Pitsladder
Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk
Dato Indeks
19.7.1998
Ferrari shake down
Ny Ferrari lovende
Fredagens tider fra Monza
18.7.1998
Dome klar med elektronisk gearkasse
Schumacher hos Ferrari til 2002
Tom - sandsynligvis ikke til Tyrrell
19.7.1998
Igår kørte Michael Schumacher shake down på Fiorano banen i Italien af de racere som skal benyttes i det Østrigske Grand Prix næste weekend.
Om formiddagen kørte han i Eddie Irvine's racer (chassis nr. 185) samt i reserve raceren (chassis nr. 186) han kørte totalt 56 omgange.
Om eftermiddagen kørte han i den nye "long wheelbase" model samt i sin egen korte racer (chassis nr. 183). Han testede begge modellerne for at sammenligne deres performance og holdbarhed.
Hans bedste omgangs tid blev 1:02,42.
Vedvarende rygter siger at Ferrari vil medbringe 4 racrer til det Østrigske Grand Prix, 2 af de korte samt 2 af de nye lange modeller.AN
Michael Schumacher testede i ugens løb den nye "long wheelbase" Ferrari på Monza banen, og han var meget tilfreds med resultaterne. Ferrari har øget akselafstanden ved blandt andet at indsætte et afstandsstykke på 150mm. imellem motoren og gearkassen. Michael Schumacher kørte flere testrunder hvor han skiftede imellem den gamle og den nye model, og han satte den hurtigste tid i den nye i torsdags med tiden 1:24,815.
Efter testen udtalte Michael Schumacher: "Den kører godt, og jeg kan li' den. På en bane som denne er "long wheelbase" modeller nok omkring 0,4 sek. hurtigere pr. omgang".
AN
Det var finnen Mika Hakkinen i sin McLaren der satte hurtigste tid på Monza banen igår, og der var teamkollegaen David Coulthard som var næst hurtigst. Men det var ikke uden problemer for McLaren teamet, begge kørere havde problemer med motorere der "stod af".
Ud over McLaren så var også Prost, Benetton samt Ferrari på Monza i går, men kun 5 kørere har fået noteret tider.
|
Nr. | Kører | Team | Tid | Omg. |
|
1 | Mika Hakkinen | McLaren | 1:23,714 | 41 |
2 | David Coulthard | McLaren | 1:23,838 | 54 |
3 | Eddie Irvine | Ferrari | 1:24,854 | 30 |
|
4 | Giancarlo Fisischella | Benetton | 1:25,347 | 42 |
5 | Olivier Panis | Prost | 1:25,978 | 33 |
|
AN
18.7.1998
Det Japanske Dome team som trak sig fra deres Formel 1 debut sidste vinter
arbejder forsat på at komme med i Formel 1. Det Japanske team har i sidste
uge færdiggjort deres reviderede udgave af deres fuldt elektroniske
semi-automatiske gearkasse, til brug i deres Dome 105 Mugen som teamet
kalder deres vogn. Teamet havde senere en "shakedown" test på den japanske Motegi bane i torsdags, men der er ingen meldinger om hvordan testen er forløbet. Vi håber dog, at kunne følge op på historien i løbet af ugen.(cs)HAL
Ferrari teamet offentliggjorde i en kort pressemeddelelse i går (fredag),
at det italienske team som forventet har forlænget kontrakten med Michael
Schumacher frem til år 2002. Det indgår i Schumacher nye kontrakt at
tyskeren skal virke som en "ambassadør" for Fiat mærket. Hvilket nok
betyder at vi i den kommende tid vil se en del Fiat reklamer med Michael
Schumacher som hovedpersonen. Forlængelsen af Schumachers kontrakt, betyder
med al sandsynlighed at Eddie Irvine også forsætter hos Ferrari, da Ireren
står øverst på Schumachers ønskeliste, hvad angår den kommende team kammerat
i Ferrari teamet.(cs)HAL
Den tidligere Williams testkører Jean-Christophe Boullion er blevet hyret
af BAR teamet som teamet fremtidig testkører og med øjeblikkelig varsel.
Jean-Christophe Boullion har et godt kendskab til Mecachrome motoren fra
sin tid som testkører i Williams-Renault teamet. Den lille Franskmand har
yderligere deltaget i 11 Grand Prix'er som stand in for Karl Wendlinger i Sauber teamet i 1995, men uden den store succes. Da ansættelsen af Boullion er sket med øjeblikkelig varsel, betyder det jo nok desværre at Tom Kristensen ikke få flere chancer i Tyrrell teamet i år. Og det ender nok med at Boullion overtager Brasilianeren Ricardo Rosset plads i Tyrrell teamet senere på sæsonen.(cs)
HAL
Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk