Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
4.6.2009
 BMW med dobbeltdiffuser i Istanbul
 
29.5.2009
 Hattrick´et komplet - Lola også med
 Farvel Fuji?
 Litespeed også med i 2010
 Prodrive skriver sig op til 2010
 Det ungarske Grand Prix i fare
 

Hop til top4.6.2009

BMW med dobbeltdiffuser i Istanbul

Efter en skuffende weekend i Monaco's gader, tropper BMW denne uge op med fornyede forhåbninger og en doppelt-dækker-diffuser i bagagen. BMW er derved et af de sidste hold til at indføre, hvad der må betegnes som den hellige gral i denne sæson.

Mario Theissen indrømmer da også der er brug for forbedringer hurtigt, hvis de skal have sæsonen tilbage på rette spor. "ingen hos BMW forventede at sæsonen ville udarte sig på denne måde. Efter at have taget et skridt fremad i Barcelona, var vi klart bagefter i Monaco. For at genvinde tabt terræn er vi derfor nødt til øge vores udviklingshastighed betragteligt." udtaler Mario Theissen.


BMW kommer med ny dobbeltdiffuser
(Foto: BMW Motorsport)

Et hurtigt kig på tabellen afslører da også at BMW ligger langt efter deres udstete mål for sæsonen. Begge kørere ligger uden for top ti, og i konstruktørernes mesterskab ligger de på en beskeden 8 plads. Det håber de selvfølgelig at kunne ændre på, med indførelsen af denne ny aerodynamik pakke, som ud over den nye diffuser, indeholder ændringer af frontvingen, bargeboards, og bagerste del af motor beklædningen. Hvor stort et spring de reelt har gjort, vil det kommende GP i Istanbul vise.

MR  


 

Hop til top29.5.2009

Hattrick´et komplet - Lola også med

Meldingerne om nye teams i 2010 fortsætter. Således har Lola også meldt sig på banen til den kommende sæson. Dermed udvides listen til 7 teams.

Teamet var med i 1997 - for en yderst kort bemærkning - og har siden leveret chassiser til en række serier. Teamet vil den 12. juni fremkomme med en større offentliggørelse af deres planer.

Med tilmeldingen fortsætter presset mod FOTA teams'ene som stadig ikke har skrevet sig ind i bogen for 2010. Det kan stadig nåes men deadlinen slutter midnat.

BB  


Hop til top
Farvel Fuji?

Toyota, der ejer Fuji banen og dermed også har interesse i det japanske Grand Prix har valgt at sige fra i afholdelsen af løbet. Formel 1 vendte ellers tilbage til bjergområdet i 2007, mens der i år bliver kørt på Suzuka.

Det var ellers meningen at løbet ville vende tilbage i kalenderen i 2010, men meldingerne fra Japan går på at det sker ikke. Måske som følge af at Toyota trækker sig fra Formel 1 efter denne sæson. Andre rapporterer at Toyota bliver indtil 2012 for derefter at trække sig ud. Under alle omstændigheder er der usikkerhed om løbet på Fuji 2010.

BB  


Hop til top
Litespeed også med i 2010

Tilmeldingerne til Formel 1 2010 fortsætter. Udover den forventede entre fra Prodrive, så har det mindre kendte team, Litespeed også meldt sig til. De har base i det britiske Formel 3. Tidligere topdesigner Mike Gascoyne bliver ankermand på projektet.

Teamchef Nino Judge har endvidere fortalt at der er blevet placeret et større beløb hos Cosworth for at få dem til at levere motorer til teamet - det vil i givet fald være et comeback til det tidligere Ford-ejede motorfirma. "Jeg kan bekræfte at vi har afleveret anmodningen til FIA i dag om at være med i Formel 1-mesterskabet i 2010. Det er en meget spændende tid i Formel 1-historien med ændringerne i de tekniske og finansielle krav," siger teamchefen.

Dermed er Formel 1-feltet for 2010 klar med mindst 5 teams: Williams F1, Campos Racing, Prodrive, USF1 samt nu også Litespeed. Flere kan stadig nå at komme med - i dag er det sidste chance at melde sig til inden fristen udløber.

BB  


Hop til top
Prodrive skriver sig op til 2010

David Richards har nu sundet sig og vurderet om 2010 sæsonen skal handle om Formel 1, og den tidligere teamchef for Benetton og BAR har nu skrevet sig op til næste år. Det bliver efter alt at dømme med Aston Martin mærket.

Det vil være et scoop for Formel 1 at der er udsigt til at få et markant og kendt mærke med i sportens topklasse. David Richards har for nogle år tilbage sikret sig aktiemajoriteten i Aston Martin sammen med en række rige oliefolk fra Mellemøsten. I første omgang er det meningen at teamet vil være kendt under Prodrive og her indgår de i et tæt udviklingsarbejde med McLaren. Fra 2012 forventes det at teamet vil skifte navn til Aston Martin.

Tidligere har Richards forsøgt at komme ind i Formel 1, men måtte trække sig forslaget om at kunne købe sig til racerne blev taget af bordet. Her var de tæt på at købe McLarens aflagte racere.

BB  


Hop til top
Det ungarske Grand Prix i fare

Det ungarske Formel 1 Grand Prix er truet af den økonomiske krise som også huserer i østlandene. I Ungarn slås man med nedskrivning af den ungarske valuta, ligesom den globale økonomiske afmatning også rammer Ungarn hårdt.

Det ungarske Formel 1 Grand Prix er i farezonen grundet den globale økonomiske krise. Ungarn har det ikke for godt økonomisk i forvejen og en nedskrivning af landets valuta har ikke gjort tingene bedre. Det betyder blandt andet at støtten til det ungarske Formel 1 Grand Prix er godt på vej til at forsvinde.

Den nuværende kontrakt med FOM udløber i 2012 og sidste år forlængede man endda kontrakten med yderligere 4 år, så den først udløber i 2016. Et Grand Prix kan dog godt glide ud alligevel trods en kontrakt. Her drejer det sig om at arrangørerne hvert år betaler for at få lov til at afholde et Grand Prix. Udebliver disse indbetalinger, så ryger man ud af kalenderen.

I Ungarn prøver arrangørerne at finde pengene til at holde gang i deres Grand Prix. Ifølge de foreløbige forlydender er dette års Grand Prix dog sikret.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk