Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
2.7.2003
 Scott Dixon på vej til Formel 1
 
1.7.2003
 European GP - Set og sket
 

Hop til top2.7.2003

Scott Dixon på vej til Formel 1

Næsten ubekendt for os i Europa, kører der en New Zealandsk kører rundt i USA. Hans ambition er at komme i Formel 1.

Scott Dixon, en ung lovende kører fra New Zealand, har ambitioner om at komme i Formel 1. I øjeblikket kører han rundt i ICS (IRL) serien i USA. Toyota lægger bil til ham i øjeblikket, og med godt resultat. Scott Dixon er en vindertype der har vundet adskillige løb på det seneste. Scott Dixon håber på at kunne følge i fodsporene på Cristiano da Matta, Montoya og Jacques Villeneuve, som er de kører fra amerikansk motorsport som har haft den største succes.

Ifølge hans manager, Stefan Johansson, er Scott Dixons teamchef, Peter Johnson, i øjeblikket i Europa for at få arrangeret testkørsler. Og ifølge Stefan Johansson, er Scott Dixon næsten blevet lovet i hvert fald 2 testkørsler for forskellige teams. Og det skulle være teams som ligger højt i tabellen.

Stefan Johansson:
"Han vil få mindst en eller to testkørsler. Han får brug for at vise at han kan finde tempoet med det samme. Men når han sidder i bilen, er jeg overbevidst om at han nok skal klare det, han er et naturtalent."

Tiden må så vise om Scott Dixon kan klare kravene. Det er ikke nemt at komme i Formel 1. Har man ikke et meget stort talent og/eller har en god stor pose penge med, så er det vanskeligt at komme ind.

PDL  


 

Hop til top1.7.2003

European GP - Set og sket

Williams satte sig suverænt på de to øverste podiepladser, for bl.a. McLaren var det næsten en sorgens dag. Og så var der enkelte få lyspunkter.

Uden at overdrive kan man vist roligt fastslå at Williams og McLaren stod for de positive og negative episoder i det europæiske Grand Prix på Nürburgring. Enkelte andre stod for et par mindre bemærkelsesværdige oplevelser, men ellers var det vel et Grand Prix på det jævne.

BAR:
BAR teamet, ja, igen blev Jacques Villeneuve offer for en mekanisk defekt. Andengearet ødelagde til sidst hans chance for at fuldføre et GP. Jenson Button derimod kørte igen et par points hjem til teamet som nu indtager 5. pladsen i konstruktørmesterskabet. Men hvad gik der af JV? Han havde flere gange problemer med Minardi'erne. Til gengæld var pitfolkene utroligt hurtige. En ny næse på JV's bil og pitstop til Button på samme omgang. Flot. Der er noget at arbejde videre med for BAR teamet hvor kørerne klagede over at kunne holde tempo løbet igennem.

Ferrari:
Barrichello fik igen en af hans efterhånden mange tredjepladser. Ham så man ikke meget til. Han klagede efter løbet over at der var en dårlig balance i bilen. Den kørte faktisk bedst med næsten tomme tanke. Michael Schumacher måtte nøjes med en 5. plads i løbet. Han kunne ikke følge med Williams bilerne, og måtte endda lade Montoya overhale sig på ydersiden, noget som ikke ret mange opnår at få lov til. Michael Schumacher kunne dog heller ikke klage over Montoyas flotte indsats. Det var en hel fair overhaling. Men mon ikke at Ferrari skal have fundet noget mere fart i F2003-GA hvis ikke de skal blive løbet eller rettere - kørt over ende af Williams og måske også McLaren.

Jaguar:
De grønne så man ikke meget til. Kikker man på resultatlisten ser man at Mark Webber igen fik points. Denne gang fra 6. pladsen. Pizzonia fik en 10 sekunders stop and go straf. I teamet har man regnet ud at, hvis ikke han havde fået denne straf, ville han være sluttet i pointene også. Tja i teorien måske, men det var ikke fakta søndag eftermiddag. Kørerne var glade for det setup der var fundet. Jaguar har tilsyneladende fået godt styr på holdbarheden nu. Og er det ikke femte gang at Webber får points med fra et GP? Webber havde undervejs en ret god duel med Jenson Button, hvor Webber fik det meste med hjem.

Jordan:
Jordan fik begge biler i mål. Men det var dyrt. Fisichella og Firman måtte i pit henholdsvis 4 og 3 gange undervejs. De klagede også over setuppet. Forklaringen gav de selv da de erfarede at banen var meget anderledes at køre på søndag i forhold til om lørdagen. Strategien som var blevet lagt med 3 planlagte pitstops var en klar fejldisposition. Bilerne kom i mål 2 omgange efter vinderen. Stor skuffelse i teamet. Det kan da vist kun være over dem selv at de er skuffet.

McLaren:
Det var et noget slukøret McLaren team der pakkede sammen og forlod Nürburgring søndag aften. Kimi Raikkonen havde sat pole og hamrede bare derudad efter starten som han tog suverænt. Måske var tempoet lidt for højt. I hvert fald sagde motoren stop med røg og damp. Og så var vejen nærmest banet for Williams bilerne. Så kunne man kun håbe på David Coulthard. Coulthard kom frem på femtepladsen takket være bl.a. Michael Schumachers duel med Montoya. Men så var der en af Renault'erne i vejen. Alonso ville ikke sådan bare lade DC komme forbi. Det fik de to herrer en god duel ud af. Men undertegnede vil påstå at DC forregnede sig da han endeligt ville overhale Alonso. Det så ud som at Alonso måske bremsede tidligere end han plejede. DC havde vel egentligt gjort det rigtige ved at skabe lidt luft til Alonso for så at overhale ham frem til nedbremsningspunktet. Spørgsmålet er så om ikke at de to konkurrenter var kommet tættere på nedbremsningspunktet end ventet - i hvert fald for DC's vedkommende. DC måtte se de sidste 4 omgange fra en plads bag autoværnet pga. at han måske forregnede sig. Ingen points til hverken team eller kørere.

Minard

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk