Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
6.6.2002
 Villeneuve og Ferrari igen?
 Ingen nye Honda motor i Canada
 
31.5.2002
 BAR klar med ny racer
 

Hop til top6.6.2002

Villeneuve og Ferrari igen?

For hvem ved hvilken gang er Jacques Villeneuve igen sat i forbindelse med Ferrari. Spørgsmålet er så om JV er interesseret og hvor meget.

Jacques Villeneuve kan ikke være tilfreds med BAR og teamets indsats resultatmæssigt. Den tidligere verdensmester må snart trække en afgørelse om hvor vidt han vil blive og måske ikke komme videre, eller om han skal skifte til et andet team. JV er flere gange blevet nævnt som en mulighed hos Ferrari. Nu er det jo bare det at Ferrari for nogle uger siden forlængede med Rubens Barrichello.

Desuden er der jo så forholdet til Michael Schumacher. De to er ikke verdens bedste venner. Det forhold vil uden tvivl påvirke de to, og især hvis JV skal affinde sig med teamordrer. Man må jo ligesom sige at MS er nr. 1 i det team så længe han er der som kører. Det har JV sin helt egen personlige mening om.

Jacques Villeneuve:
"Enhver kører ønsker at være i et vinderteam, og Ferrari er dem der vinder i øjeblikket. Hvis jeg fik chancen for at køre for Ferrari en dag, vil det selvfølgelig være et yderst interessant tilbud. Men det vil afhænge af om Michael stadig er i teamet. Jeg vil ikke ind i et team hvis jeg får ordrer om at jeg skal give plads for eksempelvis Michael. Jeg kunne have fået indføjet teamordrer i min kontrakt med BAR, men det ville jeg ikke. Hos BAR kører vi også mod hinanden."

Det ville jo nok være lidt af en drøm for JV at kunne køre i det samme team som hans afdøde far, Gilles, gjorde i sin tid. Men altså ikke for enhver pris. Nu må han vente indtil Ferrari kørernes kontrakter udløber. Det sker ved udgangen af 2004. Eller hvis en af dem skulle stoppe før tid.

PDL  


Hop til top
Ingen nye Honda motor i Canada

Honda har ikke haft den store succes med deres motor i sæsonen endnu. En ny motor er på vej, men debuten er udsat foreløbigt.

Honda har taget kritikken af deres motor til sig, og har udviklet en helt ny motor til de to teams, BAR og Jordan. Men ved testen i sidste uge hvor den nye motor blev testet både i Frankrig og England, blev det besluttet at udsætte debuten for den nye motor. Man havde ellers besluttet at ville bruge den ved kvalifikationen til det kommende canadiske Grand Prix. Det betyder at man anvender en ny evolution af den kendte motor i det canadiske Grand Prix.

Shuhei Nakamoto, som er leder af Hondas testteam og udviklingsafdeling siger bl.a.:

"Efterfølgende de to tests på Paul Ricard og Silverstone i sidste uge hvor vi testede den nye motor, har vi besluttet at der skal udføres flere omfattende tests af denne før den kommer i brug. I Canada vil vi i stedet anvende en ny evolution af den motor som blev anvendt ved kvalifikationen til det østrigske Grand Prix. Vi vil stadig forsætte med udviklingsprogrammet hen over den næste Grand Prix'er. Vi er allerede nu ret optimistiske i forhold til en væsentligt forbedret præstation."

Det skal man nok også være. Giancarlo Fisichella er den eneste af de fire Honda kører der indtil nu har scoret point i denne sæson. Ikke specielt prangende, og da slet ikke når det ser ud til at Jordan som Fisichella kører for, måske mister Honda motoren til næste sæson.

PDL  


 

Hop til top31.5.2002

BAR klar med ny racer

Efter en meget tam indsats i de første løb i dette års mesterskab, er BAR klar til at indsætte en ny racer. BAR004-raceren er blevet markant ændret, og teamet håber at den nye version vil føre dem frem til det første point i år.

Både på det ydre og det indre i raceren, vil den være ændret. Blandt andet får den en ny transmission og dertil kommer at Honda leverer en opdateret motor. Alt sammen skal det være med til at forbedre den samlede pakke. "Raceren vil være markant anderledes. Det er ikke en helt ny racer da vi er meget begrænset i hvad vi kan gøre i år, men den vil se anderledes ud," siger teamchef David Richards.

BB  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk