En støtte der rygtes til, at være i omegnen af ?12-14 mill. Planen var ellers, at Suzuka og Fuji skulle deles om det Japanske GP fra 2010 og fremefter. Men de dårlige økonomiske vilkår og Toyotas manglende støtte har gjort, at Fuji banen ser sig ude af stand til at indfrie denne aftale. Fuji banen vil i stedet fokusere sin indsats på kommende Formula Nippon og de populære Super GT løb.
Med hensyn til 2010 er det endnu usikkert, om en af de andre baner i Japan ønsker at tage over, eller GP'et flyttes til at andet land.
Hjulkapslerne som anvendes i Formel 1 er sandsynligvis på vej ud. De skal både skabe en aerodynamisk effekt for bilen, ligesom de forbedrer køling af bremseskiverne. Men efter hvad Williams teamets tekniske direktør, Sam Michaels, har udtalt i forbindelse med det tyske Grand Prix, kan hjulkapslerne være en saga blot i næste sæson.
Såfremt de bliver forbudte, sker det på det grundlag at man jo fra FIA side arbejder hen imod at skabe flere overhalinger. Bilernes aerodynamik er jo ændret ret så væsentlig forud for denne sæson, og det har vist sig ved flere simulationer og tests, at hjulkapslerne skaber en negativ aerodynamisk effekt på de bagved kørerne biler. Med andre ord, af samme årsag som man har ændret reglementet for hækvinger og winglets på grund af at luftstrømmen bagved en bil bliver ødelagt, så sker det også når hjulkapslerne bliver anvendt.
Sam Michaels siger dog også, at det ikke kun er hjulkapslerne der er skyld i den ødelagte luftstrøm. Der er flere ting der skal undersøges nærmere, men det her er starten. Luftstrømmen efter en Formel 1 bil er til denne sæson blevet forbedret væsentligt, men man finder altså flere effekter på bilerne der kan gøre luftstrømmen endnu bedre.