Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
6.6.2000
 Test på Monza - tirsdag
 Irvine utålmodig
 Virgin ikke-ryger
 McLaren nyt
 Så er det af med vingerne!
 De la Rosa til BAR?
 
5.6.2000
 Coulthard kan blive verdensmester
 Ralfs skade værre?
 Salo til Toyota?
 Strejke truer stadigvæk det Canadiske GP
 Kritik af Monaco
 Nasser i Monaco
 Ny nitte for Prost
 Modent løb af Fisichella
 Irvines overlevelsesløb
 Masser af buler til Arrows
 Wurz i svær racer - og i muren
 

Hop til top6.6.2000

Test på Monza - tirsdag

Så rulles der igen - og denne gang er det Monza der er valgt, som er den bedste bane at træne på forud for løbet i Canada på Gilles Villeneuve-banen.

Her er dagens tider - vi følger hurtigst muligt op med flere kommentarer til testdagen. Bemærk blandt andet at Bruno Junquiera kørte i Ralf Schumachers racer - og der var 8/10 mellem de to tidligere duellanter om den ene plads hos Williams.

Testtider fra Monza, tirsdag den 6. juni 2000

BB  


Hop til top
Irvine utålmodig

Eddie Irvine sluttede på en fjerdeplads i Monacos GP og scorede derved Jaguars første point. Men det var et hårdt løb for Irvine, der fik vabler på foden og var fuldkommen dehydreret, fordi hans drikkeflaske gik i stykker under løbet. Om det var dette der påvirkede ireren er ikke til at vide, for på trods af pointene virkede han langt fra opstemt. En journalist, der spurgte hvorfor Irvine var så mut, fik dette svar: "Jeg ser problemer som vi stadigvæk har og som det vil tage lang tid at løse. Jeg ser problemer som det måske vil tage seks måneder eller der omkring at løse. forhåbentlig kan vi gøre det hurtigere."

Irvine må væbne sig med tålmodighed endnu to år. Til den tid skulle Jaguar gerne kunne være med helt fremme i spidsen, mener Jackie Stewart. Samtidig skulle Jaguars private vindtunnel stå klar og dette skulle ifølge teamet gøre en stor forskel. At det tydeligvis ikke gjorde meget for Benetton, der tog deres vindtunnel i brug op til 1999, kommenteres ikke.

CBA  


Hop til top
Virgin ikke-ryger

Richard Branson var gæst hos BAR i denne weekend - hvilket blandt andet kunne ses på TV lørdag. Entreprenøreren som har opbygget den store Virgin koncern har et godt øje til Formel 1, men på et punkt vil han ikke sættes i forbindelse med Formel 1-sporten: Tobaksreklamerne.

Som bekendt forsvinder tobaksreklamerne stort set fra og 2006, hvor EUs regulativ om reklamer for tobak er fuldt ratificeret i Formel 1-sporten, der jo er underlagt særlige forhold. Men Branson udelukker ikke at Virgin måske senere vil være en sponsor i Formel 1. "Jeg mener at tobakssponsorater opmuntrer og giver en vis idyllisk fremstilling af rygning, som vi befinder os på den anden side af hegnet når det kommer til Formel 1," siger Branson, der ellers besøgte et af de storrygende teams i Formel 1 - BAR havde jo sidste år hele to mærker på samme racer...

Men i en tid hvor IT-branchen og telefonselskaber er på vej til at overtage reklamepladserne, har flere et godt øje til Virgin - blandt andet den store Formel 1-boss Bernie Ecclestone. "Jeg mødte Bernie i går aftes, og vi har det stadig meget godt. Det er godt for sporten at cigaretfirmaerne langsomt er ved at blive udskiftet, og med den nye lov vil de helt blive fjernet inden for de kommende år," siger Branson.

Så måske ser vi Virgin med igen indenfor nogle år. Faktisk var Virgin lidt med i 1999, hvor Virgin Records samarbejdede med Arrows, så hvem ved...

Virgin med Arrows i 1999.

BB  


Hop til top
McLaren nyt

David Coulthard vandt som alle efterhånden ved, løbet i søndags i Monaco. Det skete måske lidt på bekostning af, at Schumacher havde en sjælden defekt i hans Ferrari. Der er mange hvisser. Ron Dennis foretrækker at se tingene fra en lidt anden side. Han mener at resultatet skyldtes DC gode kørsel, fremfor at MS blev ramt af en defekt. "Man kan måske sige, at resultatet skyldtes at MS pressede bilen for meget, jeg har stor respekt for Michael, men han kan altså ikke gå på vandet. Men man må ikke kikke på løbene isoleret, vi førte f.eks. løbene i Australien og Brasilien, men fik ingen sejre nogen af stederne."

Og han forsætter med at rose både DC og pitfolkene: "David kørte et fejlfrit løb fra starten, og vi udførte et perfekt pitstop, jeg tror ikke folk er helt klar over hvor godt det var, det tog kun 7,7 sek."

Efter løbet fortalte DC, at han stadig har nogle smerter efter flyulykken: "Jeg troede faktisk, at smerterne ville være væk nu, men natten til søndag blev jeg nødt til at tage nogle smertestillende piller."

Coulthard overvandt alle problemer og sejrede i Monaco
Foto: Allsport

Med de seneste resultater, er DC lige pludselig blevet den nærmeste udfordrer til MS om titlen, i hvert fald hvis man kikker på pointtavlen. Men der er 10 løb endnu og meget kan ske. Men der er ingen tvivl om, at hans sejre i år, har givet hans selvtillid et skub opad. Og måske er det ham som McLaren skal satse på.

Mika Hakkinen har af forskellige årsager ikke kørt optimalt i år. Endnu da. I søndags var der flere problemer der gjorde sig gældende for hans vedkommende. Problemer med bremserne og gearkassen, var noget af det han skulle slås med. Men også en løsrevet del fra telemetrien gjorde livet besværligt for ham. Den lagde sig under pedalerne, og generede ham flere gange når han skulle bremse.

Men en ting man kan notere sig er, at det er første gang at MS er udgået af et løb siden han kørte galt på Silverstone sidste år. Hvorimod McLaren har haft flere løb, hvor de er udgået. Men en ting er at fuldføre løb, en anden er at komme i pointene. Det er dem der tæller, når resultatet af sæsonen gøres op.

PDL  


Hop til top
Så er det af med vingerne!

Monaco - mest mulig downforce og gerne ekstra vinger så raceren kan holde sig på banen. 14 dage senere - minimal vinge og fuld fart ned ad langsiderne. Det er to kontraster, Monaco og Montreal.

Derfor vælger flere teams derfor at tage til den hurtige Monza-bane, hvor det er vigtigt med en god balance under nedbremsning og fuld fart ned ad de lige stræk - meget a la det som er påkrævet i Montreal på Gilles Villeneuve-banen.

Udover at teste opsætning, er der også evaluering af dæk på programmet. Det er blandt andet de 'nye' fordæk, som Bridgestone har med. FIA har endnu ikke annonceret at der kommer endnu en rille, men de har en meget stor formodning om at det er under opsejling...

Hos Willams kommer man til at mangle Ralf Schumacher, og hvorvidt der hentes forstærkning i Bruno Junquieria er usagt - i første omgang alene til testen. BMW-Williams har behov for så mange omgange som muligt. Derudover skal BMW undersøge den fejl der opstod i Buttons racer - den unge brite har haft vel nok mange problemer med motorerne...

Efter Monaco med høj downforce og ekstra vinger, er det nu aerodynamik og hestekræfter der tæller
Foto: Allsport

Hos Jordan kommer der flere omdrejninger i deres Mugen-motor, og efter den kæmpe skuffelse som Monaco var, har de behov for en succeshistorie. Men meget kunne tyde på at Mugen-motoren ikke er blandt de stærkeste i feltet - Honda og BMW er bedre end Jordans nuværende motorer.

Derudover er det afgørelsens time for Antonio Pizzonia og Giorgio Pantano - efter testen vil en af de to Formel 3-kørere blive udpeget som ny testkører.

BB  


Hop til top
De la Rosa til BAR?

Så er der igen et frisk rygte fra Monaco. Ricardo Zonta på vej ud hos BAR for i stedet at blive erstattet af Pedro de la Rosa? Der er flere ting der kunne tyde på at de måske ville få en kører hvor teamet kan slå to fluer med ét smæk - de la Rosa er en habil kører og så kan han bringe en stor pengesæk med til teamet.

Er det BAR-raceren Pedro de la Rosa er på udkig efter?
Foto: Allsport

Grunden til rygtet er nok mest ud fra det synspunkt at Teleglobe menes at være på vej væk som sponsor, og derfor vil der være plads til at Repsol kan pryde BAR-raceren og tage de la Rosa med sig til det ene af sæderne.

Jacques Villeneuve kunne se ud til at blive hos BAR, men fremtiden for canadieren er ikke sikker endnu. Vi har hørt mange misvisende fortællinger fra Benetton det sidste halve år - blandt andet i foråret om at de overhovedet ikke talt med Renault om et opkøb... Vi blev så klogere senere.

BB  


 

Hop til top5.6.2000

Coulthard kan blive verdensmester

Det er hvad Jackie Stewart mener, efter at David Coulthard vandt det klassiske og traditionsbundne løb i Monaco.

"David har en meget stor chance for at vinde verdensmesterskabet, hvis han kan forsætte i den rytme, han er kommet ind i på det seneste. Jeg er glad på Davids vegne, det er længe siden, at en brite har vundet her. Og så var det godt at det var en skotte, ikke engang Jim Clark vandt her, og han var ellers en, som vi alle beundrede. Det er det mest farverige løb, der findes. Det har de mest bemærkelsesværdige omgivelser der findes, det er fantastisk. Der er ikke noget i hele verden som det her. Ikke engang Wimbledon, Superbowl eller de olympiske lege kan slå det her."

I teorien kan Jackie Stewart godt have ret, men der er 10 løb endnu, og dermed 100 points for førstepladsen at køre om, og de 12 point som DC er bagefter, kan blive svære at indhente. Det afhænger bl.a. af, hvad Schumacher og Hakkinen har tænkt sig at gøre.

PDL  


Hop til top
Ralfs skade værre?

Det ser ud til at Ralf Schumachers skade på venstre ben er værre end først antaget. Det har vist sig at en del af ophænget borede sig ret langt ind i benet, og til dels har ødelagt en del af en benmuskel, og det gør Ralfs situation værre end det først var antaget.

Lægerne har rådet Ralf til at holde benet i ro i mindst 10 dage, og det kan meget vel komme til at påvirke tyskerens forsøg på at komme til start i det canadiske grand prix om 14. dage. Ralf bremser med venstre ben, og på den kommende bane i Canada er netop nedbremsninger noget af det mest kritiske, så spørgsmålet er om han bliver klar.

Ralf Schumacher kørte på 38. omgang af banen og ind i muren ved St. Devote, og sammenstødet var desværre så kraftigt at en del af ophænget borede sig igennem Williams-raceren og Ralfs ben.

BB  


Hop til top
Salo til Toyota?

Fra Monaco kommer et nyt rygte - Mika Salo er udset til at komme til at stå i spidsen for Toyota når de kommer med i Formel 1 fra 2002.

Finnen har flere gode forbindelser til Japan, og det var da også her at han i sin tid slog igennem. Nu menes Toyota at være interesseret i at sikre sig Salo som kører, og at han dermed har muligheden for at vende tilbage til 'rødderne'. Det er stadig på rygteplanet, og der er stadig lang tid til Toyotas entré.

BB  


Hop til top
Strejke truer stadigvæk det Canadiske GP

Der har tidligere været meldinger om en strejke var ved at bryde ud i Canada. Det kan betyde at man bliver nødt til at aflyse det Canadiske Grand Prix, da strejken omfatter alle transportarbejdere i hele landet.

Kilder tæt på Diane Lemieux, som leder forhandlingerne, siger at man er ved at undersøge flere forskellige muligheder for at undgå en strejke.
Diane Lemieux siger ” Jeg er ved at undersøge flere muligheder, og jeg håber at konflikten snart er løst. Vi er i stadig tæt kontakt med begge sider, og i øjeblikket arbejder vi hårdt på at løse deres problemer. Vi er kommet tættere på en løsning i de sidste par dage, da begge implicerede parter er kommet med indrømmelser.”

BKP  


Hop til top
Kritik af Monaco

Den næsten evigt højtråbende Ron Dennis, er ude med en del kritik om forholdene i Monaco. Kritikken drejer sig om, at der er for lidt plads i specielt pittet. Man kan godt give Ron Dennis ret i, at der er ikke meget plads, men det har det stort set aldrig været, så det er ens fra år til år. Man skal huske på, at det lille fyrstendømme ikke er ret stort, og at man kan ikke bare flytte ting og rive huse ned på den meget beskedne plads. De som har været i Monaco, ved at hver kvadratcentimeter er udnyttet til det yderste. Og det er trods alt kun to gange om året, at der køres motorløb i Monaco. Udover F1, afholdes også det ligeså legendariske Rally Monte Carlo i de snævre omgivelser.

Men der er mange meninger om disse forhold. Ron Dennis siger bl.a. "Det er den eneste bane i verdenen, som ikke har pit og garage faciliteter. Det er vist ingen hemmelighed, at det er mange penge F1 kommer med til Monaco. Så må man næsten forvente, at de vil bruge penge på at bringe disse ting i orden. Vi spilder en masse tid på at flytte udstyret frem og tilbage hver dag. Det er ligesom for 20 år siden, og jeg kan ikke se, hvorfor de skal have lov til at bevare disse forhold. Det er ligesom at komme til et land i den tredje verden. Vi holder af Monaco for hvad det repræsenterer, men der er nogle ting der skal tages hånd om. Jeg ser gerne at forholdene omkring hele pitlane bliver forbedret."

Michael Schumacher som sjældent er enig med Ron Dennis, er for engang skyld enig med ham på netop dette punkt. "Betingelserne for at køre her er de samme som de altid har været. Men selve pitlane er alt for smal, og selv om der er en lavere hastighed, er det stadig meget smalt der. Afkørselsmulighederne er meget mindre end på andre baner. Dog er vi skøre nok til at komme her hvert år og køre, og der er mange som egentlig nyder det, selvom det ikke er sjovt at køre galt, og ende i barrieren."

Det er sådan, at kun 3 - 4 teams kan have alt deres udstyr samlet ved pitgaragerne, alle andre er forvist til andre ledige områder omkring banen. Det betyder, at alle er mere eller mindre nødsaget til at pakke alting sammen, og flytte det når de er færdige med dagens kørsler, og så komme tilbage dagen efter og pakke ud igen. En af grundene er, at deres køres i andre klasser også, og de skal benytte de samme lokaliteter som F1 feltet. Det er selvfølgelig en ulempe for en ikkepermanent bane, men det er en del af traditionen i Monaco. De som så optakten til løbet på RTL, vil have lagt mærke til, hvor mange mennesker der bevæger sig rundt i pittet og pitlane. Mange af dem havde ikke nogen egentlig funktion der. Man kunne eksempelvis begrænse adgangen til pitlane, og kun tillade alle de forskellige celebre personer en vis afsat tid til at bevæge sig rundt i pittet.

En som ikke er helt enig med d'herrer Dennis og Schumacher, er Frank Williams, og ifølge ham er løbet en del af showbusiness, og det er noget af det som verden generelt elsker, og som man betaler for. "Det er her, pengene er. Løbet er en vigtig del af løbskalenderen, pitlane er smal, men sådan er Monaco."

Bernie Ecclestone er selvfølgelig også blevet hørt om kritikken og udtaler: "De gør et fantastisk job her i betragtning af, at det er et løb midt inde i en by. Hvis de kunne udvide nogle ting, er jeg overbevist om at de ville gøre det. Hvis der skal bygges om i området omkring det nuværende sted hvor pittet og garagerne er, er jeg sikker på, at det vil komme med i planerne. Vi har været her i lang tid, og det er et vigtigt løb. Faciliteterne er ikke hvad vi er vant til. Men det er ikke et normalt løb, så hvis vi vil være her, så må vi indrette os efter forholdene. Der er ingen planer om at fjerne løbet fra kalenderen."

Sikkerheden ved og omkring banen, har der altid været diskuteret meget om, og diskussionen fik ny næring, da der i et af support løbene i et Renault Clio løb, var en kører der kørte galt ved swimmingpool komplekset, og der gik ild i bilen. Heldigvis var banens marshals

PDL  


Hop til top
Nasser i Monaco

Blandt de mange prominente gæster som viser sig til grand prix'et i Monaco, kunne man i år finde den øverste chef for Ford, Jac Nasser. Og man må jo sige, at det var et godt valg, Irvine kørte årets første point hjem til teamet netop i Monaco.

Han sagde bl.a. at han kun tager til 3 eller 4 løb om året, og at Jaguars indtræden i F1 kun kan være en god ting. "Når man tænker på Jaguars motorsports traditioner, og den teknologiske udvikling hos Jaguar, er blandingen af de to ting, den bedste måde at signalere til omverdenen, at der er noget der hedder Jaguar. Vi er nok gået ind i denne sæson med alt for høje forventninger, men egentlig har man klaret sig rimeligt. Det er en langsigtet planlægning, men det betyder ikke, at der er ikke må komme gode resultater ud af det på kort sigt. Jeg tror, at for resten af sæsonen, gælder det om at forsætte udviklingen, komme i mål med gode resultater og opbygge holdånden i teamet."

PDL  


Hop til top
Ny nitte for Prost

Der var ellers linet op til Prosts bedste chance til at tage point. Og hvad kunne det ikke have været blevet til? Jean Alesi satte Barrichello til vægs på de første meter og trak i første del af løbet en hel del fra brasilianeren i den anden Ferrari… Som bekendt endte Barrichello på andenpladsen, og hvad kunne det ikke have været blevet til for Jean Alesi hvis han havde holdt hele vejen hjem?

Men nu blev det til endnu en nitte for det hårdt prøvede team, der dog endelig var med fremme og egentlig fortjente pointene. "Efter en ekstrem god weekend, fyldt med forventning, er dagens resultat skuffende," siger en desillusioneret Alesi der nu må vente på en ny chance i de resterende løb. Han giver måske lidt af forklaringen på hvorfor det endte med at gå galt: "Jeg holdt god fart og ventede på det rigtige øjeblik til at begynde at angribe, da transmissionen pludselig brød sammen og jeg måtte udgå. Jeg tror at de tre starter vi havde i løbet måske har noget at gøre med denne fejl," forklarer han.

Alligevel forsøger de hos Prost at se det positive i det. De gode resultater skal nok komme, og løbet i Monaco var en forsmag på at det kan være muligt at hente point. Nick Heidfeld sluttede løbet som nummer 8, efter at have taget plads i Jean Alesis reserveracer, hvorfor den var noget sværere at køre. Alain Prost ærgrede sig også over at holdbarheden ikke var med teamet. "Efter alt det vi havde lavet i denne weekend, kunne vi have fået en plads i pointene. Med den lethed hvormed Jean begyndte løbet og holdt farten med top-6 gør det ærgerligt at vi ikke havde holdbarheden til at slutte, efter et problem som tvang ham til at udgå, hvilket vi ikke havde oplevet siden vi ankom hertil," siger teamchefen, hvis team har haft det meget svært i år, og næppe får det meget lettere. Men nu er der da lidt fremskridt at spore…

Flere kommentarer til Prosts løb i Monaco.

BB  


Hop til top
Modent løb af Fisichella

Benetton ligner et godt bud som en udfordrer til 4. pladsen i konstruktørernes VM - selvom teamets præstation går op og ned. Jordan, som de duellerer direkte med om den plads, har haft alt for mange uheld, og løbet i Monaco var ingen undtagelse.

Det profiterede Fisichella på, og sikrede sig en fornem 3. plads. "Jeg var optimistisk omkring at få point, men jeg troede ikke jeg ville være i stand til at komme på podiet fra min startposition," indrømmer italieneren der nu ligger nummer 5 i kørernes VM. "Jeg pressede hårdt på bag Barrichello og omkring 46. omgang fik jeg en punktering i et af mine bagdæk, og mistede 6 eller 7 sekunder," siger han.

Heldigvis nåede han at komme ind - og teamet måtte rette lidt på taktikken, men det hjalp Fisichella til at få en hurtigere og bedre balanceret racer, så i sidste ende var punkteringen ikke så dårlig endda. "Det er et fantastisk resultat, og jeg er meget glad på hele teamets vegne da vi alle har arbejdet meget hårdt. Jeg vil gerne dedikere dette resultat til min ven Fabrizio som er på hospitalet efter et uheld," slutter Fisichella, der har en andenplads fra 1998 som det bedste resultat i Monaco.

Selvfølgelig var Flavio Briatore meget glad over resultatet: "Det var et fantastisk resultat for hele teamet som har arbejdet hårdt hele ugen," siger den 'nye' teamchef. Pat Symonds er også fuld af rosende ord til Giancarlo: "Et meget velkontrolleret og modent løb fra Giancarlo som giver os et meget velkomment resultat. Monacos grand prix er altid svært og dette var ingen undtagelse. Den generelle forberedelse fra teamet og fortsat holdbarhed gav bonus," siger Benettons tekniske leder.

Mere om Benettons 3. plads i Monaco.

BB  


Hop til top
Irvines overlevelsesløb

Det var ikke nemt for Eddie Irvine at sikre sig Jaguars første point. Det blev til en fjerdeplads, men der var mange ting i vejen med raceren, og det er næste et held at det endelig blev til point for Irvine og Jaguar.

"Det har været løb i år hvor vi fortjente point - og i dag fik vi dem," siger en glad men også træt Irvine. "Det var en stor kamp, og et af de hårdeste løb i mit liv. Styringen blev meget tungt mod slutningen. Jeg led også under dehydrering da min drikkeflaske ikke virkede og mit fod er fyldt med vabler, men det bekymrer jeg mig om i morgen," siger sidste års nummer to i VM.

Teamets tekniske leder Gary Anderson forklarer hvordan han oplevede løbet med Eddie Irvines racer. "Eddies racer var ikke nem. Vi havde en hydraulisk læk meget tidligt, som betød at den hydrauliske kapacitet langsomt blev mindre," forklarer Anderson. Men der var andre problemer: "På et tidspunkt klagede han over gearskiftet og jeg tænkte ' åh nej'. Jeg tror at olieforbruget var meget højt, så i de sidste seks omgange måtte han tage det meget roligt," forklarer han om miraklet Jaguar i Monaco 2000!

For Jaguar er det så blot starten - nu går det frem over stepperne mod flere point - og senere sejre!

Mere nyt om Jaguar - og om Herberts mærkelige løb.

BB  


Hop til top
Masser af buler til Arrows

De orange racere havde det ikke nemt i Monaco - Pedro de la Rosa gav teamet masser at arbejde med. Nu kan de vende tilbage til England til et kort stop - og stort set alle racere er smadrede. De la Rosa nåede ikke til start i denne weekend, da teamet løb tør for racere.

"Jeg har meget få kommentarer om løbet da jeg kun var med i det i tre sving, men jeg var på ydersiden af Button til at overhale ham og han ramte mit baghjul og skubbe mig så jeg spandt, hvilket blokerede det for resten af flokken bag mig," forklarer han sig.

Det gik ikke meget bedre for Jos Verstappen der aldrig forstod sig på den racer han kørte rundt i og på 60. omgang var det også farvel til hollænderen. "Raceren kørte ikke godt for mig, og det var meget hårdt. Jeg havde ingen traction og det øjeblik hvor jeg kørte af ved jeg faktisk ikke hvad der skete fordi jeg drejede ind som normalt," forklarer han - og dermed ligner Arrows snart sig selv igen, selv efter at de stak hovedet med frem på Nürburgring.

Tom Walkinshaw - en mand af få ord i pressemeddelelser, siger det meget kort og rammende: "Teamet arbejde meget hårdt hele weekenden og der var sandelig meget at lave," lyder det halvbesk fra teamchefen, med en skjult hentydning til de lange buler de la Rosa leverede i denne weekend.

Flere kommentarer fra Arrows.

BB  


Hop til top
Wurz i svær racer - og i muren

Alexander Wurz fortsætter den dårlige form, selvom han til dels ikke kunne gøre så meget ved det i dette løb. "Min motor gik ud på opvarmningsomgangen og jeg kunne ikke til at begynde med starte igen i reserveraceren, da den var sat op til Giancarlo. Da løbet blev flaget rødt havde vi chancen til at justere raceren til mig, men vi havde ikke tid til helt at ændre set-up. Den havde meget lidt vejgreb og der var et problem med bremserne. Jeg pressede så meget jeg kunne, men jeg mistede kontrollen i St. Devote og ramte barrieren," forklarer østrigeren om sin dårlige dag i Monaco.

Han får lidt støtte fra Pat Symonds, mens Briatore egentlig kun roser mekanikerne for at de var så hurtige til at få reserveraceren klar. "Alex var uheldig at skulle tage omstarten i Giancarlos reserveracer efter at hans motor gik ud på opvarmningsomgangen. Den var ikke sat op til ham, og han fandt den meget svær at køre," siger Pat Symonds.

Men sædet som Wurz sidder i er vist stadig glohedt, så det var nok ikke lige det resultat østrigeren mest af alt havde håbet på. Synd for den store østriger - det er vist især hans korpus der gør det svært for ham. Det fortalte han allerede meget tidligt på året at sådan ville det være.

BB  


 

Hop til topCopyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk

KørerTeamBedste tidOmg.
Rubens BarrichelloFerrari1:24,7854
Olivier PanisMcLaren-Mercedes1:25,0254
Gaston MazzacaneMinardi-Fondmetal1:25,4858
Jarno TrulliJordan-Mugen1:25,6327
Ricardo ZontaBAR-Honda1:25,7869
Luciano BurtiJaguar-Cosworth1:25,7835
Mika SaloSauber-Petronas1:25,9975
Jenson ButtonBMW-Williams1:26,1552