Ingen KERS i BMW Sauber bilerne indtil videre. I hvert fald ikke i Tyrkiet. Det er meldingen fra BMW Sauber teamet som i hvert fald i det tyrkiske Formel 1 Grand Prix ikke vil anvende KERS systemet i nogen af teamets biler. Grunden skal findes i at man ikke mener at man i øjeblikket har nogen fordel af de ca. 80 hk som KERS kortvarigt giver i forhold til den vægtbesparelse med opnår ved at afmontere systemet.
Begge BMW'er uden KERS i Tyrkiet
(Foto: BMW Motorsport)
Nick Heidfeld udtaler at det ikke er på grund af det dårlige resultat for teamet som man fik i Monaco at man gør det.
"Det er et så anderledes et race at det kan man ikke bruge til at sammenligne med i forhold til konventionelle baner. Det er ikke nogen undskyldning for vort dårlige resultat i Monaco. Dette var et Grand Prix hvor det bare ikke fungerede for os generelt."
Nick Heidfeld fortæller også at uden KERS systemet i bilerne kan man fokusere mere på aerodynamik. Her forventer man at med ny dele at man kan opnå bedre resultater end det med hidtil har opnået i denne sæson. Blandt andet vil BMW Sauber fra nu anvende en ny dobbelt diffuser, noget man har manglet i forhold til flere af konkurrenterne
Mario Theissen indrømmer da også der er brug for forbedringer hurtigt, hvis de skal have sæsonen tilbage på rette spor. "ingen hos BMW forventede at sæsonen ville udarte sig på denne måde. Efter at have taget et skridt fremad i Barcelona, var vi klart bagefter i Monaco. For at genvinde tabt terræn er vi derfor nødt til øge vores udviklingshastighed betragteligt." udtaler Mario Theissen.
BMW kommer med ny dobbeltdiffuser
(Foto: BMW Motorsport)
Et hurtigt kig på tabellen afslører da også at BMW ligger langt efter deres udstete mål for sæsonen. Begge kørere ligger uden for top ti, og i konstruktørernes mesterskab ligger de på en beskeden 8 plads. Det håber de selvfølgelig at kunne ændre på, med indførelsen af denne ny aerodynamik pakke, som ud over den nye diffuser, indeholder ændringer af frontvingen, bargeboards, og bagerste del af motor beklædningen. Hvor stort et spring de reelt har gjort, vil det kommende GP i Istanbul vise.