"Jeg trykkede lidt på gas pedalen på vej igennem tunnelen, og mistede kontrollen over bilen. Bilen sejlede rundt som en båd, og i løbet af meget kort tid begyndte vandet også at trænge ind i bilen. Der kom mere og mere vand ind i bilen, og vi kunne ikke åbne dørene," siger Franz Tost som var passager i Ralf Schumacher's bil "Vi var nød til at rulle vinduerne ned og komme ud af bilen på den måde."
"Der var et fortov inde i tunnelen, som vi brugt til at komme ud. Ther mødte vi nogle team members fra de andre teams som ventede på os. Der kom flere teams bag os, men de blev nød til at vente på at komme til at bruge tunnelen"
Tunnelen som det drejer sig om, er den der bruges til at komme til og fra Monza banen.
"Vi så godt vandet på vej ned i tunnelen, men vi vidste ikke at det var så dybt. Vi troede at komme igennem det, ved at køre lidt stærkt" sagde Schumacher.
Min første reaktion var at nu havde vi endnu en alvorlig ulykke. Jeg var meget bange for at vi havde en situation som den 1. maj 1994 med Ayrton Senna. Og var derfor meget påpasselig med hvad jeg sagde, og der var en meget spændt atmosfære hos os. Alle håbede på det bedste og frygtede det værste.
Jeg syntes at det så meget faretruende ud da de tililende officials begyndte at afskærme området med tæpper. Jeg blev meget sur over at se nogle tilskurer klappe og råbe med glæde i deres stemmer. Men hvis jeg skal være venlig overfor dem, tror jeg bare at de var glade for at han var ude af løbet - og ikke for at han var kommet til skade."
Den Tyske Avis siger at Ferrari' tekniske chef Ross Brawn tror på at det er teknisk muligt at lave en bil hvor gassen styres med hånden. Dette stemmer dog ikke helt med det interviewsom vi bringer her på siten med Ross Brawn
Der er dog slet ikke nogen indikationer af om det her bliver lavet siger Willy Weber, en hurtig tilbagevenden til sport vil ikke ubetinget være en god ting.
Weber siger, 'vil vil ikke tage chancen. Schumi har ikke lyst til at komme for hurtigt tilbage, med risiko for en endnu mere langvarig skade.'
Rothengather har udtalt til et Hollandsk Formel 1 blad, at han og Verstappen var lige så meget i tvivl om hvad Hill ville gøre, som alle andre. "Det eneste jeg ved, er at Eddie Jordan sagde til mig at Jos skulle kører hvis Hill stoppede, men der er ikke skrevet nogen form for kontrakt endnut.".
Der står i Michael kontrakt at han er nummer 1, og at jeg er nummer 2. Men det skal der laves om på hvis jeg bliver mester og dermed skal køre med nummer 1 på min bil næste sæson.
Irvine har overtage rollen som førstekører på det hæderkronede Ferrari team efter teamkammeraten Michael Schumacher forulykkede under det Britiske Grand Prix og brækkede sit ben.
Vi forventer at Schumacher er ude af formel 1 i mindst fire løb, og der er andre der mener at han måske slet ike kommer tilbage merer i denne sæson.
Irvine har allerede en gang i år været illoyal overfor Ferrari, og gjort team bosserne godt sure, ved at offentliggøre detaljer fra hans kontrakt.
Han er kun 8 point bag verdensmesteren Mika Häkkinen, som i øjeblikket fører mesterskabet.
Irvine har sagt at Ferrari stadig mangler lidt for at blive lige så hurtige som McLaren.
DaimlerChrysler har nu annonceret at de går ind i et projekt hvor der skal laves en Mercedes-Benz SLR i samarbejde med McLaren Cars Ltd.
De to firmaer vil tilsammen bruge 200 million EURO på projektet. Bilen vil komme til at udstråle styrke, stil og Mercedes-Benz elegance og vil blive produceret med brug af den seneste state-of-the-art produktions tekniker i de nye TAG McLaren faciliteter som er ved at blive bygge i Woking, England. Det forventes at super sports bilen er klar til produktion i 2003.
Mercedes-Benz SLR, DaimlerChrysler og McLaren vil overføre en del teknologi fra formel 1 sporten, i et forsøg på at lave den mest avancerede gade bil nogensinde, og på at for den hæderkronede sølvpil.
Markedet for super sportsvogne har ikke været ret godt de seneste år, det mærkede McLaren selv da de sidst lave deres F1 GTR, som de tabte mange penge på, men ifølge finans eksperter vil dette marked blive fordoblet over de næste 5 år, og der skulle dermed være et marked på 2500 biler om året.
DaimlerChrysler forventer at de kan sælge 20 % af det marked. Det største marked for Mercedes-Benz SLR vil blive USA, Europa, Japan og Mellemøsten.
Mercedes-Benz SLR bliver udstyret med en V8 motor, som leverer mere end 544 HK. Bilen skal komme til at veje maksimalt 1400 kilo, hvilket gør den i stand til at accelerere meget hurtigt. Bilen bliver udstyret med en supercharger og en speciel vand baseret charge air cooler. Motoren vil kommet levere mere end 700 Newton meter ved 4000 o/min.
Front sektionen på bilen vil få et Formel 1 look, men den beholder 300 SL dørene for design skyld. Bilen bliver en kombination af super sports vogn og Mercedes-Benz stil. Fronten på den nye Mercedes' får de karakteristiske fire øjne, og stjernen i midten den får også en dobbelt vinge nederst i fronten - og den kommer dermed til at lede tankerne lidt hænd på den nuværende McLaren Mercedes formel 1 racer. Designet af motorcoveret henter man fra SL sports vognen fra 50'erne. Ligesom man og monterer bilen med mågevinge døre som åbnes ved hjælp af nogle gas dæmpere.
Det bliver simpelthen en moderne sølvpil.