Timo Glock har ikke haft nogen let sæson i debutteamet Virgin Racing. I de hidtil 10 kørte Grand Prixer, er det af forskellige årsager kun lykkedes for Timo Glock at komme i mål 4 gange, og bedste placering har på 18. pladsen. Det er ikke helt det han har været vant til tidligere i hans Formel 1 karriere, hvor det er blevet til 3 podieplaceringer.
Det har fået flere til at spekulere ham væk fra Virgin Racing teamet, og han er blandt andet blevet sat i forbindelse med Renault teamet. Hos Virgin Racing håber Nick Wirth dog på at Timo Glock ikke forlader teamet. Først og fremmest fordi man har lavet en to-årig kontrakt med tyskeren. Hvilke eventuelle optioner der er indbygget i denne, vides ikke.
Men Nick Wirth siger også at Timo Glock fra starten har været klar over at det er et nyt team, og at en opstartsfase altid er vanskelig for et nyt team. Wirth siger dog også at det er teamets opgave at gøre det attraktivt at køre hos netop dem. Teamet håber da også på at den præstation man leverede i forbindelse med det britiske Grand Prix vil være med til at overbevise Timo Glock.
Hos teamet håber man også forsat på Lucas di Grassi tjeneste næste år. Trods hans manglende Formel 1 erfaring, ser teamet sådan på det, at han har gjort store fremskridt, og er klar til at forsætte hos teamet.
I det britiske Grand Prix måtte Bruno Senna sidde over, da HRT teamet valgte at lade reservekøreren, Sakon Yamamoto, overtage hans plads. Der har været forskellige forlydender om hvorfor denne rokering skulle ske. Men nu har HRT teamet valgt at også Karun Chandhok skal prøve at se til fra sidelinien.
En større evaluering er måske igang i det noget trængte HRT team. Hidtil har det været Bruno Senna og Karun Chandhok der har kørt i teamets racere. I sidste weekend var Bruno Senna erstattet af Sakon Yamamoto, og i næste weekend må Karun Chandhok sidde over. Teamet har faktisk en fjerde kører tilknyttet, nemlig Christian Klien. Spørgsmålet er om teamet også vil ham køre et Grand Prix eller to.
Teamet angiver som sådan ikke nogen egentlig årsag til disse manøvrer, men siger at Sakon Yamamoto klarede det flot i det britiske Grand Prix og derfor nu får en chance mere. Teamet siger også at Karun Chandhok er tilbage i raceren igen i nogle løb senere på sæsonen. Dette kunne antyde at en evalueringsrunde er igen. Men hvad er formålet? Er det et forsøg på at lokke med et sæde til næste sæson overfor kørerne, så de kan indlede jagten på de uundværlige sponsorkroner?
Christian Klien er af flere tysksprogede medier blev spurgt om hans muligheder. Hertil svarer han at han ikke ved noget, andet at det er nogle kortsigtede beslutninger teamet tager. Christian Klien kan dog bekræfte at Geoff Willis hvis fremtid i teamet der har været rejst en del tvivl om, er i fuld gang med arbejdet på teamets 2011 racer.
Det glippede for Jose Maria Lopez at komme ud at køre Formel 1 i denne sæson. Det glippede fordi aftalen med USF1 aldrig blev til noget i og med at teamet måtte lukke og slukke inden sæsonen startede. Men det er tilsyneladende lykkedes for Jose Maria Lopez at skaffe nye sponsorer, og har nu indledt en ny jagt på et sæde.
Den argentinske kører har måttet nøjes med at køre i den hjemlige TC2000 touring car serie, men har brugt tiden til at finde nye sponsorer med henblik på at komme i Formel 1. På Silverstone blev Jose Maria Lopez og hans manager Victor Rosso set i mere end almindelige samtaler med flere teams. Argentinske aviser som følger Jose Maria Lopez, skriver at han og manageren har været i kontakt med i hvert fald Renault, HRT, Virgin, Lotus, Williams og Sauber teamene. Om disse forhandlinger så fører til noget, må tiden vise. Lotus er ikke længere en mulighed da teamet har forlænget med begge kørere.