad for at være tilbage i Formel 1 og jeg ser frem til en frisk udfordring. Det har været pinefuldt at følge de andre køre uden selv at være med. Jeg er meget begejstret for at være en del af Stewart-Ford teamet. Atmosfæren er rigtig god og alle arbejder for at opnå det bedste resultat for teamet, selv om det er hårdt arbejde. Jeg kender mange af folkene i Stewart-Ford teamet, fordi jeg har arbejdet med dem tidligere i andre teams, hvilket har gjort det meget nemmere for mig at indpasse mig. Jeg ved godt det bliver svært at hoppe ned i vognen her midt i sæsonen og være konkurrencedygtig lige fra starten efter at have siddet på sidelinien.
De andre kører har kørt lige fra starten af sæsonen og min starter først her, og jeg bliver nød til at koncentrere mig om at lære vognen at kende så hurtig som muligt så jeg kan være med i den fremgang som teamet har haft frem til nu.
Jeg har altid kunnet lide Magny Cours den har en meget jævn og fin overflade og den har små hurtige langsider, men det er svært at overhale på den. Det er stadig meget tidligt, men jeg har lært fra testen på Magny Cours, og vi arbejder på at tilpasse vognen så den passer til min kører stil, men det vil komme med mere tid i vognen under løbene.
Mit mål er at få så mange kilometer bag mig som muligt, hvis jeg kan fuldføre løbet er mit mål at få en så god placering som muligt.
(CS)
AN  


Hop til top
Mystik om Ferrari test

Ferrari meddelte for nyligt at Michael Schumacher foretog "shakedown" af den sidste bil, den såkaldte T-Car, som skulle til Magny Cours i forbindelse med weekendens grand prix. Ferrari's officielle testkører Luca Badoer havde i forvejen kørt shake-down med chassis nr. 185 og 187, medens chassis 181 og 183 allerede var tilstede under Magny Cours testen. Hvorfor skal de nu have endnu et chassis(186) til Magny Cours? Schumacher ødelagde chassis 181 sidste fredag da han spandt af på Magny Cours. Men hvad skal Ferrari med så mange chassier?

Et tysk nyheds agentur påstår at de sidder med løsningen på denne gåde. Michael Schumacher kørte ikke en shake-down af reservebilen som skal til Magny Cours. Hvorfor skulle han tage tilbage til Maranello for at foretage et simpelt job, som Luca Badoer sagtens kunne have gjort?

Fiorano banen var lukket for pressen, og det tyske nyheds agentur mener at Schumacher istedet kørte den første test af den nye version med længere akselafstand. Nogle tyske "paparazier" tog nogle fotos på lang afstand, men på grund af afstanden blev billederne ikke særligt gode.

Den længere akselafstand er det helt store samtaleemne for tiden. McLaren bruger det med stor succes, medens Prost har problemer med deres og vil endnu ikke anvende det. For Sauber er der ingen tvivl om fordelen ved længere akselafstand; Jean Alesi's bedste tid i sidste uges test var bedre end Schumachers hurtigste omgang under grand prix'et sidste år, selvom han dengang kørte på slicks!
MBP  


 

Hop til top24.6.1998

Honda tester til efteråret

Honda's tilbagevenden til formel-1 kan komme tidligere end forventet. Honda har meddelt at deres første formel-1 racer i 30 år skulle være klar til test allerede til efteråret. Honda har endnu ikke offentliggjort nærmere detaljer om deres tilbagevenden til formel-1, men i følge rygterne skulle firmaet have fundet en engelsk lokation som er velegnet til fabrik, og de skulle nu være på udkig efter potentielle testkørere. Tyrrell køreren Toranosuke Takagi siges at være et varmt emne.
MBP  


Hop til top
McLaren frygter Ferrari

David Coulthard indrømmede sidste uge at han og McLaren-holdet bliver mere og mere urolige for den trussel som Michael Schumacher og Ferrari repræsenterer i kampen om verdenmesterskabet i år. "Det er foruroligende at de er ved at være lige så hurtige." sagde Coulthard. "Det er godt for Formel-1, fordi det bevarer interessen, men det er naturligvis ikke så godt for os". Coulthard indrømmede også at han meget snart skal den 17-points forskel der er mellem ham selv og Mika Hakkinen. "Det bliver ikke nemt," sagde han og fortsatte "Men på samme måde som Mika efter 7 løb har et forspring på 17 point, kan det vende i løbet af de resterende Grand Prixer i sæsonen. Jeg kigger blot på hvert løb for sig i stedet for den samlede stilling."
HAL  


Hop til top
Beholder Ferrari Irvine?

Eddie Irvine beholder muligvis sin plads hos Ferrari for en fjerde sæson, takket primært være hans forbedrede resultater denne sæson. Der var ellers overvejelser om hvorvidt, ireren - som holdkammerat Michael Schumacher har stor tiltro til - ville blive fritstillet ved udgangen af denne sæson. Men team-boss Jean Todt har antydet at hans sæde måske alligevel er sikkert. Hans fremtid kan dog meget vel i sidste ende, vise sig at hvile i hænderne på Schumachers beslutning om, at forblive i den nuværende kontrakt med Ferrari, der løber til udgangen af 1999.
 
Alexander Wurz og Indycar champion Alex Zanardi har begge været nævnt som mulige erstatninger for Irvine, ganske som der også har været rygter om 1997 verdensmesteren fra Williams - Jacques Villeneuve.
HAL  


Hop til top
Tom som testkører?

Flere af vore internationale "konkurrenter" har her til morgen rapporteret at Tom Kristensen skulle være engageret som officiel testkører for Tyrrell. Dette stod i modsætning til de informationer som Formel-1.dk tidligere har udsendt at Tom skulle være reservekører for Tyrrell. Vi har derfor været i kontakt med Graham Jones, og han siger kategorisk at Tom stadig kun er reservekører for Tyrrell. Formel-1.dk kan derfor afkræfte rygterne om at Tom skulle være blevet testkører for Tyrrell.
HAL  


Hop til top
Benetton beholder begge kørere

Benetton teamet er tilsyneladende det første team som bekræfter deres køreropstilling for sæsonen 1999. Teamet beholder begge sine kørere, Giancarlo Fisichella som har en flere årig kontrakt samt Alexander Wurz, der ellers har fået flere tilbud fra andre team.
Samtidig er teamet gået igang med udviklingsarbejdet på næste års racer, og de forventer at fortsætte med Mecachrome motorene.
AN  


Hop til top
Prost satser på short wheelbase

Prost teamet vil ikke benytte deres nye long wheelbase model i det Franske Grand Prix den 28. juni. Olivier Panis og Jarno Trulli som begge testede i den nye model i sidste uge på Magny-Cours, var ikke tilfredse med den.
Obsavatørere på banen udtaler at vognen opførte sig meget nervøst.
Teamet vil dog benytte det ny udviklede baghjuls ophæng som B3 har udviklet. B3 er John Barnard's nye uafhængige Formel 1 udviklings og konsulent firma.
AN  


Hop til top
Magnussen kritisk overfor Stewart

Den danske Formel 1 kører Jan Magnussen udtaler sig kritisk om Stewart teamet og siger at de ikke handlede på en fair måde. Han blev fyret af Stewart teamet i sidste uge og erstattet med hollænderen Jos Verstappen. Jan udtaler i den forbindelse: "De foretager en ændring kun for ændringens skyld, for at vise at de gør noget, og det er på det forkerte område. Med al respekt for Jos Verstappen, han er en god kører, men han får det svært, for teamet er kun istand til at servicere en racer 100%".
 
Paul Stewart svarer til ovenstående: "Jeg er sikker på at Jos Verstappen vil lægge tættere op af Rubens Barrichello i kvalifikationerne end Jan Magnussen kunne. Selv om Jan's starter og hans kørsel i løbene har være i orden, så var han ikke god nok i kvalifikationerne og vi ved ikke hvorfor. Vi mener at vi er gået langt nok med Jan Magnussen, og selv om intet er perfekt, så mener vi at han har haft tid nok til at vise sit potentiale".
AN  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk