Det er ikke noget han er ked af - han har definitivt kørt sit sidste Formel 1-løb. Han har et par kommentarer til løbet i Montreal. "Ville det ikke have været godt hvis Rubens havde slået Michael?" spørger han. "Det ville have gjort det meget mere spændende. Det ser ud til at der er gået år siden der er nogen der har kørt mod ham eller har lagt pres på Michael. Det bliver ikke interessant indtil vi får den situation," siger Hill - dels i erkendelse af at ingen i øjeblikket kan udfordre tyskeren, samt at tyskeren blot er i særklasse.
I øvrigt tilføjer Hill at han ikke følger Formel 1 100% og at han godt kan finde på at slukke TV'et og lave noget andet, selvom der er Formel 1.
Dette bekræftes af en talsmand for Jaguar. "Det er en test der kan finde sted, men i øjeblikket er der ikke planlagt noget," siger talsmanden der også tilføjer at teamet endnu ikke er begyndt at se på detaljerne i hvordan kørerbesætningen skal være til næste år. "Vi vil se på alle muligheder før der tages en beslutning," siges der fra Jaguar.
Selv siger Franchitti at han har talt med et par folk - hvor der er dukket et par gode tilbud op som han overvejer. Om det bliver Formel 1 er usagt, men skotten har hele tiden haft ønsket om at bruge ChampCar som et springbræt til Formel 1. Det er måske ved at lykkes nu.
Dog gik testen ikke efter hensigten da der var tekniske problemer og derfor måtte testen - som skulle køres af Max Wilson - udsættes til en anden god gang. Det ventes at blive en gang i juli at der igen skal testes Michelin-dæk på Jaguar-raceren.
I øvrigt kan det nævnes at Michelin stadig har en hel del problemer med deres dæk. De skulle efter sigende være hurtige nok, men deres holdbarhed lever ikke op til de krav som kørerne forventer - eller kan få hos Bridgestone. Blandt andet har de svært ved at skabe traction når dækkene har været anvendt et par omgange. Derfor er der pres på Michelin - de skal være klar til vinterens test, så de er 100% rustet til det første løb næste år.
Forhandlingerne har bølget frem og tilbage, og det kommet som lidt af en overraskelse eftersom Honda hårdnakket har benægtet at det kunne komme på tale at levere motorer til andre end BAR. Dermed kommer Jordan til at slippe for et mellemstop, Mugen. Ifølge Honda har de taget denne beslutning da der er fremkommet et godt tilbud fra Jordan som de mener passer godt til deres planer om succes i Formel 1.
Nu skal vi dele: Jordan og BAR får samme motorer i 2001
En kommentar fra Honda til annonceringen. "Sammen med vores samarbejde om udvikling af chassis med BAR, vil det være en ny udfordring at levere motorer til Jordan i deres tredje periode med deltagelse i Formel 1," siger Takeo Fukii, der er 'repræsenterende leder' i Honda Motor Co., Ltd.
Dermed er Honda godt repræsenteret i motorsport - de kører med i ChampCar og i roadracing med god succes. Hvordan BAR tager denne annoncering er ikke kendt endnu - men der skal nok kommet noget respons!
Nu ser det ud til at historien kan gentage sig, hvis Frankrigs svar på Voldborg får ret. Der er nemlig lovet regnvejr til lørdagens kvalifikation. Det ventes dog at de store teams har lært af sidste års fadæse - det var i de første minutter af de bedste tider blev sat inden at regnen tog til og tiderne blev dårligere.
Ricardo Zonta og co. fik et udfordrende løb i 1999 - det kan gentage sig i år
Der er dog ikke ventet regn til søndagens løb, men overskyet vejr. Men det er altid svært at forudse vejret, så lad os vente os se... Hvis det bliver regn og koldt, så skal de 10 teams der var på Magny-Cours for at teste, finde nye opsætninger frem. Der blev der nemlig testet i tørvejr og i hede...
Som om dette ikke var slemt nok, så skal Toyota betale 8 millioner pounds til FIA i "bøde", fordi de ikke kan nå at blive klar til den dato hvor de tidligere havde bedudet deres debut.
Toyotas teamchef, Ove Andersson, har endnu ikke bekræftet at Toyota har påbegyndt udviklingen af en v-10 motor, men udtaler:
"Vi vil være klar til at deltage i Formel 1 fra marts 2002. 2001 vil så blive brugt til udvikling og test".
Johnny Herbert indrømmer at indtil videre har sæsonen været ret frustrerende, men benægter de udtalelser som den skrevne presse har skrevet.
" Jeg er citeret for at sige at teamet ingen fremtids visioner har." Det må jeg på det kraftigste tage afstand fra, og jeg er meget skuffet over at blive fejlciteret og misbrugt på den måde siger Johnny Herbert.
"Jeg støtter 100% Jaguar Racing team, og vi vil arbejde meget hårdt på at løse de problemer vi har i teamet. Vi er alle skuffet over den præstation vi lavede i Canada, specielt efter det gode resultat vi lavede i Monaco. Jeg var ligeså frustreret som alle andre i teamet efter løbet i Canada, men at komme med sådan nogle udtalelser, som jeg er citeret for, det er helt hen i vejret. Den eneste måde vi kan få løst vores problemer, er at stikke vores hoveder sammen, og arbejde hårdt og konstruktivt sammen som et hold, ellers hjælper det ikke noget. Nu ser jeg frem til løbet på Magny Cours." slutter Johnny Herbert.
"Honda har besluttet at de vil være en del af British American Tobacco teamet, og jeg kan ikke forestille mig at de vil købe en del af firmaet." siger Craig Pollock.
Honda var i tidernes morgen på vej ind i Formel-1 med deres eget team men trak sig, og besluttede kun at levere motorer til British American Tobacco.
Dagens tider blev:
Plac. | Chassis | Formål | Tid |
1 | 203 | Michael Schumachers racer | 1:02,174 |
2 | 202 | Rubens Barrichellos racer | 1:03,311 |
3 | 198 | Reservevogn | 1:03,336 |
Luca Badoer udtalte efter dagens kørsler:
"Vi testede alle tre racere helt uden problemer. Og så testede vi ligeledes en ny type sidepots hvor luften slippes ud på oversiden som skulle øge kølingen af motorene"