De kom til Barcelona med deres ombyggede R3-racer, som de håber kan bringe dem længere frem. Men tiderne indikerer ikke at det er gået frem for teamet. Eddie Irvine placerede sig solidt i bunden af feltet - men Irvine og teamet føler at det stadig er for tidligt at give en bedømmelse af raceren.
På testdagen havde BMW deres problemer med motorerne samt lidt elektroniske svigt.
Testtider fra Barcelona, onsdag den 27. juni 2002
Nr. | Kører | Team | Bedste tid | Omg. |
1. | Jenson Button | Renault | 1:17,713 | 84 |
2. | Alexander Wurz | McLaren-Mercedes | 1:18,850 | 25 |
3. | Felipe Massa | Sauber-Petronas | 1:19,301 | 92 |
4. | David Coulthard | McLaren-Mercedes | 1:19,359 | 66 |
5. | Enrique Bernoldi | Arrows-Cosworth | 1:19,585 | 48 |
6. | Takuma Sato | Jordan-Honda | 1:19,615 | 57 |
BB Kender i HANS? Hvis ikke, så er det én hoved- og halsbeskyttelseskrave, som nu skal anvendes i Formel 1.Fra og med næste sæson skal HANS anvendes i Formel 1. Det er FIA som foreskriver at, nu skal det anvendes. HANS systemet har været igennem en lang udviklingsperiode. Bl.a. Mercedes har været involveret i kravens udvikling. Hidtil er det lykkedes for kørerne at undgå kraven. Kørerne kan sagtens se fordelen i at bruge kraven, men problemet har været at komforten ikke har været i top. HANS har været brugt i et par år i andre serier. Bl.a. så har Cart kørerne anvendt kraven i et par år. Også andre serier i Europa bruger kraven. Kraven har været til test flere gange blandt kørerne i Formel 1. Det er sket ved nogle af de tests som bliver afholdt rundt omkring. Nu lader det til at FIA har besluttet at nu er kraven god nok - også til Formel 1 kørerne, og fra og med næste sæson er det obligatoriske at anvende kraven. I al enkelhed skal kraven sørge for at kørernes hoved ikke bliver slynget fra side til side ved en ulykke. Den beskytter samtidig nakken og halsen mod de kraftige påvirkninger en ulykke kan give. Med andre ord så vil kørerne forhåbentlig undgå mange kvæstelser i hovedet. Ligeledes vil de mange efterfølgende smerter i nakke og hals blive væsentligt begrænset. Piskesmældsfaktoren bliver i væsentlig grad reduceret. PDL 27.6.2002 Ikke noget tredje mesterskabMax Mosley, FIA overhøvding, vil højest sandsynligvis introducere nogle planer om et tredje mesterskab, nemlig motorkonstruktørernes. Det falder ikke i god jord alle steder.Max Mosley er den store fortaler om nogle planer om at indføre et tredje verdensmesterskab, nemlig motorkonstruktørernes. Håbet er at få flere til at levere til mere end ét team. Men det er planer som ikke vinder genlyd hos alle. I hvert fald har Mercedes's motorsportschef, Norbert Haug, udtalt at står det til ham skal disse planer ikke gennemføres. Norbert Haug: I øjeblikket er der 3 motorkonstruktører der leverer til mere end ét team. Nemlig Ferrari, Honda og Ford/Cosworth. I Max Mosley's planer skulle det også fremgå at det skulle kunne være med til at begrænse udgifterne i Formel 1. De teams som befinder sig bag i feltet ville dermed få adgang til billigere motorer og dermed være med til at sikre deres egen eksistens. De eneste der vil få gavn af disse regler må være motorkonstruktørerne. De får ikke større udviklingsomkostninger som sådan, men kan til gengæld tjene på at sælge flere motorer. Det vil i høj grad gavne Ferrari og Ford/Cosworth og vel nok mest Ferrari som det ser ud lige nu. Tag og kik på hvor mange points Ferrari har scoret sammen med Sauber contra Ford/Cosworth. Jaguar og Arrows har ikke ligefrem overrendt pladserne i top 6 i denne sæson. PDL Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk
|