Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
12.7.1998
 Englands Grand Prix - Race
 Englands Grand Prix - Morning Warm Up
 Bridgestone nyt
 Ikke nogen 20 race kalender
 Olivier og Ralf starter bagerst
 Salo taler ud om Bridgestone
 
11.7.1998
 BAR ude efter Hill
 Zanardi til Williams
 Benetton og Mecachrome
 Lørdagens frie træninger
 

Hop til top12.7.1998

Englands Grand Prix - Race

Det Engelske Grand Prix 1998, blev en våd affære, det regnede næsten hele tiden, og det gav et både anderledes og meget spændende race.
Mika Hakkinen førte fra starten og næsten hele løbet, men da der var ca. 20 omgange tilbage og regnen var blevet meget stærk, så indsatte løbsledelsen safety car'en, og feltet bliv samlet op bag Mika. Da løbet igen blev givet frit, så viste Michael Schumacher endnu engang at han er en formidabel kører når underlaget ikke er perfekt, og få omgange senere udnyttede han et lille fejl hos Mika Hakkinen, og førte derefter resten af løbet, som han vandt i pitlane, efter at have været inde og afsone en 10 sek. Stop'n'Go straf.
Det var helt tydeligt af hverken Michael Schumacher eller Mika Hakkinen vidste hvem af dem der havde vundet løbet da de kørte ind i parkferme. Men som sagt Michael Schumacher vandt sin 3. sejr i træk, og er nu kun 2 point efter Mika Hakkinen.
Top seks blev:
NrKørerTeamTid / Diff.
1Michael SchumacherFerrari1:47:02,450
2Mika HakkinenMcLaren+ 22,400
3Eddie IrvineFerrari+ 29,100
4Alexander WurzBenetton- 1 omg.
5Giancarlo FisichellaBenetton- 1 omg.
6Ralf SchumacherJordan- 1 omg.

Se den kom

AN  


Hop til top
Englands Grand Prix - Morning Warm Up

Så er dagens første kørsel, Morning Warm Up, blevet færdig kørt på en meget regnvåd Silverstone bane. Da det er her at kørerne afprøver de sidste justeringer før dagens løb, kan det også være her at man får et lille billede af hvordan det går i eftermiddagens race. Men der er også tit tale om reel "sandbaging", bare for at vildlede konkurrenterne.
Top 6 i Morning Warm Up blev følgende:
Nr.KørerTeamTidGap
1David CoulthardMcLaren1:37,910188,990 km/t.
2Mika HakkinenMcLaren1:37,921+ 0,011 sek.
3Giancarlo FisichellaBenetton1:39,802+ 1,892 sek.
4Eddie IrvineFerrari1:40,127+ 2,217 sek.
5Michael SchumacherFerrari1:40,296+ 2,386 sek.
6Alexander WurzBenetton1:40,917+ 3,007 sek.
AN  


Hop til top
Bridgestone nyt

Bridgestone kørerne har et helt nyt dæk til rådighed denne weekend, det ny udviklede dæk er så nyt at det først blev klar fredag aften.
Dækket er udviklet specielt til Silverstone banen, ud fra de erfaringer med fik under testen her på banen i sidste uge. Selve grundkonstruktionen er den samme, men der er tale om en helt ny compound. Dækket er det første i en helt ny serie af dæk der bliver "skræddersyet" til hver enkelt bane.
Bridgestone vil gøre alt hvad der er nødvendigt for at holde sig foran Goodyear i dette års mesterskab, stillingen imellem dem er følgende:
Bridgestone - 116 point.
Goodyear - 92 point.
AN  


Hop til top
Ikke nogen 20 race kalender

Den firedobbelte verdensmester og nuværende teamejer Alain Prost mener at der er urealistisk med en løbskalender med 20 Grand Prix'er.
Der var et møde i torsdags imellem alle teams hvor man diskuterede løbskalenderen. Med nye løb i Kina, Syd Afrika samt Amerika bliver serien mere international, og det er godt for vores sponsorere og også godt for Formel 1's image.
Men man kan ikke bare lægge 4 løb til kalenderen, vi har ikke mulighed for at financiere det, og det vil også være umuligt at nå det.
AN  


Hop til top
Olivier og Ralf starter bagerst

Både Prost køreren Olivier Panis og Jordan køreren Ralf Schumacher er blevt frataget deres pladser på startgridden til dagens Grand Prix på Silverstone banen.
De straffes efter reglementets paragraf 13.3, som siger at en kører skal kunne løfte sine ben uhindret ud af siddebrønden på raceren, og det kunne de to kørere ikke.
Det er i øvrigt anden gang i forbindelse med kvalifikationen at Ralf Schumacher bliver straffet, første gang var da han fik frataget sin hurtigste tid, på grund af at han havde overhalet under gult flag.
AN  


Hop til top
Salo taler ud om Bridgestone

Under en fest lørdag aften, inden Englands Grand Prix, udtrykte Mika Salo bekymring for Bridgestones favorisering af McLaren.
Salo: "Problemet er at der kun er ét team som udvikler for Bridgestone." Mika Salo blev herefter spurgt om dette betød at Bridgestone var et McLaren-dæk. Til dette sagde Salo: "Ja!".
Dette ser ud til at være et modtræk til Goodyears meget intensive samarbejde med Ferrari. Ron Dennis har tidligere benægtet at Bridgestone udviklede specielt til McLaren med argumentet at de andre teams også fik glæde af de forbedringer som McLaren bidrog med.
NJ  


 

Hop til top11.7.1998

BAR ude efter Hill

Det "nye" Formel 1 team BAR, tidligere Tyrrell, er ude efter verdensmesteren fra 1996, Damon Hill, som i øjeblikket kører for Jordan teamet.
Damon Hill har mulighed for at komme ud af sin to årige kontrakt med Jordan, men spørgsmålet er om BAR kan og vil betale de ca. £5 mill. som han skal have i gage.
BAR teamets manager Craig Pollock udtaler: "Damon har et stort talent, men har er generelt undervurderet i Formel 1".
AN  


Hop til top
Zanardi til Williams

Der går rygter om at Alex Zanardi har underskrevet en to årig kontrakt med Williams teamet. Alex Zanardi kører i øjeblikket i Cart serien i USA, hvor han regnes for en af de bedste. Zanardi har tidligere kørt Formel 1 det var for Lotus. Og han har altid sagt at han kun vender tilbage til Formel 1 hvis det kan blive i et top team.
AN  


Hop til top
Benetton og Mecachrome

Benetton teamet har underskrevet en kontrakt med Supertec Sport, om levering af Mecachrome (ex. Renault) motore til sæsonerne 1999 samt 2000.
Flavio Briatore, der leder Supertec Sport, oplyser at der er en performance klausul i kontrakten, så at Benetton kan trække sig ud af kontrakten hvis ikke motorene er konkurrance dygtige.
Mild Seven Benetton teamet har benyttet Renault motore siden 1995, og de har vundet 12 Grand Prix løb med dem
AN  


Hop til top
Lørdagens frie træninger

Nu er begge de frie træninger kørt, og alle teams ser frem til kvalifikationen. Mika Häkkinen var hurtigst i begge sessions, efterfulgt at team kameraten David Coulthard. Michael Schumacher har hente noget af forspringet som de to Mclaren kører havde i første session, så der er virkeligt lagt op til en spændende kvalifikation.
HVJ  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk