Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
30.6.2004
 "Idiotisk, dumt"
 Coulthard skal ikke regne med Williams sæde
 
29.6.2004
 Christian Klien bliver klar til det franske GP
 Frankrigs GP - Dækpreview
 

Hop til top30.6.2004

"Idiotisk, dumt"

Disse to ord var hvad Patrick Head har at sige til The Times da han skulle beskrive de seneste uheldige episoder begået af Williams teamet. Episoderne skete henholdsvis på Nürburgring, og i Canada og USA.

Patrick Head er ikke bange for at sige hvad han mener om henholdsvis de forkerte monterede bremseelementer i Canada, og om hvordan mekanikerne reagerede for sent i USA. Heller ikke om den uheldige episode på Nürburgring hvor kørerne ikke var helt enige om hvem der skulle have førsteret på den valgte kørelinie.

Patrick Head:
"På Nürburgring valgte kørerne at køre ind i hinanden. I Canada var det ren og skær idioti. Dette skulle have været forhindret på ikke mindre end fire forskellige niveauer i teamet. Og i USA skete det pga. et dumt problem. Mekanikerne prøvede at genstarte bilen for sent. Så besluttede man - også for sent - at Montoya skulle tage plads i reservebilen."

De mange menneskelige fejl er angiveligt heller ikke gået upåtalt hen i Williams teamet. Har det været rigtigt at erstatte 25 års Grand Prix erfaring med én 33 årig som startede som fejemand i teamet?

Patrick Head:
"Det har endnu ikke vist sig at være den rigtige beslutning, men jeg er ganske overbevist om at det nok skal vise sig i fremtiden."

PDL  


Hop til top
Coulthard skal ikke regne med Williams sæde

David Coulthard skal ikke regne med at få et sæde hos Williams. Det udtaler Patrick Head til bl.a. Sunday Times.

Efter hvad Patrick Head udtaler er der ingen plads hos Williams til David Coulthard som efter denne sæson forlader McLaren. Patrick Head mener at Coulthards præstationer som oftest er middelmådige. Ligesom han også næsten udelukker Ralf Schumacher fra at kunne forsætte hos Williams. Dermed står Williams stadig med to ledige sæder til næste år, men de har en liste over kørere som kunne være aktuelle. Patrick Head udtaler at man er på jagt efter en kører som er fast besluttet på at yde sit bedste. Udtalelsen kom i forbindelse med at Sunday Times direkte spurgte om Mark Webber var seriøst på tale.

David Coulthard hører ikke til hos Williams efter Patrick Heads udtalelser. Det gør Ralf Schumacher heller ikke. I forbindelse med Ralf Schumacher siger Patrick Head at Ralf har sine øjeblikke hvor han kører aldeles fremragende, mens han til andre tider bare er med og ikke præsterer noget særligt.

PDL  


 

Hop til top29.6.2004

Christian Klien bliver klar til det franske GP

Christian Klien der i bogstaveligste forstand fik fingrene i maskinen forleden under en test i Barcelona, er nu meldt klar til det franske Grand Prix.

Christian Klien der under en test i sidste uge i Barcelona fik fingrene lidt for langt frem da han i bedste mening ville afkøle sine hænder ved en blæser, er nu meldt klar til deltagelse i det franske Grand Prix. Klien fik fingrene i en blæser til bremserne da han havde en pause under testen. Han fik en meget dyb flænge i den ene af fingrene. Fingeren er nu helet og Klien kan nu genoptage sin kørsel. Klien er ikke for en gangs skyld ikke ny på banen - helt. Han har kørt her i Formel 3, men udtaler: "at køre her i en Formel 1 racer er noget ganske andet."

PDL  


Hop til top
Frankrigs GP - Dækpreview

Ferrari og Bridgestone tager de første to pladser og Michelin de efterfølgende i pointene. Sådan plejer det stort set at være. Sauber har dog blandet sig et par gange. Men hvad har dækfabrikanterne fundet på denne gang?

Michelin:
Michelin er på hjemmebane denne gang. Men om det udmønter sig i en førsteplads, er ikke til at sige, kun håbe. Håbet kunne jo f.eks. give sig udslag i en gentagelse af sidste års resultat på netop Magny-Cours. Der var det Williams et to da løbet var slut. Michelin siger dog at selvom at det er hjemmebane så er håndtering af dette GP ikke anderledes end alle andre. Michelin har fundet frem til at det er i det midterste spekter af mulige compounds man vil tilbyde sine teams. Det forventes at op til fire forskellige compounds vil blive anvendt af de seks teams. Michelin fremhæver at det er vigtigt at få dækkene til at klare belastningen i Estoril svinget på den franske bane. I netop dette sving bliver dækkene belastet ekstra hårdt. Men Michelin er forventningsfulde forud for det franske Grand Prix. Man ser gerne en gentagelse af sidste års resultat.

Bridgestone:
Som vanligt sender Bridgestone 1400 dæk af sted til et Grand Prix. Lige som hos Michelin drejer det sig om compounds i det midterste spekter af compounds. Hvor Michelin forventer at der vil blive valgt mellem op til 4 forskellige compounds, så begrænser Bridgestone deres udvalg til tre. Det må de fire teams så vælge og vrage imellem. Som vanligt har Bridgestone i samarbejde med primært Ferrari, men også Sauber testet dæk. Jordan har også bidraget med deres erfaringer denne gang. Hos Bridgestone forventer man at sektor 2 på banen bliver den vigtigste. Altså den midterste del af banen og ikke den første sektor som Michelin fremhæver. Samarbejdet med deres teams fremhæver Bridgestone som en stor del af den succesfaktor man har oplevet i år hidtil. Sauber er længere med fremme end vanligt, og også Jordan har fået gang i pointene, og minsandten om ikke Minardi er kommet på tavlen også, velvidende at det skyldes et stort mandefald i det amerikanske GP.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk