Ifølge den franske avis Auto Hebdo er Toro Rosso nu så utilfredse med Sebastien Bourdais's præstationer, at han får én chance mere, nemlig det tyske Grand Prix på Nürburgring. Faktisk er det højt oppe i systemet hos Red Bull at man har taget denne beslutning - altså i følge Auto Hebdo.
Avisen nævner også den mulige afløser for Sebastien Bourdais. Red Bull lavede fornylig kontrakt med Jaime Alguersuari som testkører, og umiddelbart vil det være naturligt at indsætte ham som eventuel afløser. Men avisen nævner også Giorgio Pantano og Bruno Senna som mulige emner. Såfremt avisens oplysninger er rigtige, hviler der et stort pres på Sebastien Bourdais's skuldre. Tidligere i år fik han angiveligt en påmindelse fra Toro Rosso om at hans indsats skal være bedre.
Det er ikke ligefrem gået Nick Heidfelds vej i denne sæson. Teamet kan dog heller ikke ligefrem prale af de bedste resultater. Men hvad med Nick Heidfeld? Han fik trods en del kritik i sidste sæson, forlænget sin aftale med denne sæson, men hvordan er hans situation når denne sæson er slut? Teamet har ikke ligefrem imponeret ligesom ingen af kørerne i teamet har gjort meget væsen af sig i år.
Kun 8 points er det blevet til hidtil i år. Her skal Nick Heidfeld dog have at han har kørt de 6 points ind på kontoen. Men BMW Sauber kigger måske lidt mere langsigtet, og det spørgsmål er om Nick Heidfeld igen er på vippen. Han udelukker det ikke selv.
Er Nick Heidfeld begyndt at kigge efter anden arbejdsgiver?
(Foto: BMW Motorsport)
"Den direkte fokus er selvfølgelig på den nuværende situation sammen med teamet, men på længere sigt kan man godt deltage i diskussioner og samtaler."
Han virker dog meget ærlig i sine udtalelser når det gælder fremtiden.
"Man er nødt til at se på forskellige teams, ikke kun BMW Sauber. Men bare fordi det ikke fungerer så godt for os i denne sæson, så stikker jeg ikke bare af. Vi har opnået meget sammen, og jeg er overbevist om at BMW Sauber er i Formel 1 for at vinde."
"Fremtiden er umulig at forudsige. Jeg er her for at blive verdensmester, og hvis det sker i en alder af 40 år, er det okay med mig. En indikation kunne måske være at de kørere der i de seneste år har trukket sig tilbage, alle har været sidst i 30'erne. Jeg er 32 nu og har måske nogen gode år endnu i Formel 1."
Jacques Villeneuve synes modsat mange andre at Formel 1 ser mere spændende ud nu. Her mener han at bilernes design uden diverse misfostre af winglets osv. mere er i hans smag. Desuden synes han at den nye regel om at optankning under løb, er et yderst fornuftigt tiltag.
Han lægger ikke skjul på at han er stærkt interesseret i at vende tilbage til Formel 1. Han er således set ved adskillige Grand Prixer i denne sæson. Flere journalister har endda spottet ham i samtale med flere teamchefer, så sandsynligvis er han i gang med et større arbejde for at finde et sæde til i hvert fald 2010 sæsonen.
Jacques Villeneuve da han kørte for BMW Sauber i 2006
(Foto: BMW-Group-Press-Club)
Han lægger især vægt på at med de nye regler er det igen køreren der er i fokus - ikke bilerne. Til fordel for Jacques Villeneuve taler at med testforbudet, så er det i høj grad de erfarne køreres viden og erfaring der kommer i spil i forhold til et godt setup. Spørgsmålet er om han stadig kan præstere den fart der er nødvendig, og ligeledes indordne sig under ny taktik, når benzinpåfyldning ikke længere er tilladt.
Jacques Villeneuve har siden sit stop prøvet kræfter med blandt andet NASCAR, den nu tilsyneladende nedlagte Speedcar Series og Le Mans, hvor han har kørt for Peugeot. Dog uden den store succes nogen af serierne. Jagten på et sæde er gået ind for Jacques Villeneuve.