Bemærk at det belgiske GP er med igen, det er dog stadig ikke et sikkert punkt i kalenderen. Det kinesiske GP er så godt som sikkert, hvorimod det stadig kniber for FIA at få endelig klarhed over Bahrains GP. Derfor er San Marinos GP stadig med som alternativ, men kun hvis GP'et i Bahrain ikke kan gennemføres. Efter alt at dømme ud fra de foreløbige meldinger, vil FIA omkring oktober måned offentliggøre den endelige løbskalender.
Dato | Grand Prix |
7 marts: | Australien |
21 marts: | Malaysia |
4 april: | Brasilien |
25 april: | Bahrain eller San Marino |
9 maj: | Spanien |
23 maj: | Monaco |
6 juni: | Canada |
20 juni: | Europa |
4 juli: | Frankrig |
11 juli: | England |
25 juli: | Tyskland |
15 august: | Ungarn |
29 august: | Belgien |
12 september: | Italien |
26 september: | PDL Forberedelserne er i fuld gang til det europæiske Grand Prix på Nürburgring. Alle teams er ankommet til Nürburgring og er ved at gøre sig klar.Med fare for at klassificere Renault forkert, kommer de alligevel med i midterfeltet, men det er som den absolut bedst placerede i gruppen "best of the rest." Renault har gjort det strålende i år, mange er overrasket over deres fremgang i forhold til de seneste par år. Især Fernando Alonso har imponeret og har da også kørt mange points hjem til Renault. Renault er pt. placeret på fjerdepladsen langt foran femtepladsen som indehaves af to teams, nemlig Jordan og BAR. Renault har i øjeblikket 47 points mens de to andre teams begge har 11 points. Renault: Jordan: BAR: PDL De tre seneste GP'er har stort set været meget forskellige hvad angår dækvalg. Den europæiske GP er endnu en ny udfordring.Bridgestone: Michelin: PDL Der er igen gang i rygterne omkring Mika Salo, og han forbindes nu med CCWS (CART) teamet PK Racing.
PK Racing deltager i øjeblikket kun med en racer i Champ Car World Series, men teamchef Craig Pollock lægger ikke skjul på at de meget gerne vil indsætte endnu en racer i serien, og det måske allerede i år.
Mika Salo besøgte PK Racing i forbindelse med det sidste løb i CCWS serien - Portland Grand Prix i Oregon - hvor han blandt andet havde et møde med Craig Pollock. PK Racing startede sæsonen med Patrick Lemarie i deres racer, men da han ikke levede op til teamets forventninger blev han for nyligt udskiftet med Max Papis. Mika Salo har kørt Formel 1 i perioden 1994 til 2002, for Lotus, Tyrell, Arrows, BAR, Sauber, Ferrari og Toyota, og hos sidstnævnte var også med i testfasen med selve udviklingen af ders Formel 1 racer. AN 24.6.2003 Foreløbig vejrudsigt for det europæiske GPVejret i Danmark i øjeblikket er noget omskiftelig affære, og i de seneste dage har det været virkelig voldsomt visse steder i Tyskland.Vejret er ikke til at regne med - i hvert fald ikke i Danmark. Det vigtigste for Formel 1 fans i øjeblikket er hvordan det nu bliver i Tyskland i weekenden - især for de som tager turen til Nürburgring. Den foreløbige vejrudsigt for Nürburgring: Fredag: Lørdag: Søndag: Vejret på og omkring Nürburgring er en vanskelig ting. Da banen ligger i bjergene kan det være meget omskifteligt. Så til de som tager af sted. Tag noget regntøj og noget varmt tøj med for en sikkerhedsskyld. De som har været på Spa i Belgien kender forholdene. PDL Ferraris testkører, Felipe Massa, er i den senere tid blevet spekuleret tilbage til hans tidligere arbejdsgiver, Sauber teamet.Felipe Massa er måske på vej tilbage til Sauber teamet. Peter Sauber vil ikke udelukke at det kan ske, men vil heller ikke sige at Massa virkelig kommer tilbage til teamet. Felipe Massa fik sin debut i Formel 1 sidste år, men fik ikke forlænget sin kontrakt hos Sauber efter en noget diskutabel sæson. I stedet fik han chancen hos Ferrari som testkører efter at Burti sagde farvel til Ferrari. Massa har gjort det ganske godt hos Ferrari. Således er det ham der i øjeblikket har banerekorden på Fiorano banen, en rekord der normalt ligger hos Michael Schumacher eller en sjælden gang hos Barrichello. Peter Sauber sagde om Felipe Massa efter at deres veje skiltes at han er meget hurtig, men godt kan bruge erfaringen i et topteam, og det må man sige at han har fået. Peter Sauber: Både H. H. Frentzen og Nick Heidfeld har kontrakter der udløber efter denne sæson. PDL Stirling Moss begår sig rigtigt i disse dage. Først var han ude med en kommentar om David Coulthard. Nu står M. Schumacher for tur.M. Schumacher er han en rigtig racer? Spørger man Stirling Moss er han i tvivl. Stirling Moss siger nemlig at der er en klar forskel på at være en racer og en racerkører, og at han ikke rigtig ved hvilken kategori han skal putte Michael Schumacher ind under. Det endda på trods af at Michael Schumacher er femdobbelt verdensmester. Stirling Moss: Stirling Moss forsætter med at sige, at Michael Schumacher laver for mange fejl på trods af at han er rangeret som en af verdens allerbedste kørere. Måske Stirling Moss ser det med de gode gamle engelske aristokratiske øjne. Spørger man folk som er væsentligt yngre og som også har en god lang karriere bag sig, er det ikke sikkert at holdningen er den samme. Tiden er meget anderledes. Teknikken i dag er meget anderledes. Mange ting er forandret siden Stirling Moss begik sig på racerbanerne. PDL David Coulthard får aldrig æren eller fornøjelsen af at blive verdensmester i Formel 1. Gamle hæderkronede Stirling Moss står bag disse ord.Stirling Moss er lidt ude med riven. Det går blandt andet ud over David Coulthard som han mener, er for langsom til at blive verdensmester selvom at han har talentet og de rette omgivelser. Stirling Moss: Det var ordene om David Coulthard fra Stirling Moss. Stirling Moss nåede aldrig selv at blive verdensmester men var den evige toer. Han vandt 16 løb, men det var ikke nok. Han blev nr. 2 fire gange, hovedsageligt efter Juan Manuel Fangio. PDL En af kørerne i vinderbilen fra Le Mans, Guy Smith, har ambitioner om at komme i Formel 1. Men han har måske alderen i mod sig.Guy Smith, en af Tom Kristensens med kører i vinderbilen fra Le Mans, har ambitioner om at komme i Formel 1. Han håber på at sejren kan hjælpe ham på vej. Men så nemt er det sikkert ikke. Han vil dog heller ikke udelukke CCWS. Guy Smith: Guy Smith har dog nok alderen i mod sig. Han er 28 år og er ganske udmærket klar over at det er et minus på kontoen, men håber dog på at sejren på Le Mans vil hjælpe ham alligevel. PDL Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk
|