Nr. | Kører | Team | Tid | Diff. |
1 | Mika Hakkinen | McLaren | 1:14,929 | - |
2 | Michael Schumacher | Ferrari | 1:15,159 | + 0,230 |
3 | David Coulthard | McLaren | 1:15,333 | + 0,404 |
4 | Eddie Irvine | Ferrari | 1:15,527 | + 0,598 |
5 | Jacques Villeneuve | Williams | 1:15,630 | + 0,701 |
6 | Ralf Schumacher | Jordan | 1:15,925 | + 0,996 |
Alle kørere er indenfor 107% tiden der er 1:20,174. Sidste mand i feltet er Esteban Tuero i Minardi med tiden 1:19,146, og det er vist lang tid siden at der har været over 1 sek. fra sidste manden til 107% tiden. Differencen imellem Mika Hakkinen på første pladsen og Esteban Tuero på sidste pladsen er 4,217 sek. En medvirkende årsag til dette er sikkert at alle teams havde mulighed for at teste på banen forud for dette Grand Prix.
Årets poletid er kun 0,381 sek. fra Michael Schumacher's poletid fra sidste år der var på 1:14,548. Til sammenligning så er den absolut hurtigste poletid der er sat på Magny-Cours kun 1:13,864, det var Nigel Mansell i Williams Renault i 1992.
Skal vi se lidt på kvalifikationen med "danske briller", så ser det ikke så godt ud.
Paul Stewart har tidligere udtalt at en af grundene til at Jan Magnussen blev udskiftet med Jos Verstappen, var at Jan ikke kunne kvalificere sig godt nok, og Paul udtalte at han forventede at Jos ville lægge meget tættere på Rubens Barrichello end Jan plejede at gøre. Rubens Barrichello og Jos Verstappen blev kvalificeret som henholdsvis nummer 14 og 15, og der var kun 0,580 sek. imellem dem.
I Tyrrell teamet hvor Tom Kristensen "står og bank
Team | Grand Prix kilometer |
Ferrari | 3734,616 |
Williams | 3605,230 |
Benneton | 3377,914 |
McLaren | 3249,129 |