Den nye oval-bane i Northamptonshire bliver vært for et CART løb i september måned næste år, og som englænder, er Blundell naturligvis meget glad for igen at kunne køre foran de mange fans i hans hjemland.
"Med udsigten til et CART løb i England, så vil britisk motorsport for alvor blive rystet i sin grundvold. Ikke alene vil motorsportsfans have mulighed for at følge verdens hurtigste form for racerløb på tæt hold, men de vil også se flere positionsoverhalinger end der er i en hel Formel 1 sæson. Rockingham Motor Speedway vil for alvor vise motorsportsfans, at den slags løb er utrolig spændende, og det vil slå Formel 1 med flere længder. I de sidste 3-4 år, er Formel 1 fans blevet lullet i søvn over manglende action, men med et CART løb, så vil de igen opdage, at action, drame, intensitet mm. skam stadig eksisterer i motorsport."
Blundell tilføjer: "Jeg glæder mig utrolig meget til at skulle køre på 1 mil Rockingham-banen næste år, og det er desuden en kæmpe mulighed for hele CART serien i Europa med dette nye tiltag. Britisk motorsport er skam meget varieret, men reelt overskygger det britiske F1 Grand Prix dem alle. Nu kommer der et seriøst alternativ."
Blundell siger endvidere: "Jeg har kørt i CART serien i mere end 4 år, og hver gang mine venner, familie og andre har besøgt mig og været med til et løb, så har reaktionen altid været den samme; en total motorsports oplevelse. Kørerne stiller op til autograf-sessions, fans har adgang til pit-området for at se nærmere på bilerne og de mange teams. I Formel 1 er alt dette lukket land for fans."
"At have mulighed for at køre på hjemmebane er altid en speciel oplevelse, og jeg ser meget frem til næste år. Heldigvis kolliderer løbet i England ikke med Formel 1, så jeg ville ønske, at jeg igen kunne køre mod nogle af mine "gamle" F1-kammerater - blot med den forskel, at vi skulle køre på Rockingham oval-banen." slutter Blundell.
Alt det blev officielt annonceret på et pressemøde i London her til aften. Den nye præsident for CART-organisationen, Bobby Rahal, understregede, at CART på ingen måde ønsker at konkurrere med Formel 1. I stedet håber han, at "hans" serie bliver et positivt alternativ, som mange fans vil sætte stor pris på.
Løbsdatoen for løbet i Tyskland giver dog anledning til en smule bekymring. Den kolliderer nemlig med det Italienske Grand Prix, hvorimod løbet i England køres i en "Formel 1 fri" weekend.
Uanset hvad, så kan Europa altså se frem til to oval-bane løb i allerhøjeste klasse, hvor gennemsnitshastighederne vil ligge på +320 km/t.
Selvom det altså ikke bliver til comeback for Zanardi denne gang, så kan man roligt sige, at han nød igen at være bag rattet i en Champ Car. Han kørte i alt 143 omgange på den 1,72 mil lange Sebring-bane i Florida.
Efter det miserable comeback i Formel 1 hos Williams-teamet i en mildest talt ikke-konkurrence dygtig bil, så stålede Zanardi af glæde over igen at være i selskab med et team, som har potientialet til noget stort i CART serien. Hans gode ven fra de tre glade år (1996-1998), team-ejer Morris Nunn, var da også meget tilfreds med de test-resultater, som Zanardi formåede at køre hjem.
Set i lyset af de tilfredse miner i Florida, så er det bestemt ikke usandsynligt, at Zanardi vender tilbage i næste sæson hos Mo Nunn Racing. Spørgsmålet er så blot, om teamet vælger at udvide til 2 biler, eller om Zanardi afløser Kanaan.
Rent faktisk er det 3. år i træk, at Marlboro 500 løbet i Fontana lokker med denne mega præmiesum. Derudover kan det faktisk blive til dobbelt så meget, hvis vinderen af dette løb f.eks. også bliver vinderen af PPG Cup'en (mesterskabet). Her er præmiesummen nemlig det samme beløb.
De hidtil 2 heldige vindere af det store præmiebeløb, har været Jimmy Vasser (1998) og Adrian Fernandez (1999). Sidste år havde hverken Fernandez eller de andre kørere dog noget at glæde sig over. Det var nemlig i det løb, at canadiske Greg Moore blev dræbt i en forfærdelig ulykke.
På trods af det dystre minde fra sidste år, så er der ingen tvivl om, at den store præmiesum bliver kulminationen på en altid jævnbyrdig og spændende sæson i CART serien. Sidste års mesterskab blev i hvert fald en uhyre tæt affære imellem Dario Franchitti og Juan Pablo Montoya. De sluttede begge med 212 point, men da Montoya var klart bedst hele 7 sejre mod Franchitti's 3, ja så vandt rookie-columbianeren mesterskabet.