Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
28.6.1998
 VM stillingen efter Frankrigs GP
 Magny-Cours resultat
 Bookmakernes odds til dagen løb
 Magny-Cours Morning Warm-Up
 
27.6.1998
 Ingen ny Mecachrome nu
 Ferrari holder på Irvine
 Magny-Cours lørdag
 Ferrari optimistisk
 

Hop til top28.6.1998

VM stillingen efter Frankrigs GP

Stillingen i kørernes verdensmesterskab er endnu mere spændende end tidligere. Der er nu kun 6 point i mellem Mika Hakkinen og Michael Schumacher. Ligeledes er der også spænding om 3. og 4. pladsen hvor der nu kun er 5 points forskel imellem David Coulthard og Eddie Irvine.
Stillingen i kørernes mesterskab:
Plac.KørerTeamPoint
1Mika HakkinenMcLaren50
2Michael SchumacherFerrari44
3David CoulthardMcLaren30
4Eddie IrvineFerrari25
5Alexander WurzBenetton14
6Giancarlo FisichellaBenetton13
7Jacques VilleneuveWilliams11
8Heinz-Harald FrentzenWilliams8
9Rubens BarrichelloStewart4
10Jean AlesiSauber3
-Mika SaloArrows3
12Johnny HerbertSauber1
-Jan MagnussenStewart1
-Pedro DinizArrows1

Også i konstruktørenes mesterskab

AN  


Hop til top
Magny-Cours resultat

Dagens løb på Magny-Cours blev lidt af en tam fornøjelse, hvis man ser bort fra de første 10-15 omgange samt de sidste 10-15 omgange. Efter en omstart p.g.a. at Jos Verstappen ikke kom afsted fra startgridden, var det de to Ferrari kørere der var i front, og det var de også da løbet sluttede. Den rigtigt store spænding var der kun på de sidste ca. 10 omgang hvor Eddie Irvine virkelig måtte kæmpe med Mika Hakkinen for at bevare sin anden plads.
Kørerne på de pointgivende pladser blev:
Plac.KørerTeamTid
1Michael SchumacherFerrari1:34:45,026
2Eddie IrvineFerrari+ 0:19,575
3Mika HakkinenMcLaren+ 0:19,747
4Jacques VilleneuveWilliams+ 1:06,965
5Alexander WurzBenetton- 1 omg.
6David CoulthardMcLaren- 1 omg.

Stewart teamet fik begge deres vogne i mål idag, Rubens Barrichello på 10. pladsen og Jos Verstappen på 12. pladsen, begge var 2 omgange efter Michael Schumacher.
Ricardo Rosset i Tyrrell raceren udgik tidligt i løbet med mekanisk defekt.

Se samtlige placeringer på resultatsiden.

AN  


Hop til top
Bookmakernes odds til dagen løb

Her er de Engelske bookmakeres odds for de 12 mest spillede kørere, forud for dagens Grand Prix løb på Magny-Cours banen i Frankrig.

Nr.KørerTeamOdds
1Mika HakkinenMcLaren2,00
2David CoulthardMcLaren2,75
3Michael SchumacherFerrari3,50
4Giancarlo FisichellaBenetton8,00
5Alexander WurzBenetton12,00
6Eddie IrvineFerrari12,00
7Jacques VilleneuveWilliams15,00
8Heinz-Harald FrentzenWilliams15,00
9Johnny HerbertSauber50,00
10Ralf SchumacherJordan50,00
11Jean AlesiSauber50,00
12Mika SaloArrows50,00

AN  


Hop til top
Magny-Cours Morning Warm-Up

Så er den sidste kørsel før dagens Grand Prix, Morning Warm-Up, blevet afviklet. Det er i denne sidste kørsel at man får afprøvet og finjusteret de indstillinger på racerne som bliver benyttet i selve løbet. Så det er her at man kan få en ide om hvordan de enkelte kørere vil klare sig til racet i eftermiddag.
Man kan næsten fristes til at sige at alt er ved det normale, begge McLaren racere er i første række, og lige bag dem de to Ferrari kører. Og for at fuldende parløbene så der det derefter de to Williams racere efterfulgt af to Benetton racere.
Top 6 ser således ud:
Nr.KørerTeamTidDiff.
1David CoulthardMcLaren1:16,483-
2Mika HakkinenMcLaren1:16,718+ 0,235
3Michael SchumacherFerrari1:17,189+ 0,706
4Eddie IrvineFerrari1:17,628+ 1,145
5Jacques VilleneuveWilliams1:18,442+ 1,959
6Heinz-Harald FrentzenWilliams1:18,466+ 1,983

I Stewart teamet var Rubens Barrichello på 14. pladsen, og Jos Verstappen på 16. pladsen var 0,544 sek. efter holdkammeraten.
Ricardo Rosset, som kører i den Tyrrell som Tom Kristensen har lagt billet ind på, kom ind på en sikker sidste plads. Han var 0,784 sek. efter Esteban Tuero på 21 pladsen, men hvad der er mere bemærkelsværdigt er at hvis dette havde været kvalifikationen, så var hans tid 0,323 sek. forbi 107% tiden på 1:21,837, og så var han ikke kommet med i løbet.

Se samtlige tider på resultat siden.

AN  


 

Hop til top27.6.1998

Ingen ny Mecachrome nu

Mecachrome havde planlagt at benytte en nyrevideret udgave af sidste års Renault RS9 V10'er til weekendens Grand Pric på Magny-Cours. Ændringerne omfatter både ny styresoftware samt nye knastaksler. Men man er ikke blevet færdig med testarbejdet, og oplyser at men tidligst bliver klar til Grand Prix'et på Silverstone den 12. juli eller mere sandsynligt først til der Østrigske Grand Prix den 26. juli.
AN  


Hop til top
Ferrari holder på Irvine

Ferrari's Sportsdirektør, Jean Todt, udtaler at Eddie Irvine's mange gode resultater i år er meget opmuntrende, og at man gerne ser at samarbejdet fortsætter.
Tidliger har også Michael Schumacher udtalt at han meget gerne ser at Eddie Irvine bliver i teamet, da de arbejder meget godt sammen.
AN  


Hop til top
Magny-Cours lørdag

Så er dagens 3 kørsler afviklet, i formiddags var det henholdsvis 3. og 4. fri træning. Og her i eftermiddag der var det så tid til kvalifikationen.
I kvalifikationen var der meget spænding i toppen, og der var jævnligt, i den time kvalifikationen stod på, udskiftning i toppen, men da det ternede flag faldt, der var det Mika Hakkinen der var hurtigst.
På de 6 første pladse kom følgende:
Nr.KørerTeamTidDiff.
1Mika HakkinenMcLaren1:14,929-
2Michael SchumacherFerrari1:15,159+ 0,230
3David CoulthardMcLaren1:15,333+ 0,404
4Eddie IrvineFerrari1:15,527+ 0,598
5Jacques VilleneuveWilliams1:15,630+ 0,701
6Ralf SchumacherJordan1:15,925+ 0,996

Alle kørere er indenfor 107% tiden der er 1:20,174. Sidste mand i feltet er Esteban Tuero i Minardi med tiden 1:19,146, og det er vist lang tid siden at der har været over 1 sek. fra sidste manden til 107% tiden. Differencen imellem Mika Hakkinen på første pladsen og Esteban Tuero på sidste pladsen er 4,217 sek. En medvirkende årsag til dette er sikkert at alle teams havde mulighed for at teste på banen forud for dette Grand Prix.
Årets poletid er kun 0,381 sek. fra Michael Schumacher's poletid fra sidste år der var på 1:14,548. Til sammenligning så er den absolut hurtigste poletid der er sat på Magny-Cours kun 1:13,864, det var Nigel Mansell i Williams Renault i 1992.

Skal vi se lidt på kvalifikationen med "danske briller", så ser det ikke så godt ud.
Paul Stewart har tidligere udtalt at en af grundene til at Jan Magnussen blev udskiftet med Jos Verstappen, var at Jan ikke kunne kvalificere sig godt nok, og Paul udtalte at han forventede at Jos ville lægge meget tættere på Rubens Barrichello end Jan plejede at gøre. Rubens Barrichello og Jos Verstappen blev kvalificeret som henholdsvis nummer 14 og 15, og der var kun 0,580 sek. imellem dem.
I Tyrrell teamet hvor Tom Kristensen "står og bank

AN  


Hop til top
Ferrari optimistisk

Scuderia Ferrari-Marlboro er væbnet med den nyeste teknologi, i deres jagt på deres første VM titel i 19 år. Teamet vil transmittere deres telemetri data fra bilen på banen i Frankrig, via sattelit, til basen i Maranello. Indtil nu, er dataene kun blevet transmitteret til Ferrari pitten hvor de er blevet analyseret. Ifølge Ferrari's sportsdirektør, Jean Todt, er det som at have hele Ferrari teamet tilstede på den aktuelle lokation.

Derudover har teamet også fået nye dæk fra Goodyear, og aerodynamikken samt motoren er blevet forbedret. Omkring det nye Goodyear dæk udtaler Michael Schumacher: "Vi har nu et dæk, som er godt under flere omstændigheder, men det er muligvis en anelse bedre når det er varmt." Angående bilens forbedringer siden Canada tilføjede Schumacher: "Vi har en videreudviklet version af frontvingen fra Montreal. Vi har også fået ny undervogn og sidekasser siden Canada. Vi er ret optimistiske. Testen her på Magny Cours i sidste uge var god, selvom vi ikke anvendte disse modifikationer. Og efter Eddie's korte test af dem på Maranello i mandags, ser tingene ganske lovende ud. Efter Canada var jeg ikke helt sikker på, hvor vi var i forhold til oppositionen, men det ser ud som om at vi har hentet deres forspring. Først var det forbedringerne fra Goodyear, og nu vores modificerede bil. Det kan blive vores weekend!"
MBP  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk