Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
20.7.1998
 Goodyear nyt
 Ferrari lineup på plads?
 Ferrari´s nye F300 LWB 11P
 Mercedes lykønsker Schumacher
 
19.7.1998
 Ferrari shake down
 Ny Ferrari lovende
 Fredagens tider fra Monza
 

Hop til top20.7.1998

Goodyear nyt

Goodyear har brugt sidste uges testkørsler på Monza banen i Italien til fortsat udvikling af deres dæk program. Perry Bell fra Goodyear udtaler: "Vi skal fortsat arbejde meget hårdt for at kunne opretholde et konkurrance mæssigt niveau, og det betyder at vi hele tiden må forske samt udvikle nye dæktyper".
 
Når Goodyear's lastbiler ankommer til A1-ring i Østrig så har de ca. 1650 Goodyear Eagle Racing dæk med, som så fordeles imellem de fem teams der benytter deres dæk. 800 af disse dæk er tørvejrsdæk, ligeligt fordelt imellem Prime og Optional compounds. Der ud over er der tre forskellige typer "regndæk" at vælge imellem.
AN  


Hop til top
Ferrari lineup på plads?

Efter det blev annonceret at Schumacher ville blive hos Ferrari, sagde den tyske kører i går ved et pressemøde: "Jeg er klar over at der ikke vil være en klausul hvormed jeg kan forlade teamet i fremtiden, men det behøver jeg heller ikke længere, da jeg er aldeles overbevist om, at vi fortsat vil udgøre et stærkt team... Lav aldrig om på en vinder-kombination". Da snakken faldt på næste søndags Østrigske Grand Prix sagde han: "A1-Ring er en bane, der vil vise vores biler som værende særligt konkurrencedygtige. Det ville være dejligt at vinde den første Pole-position i denne sæson, og hvorfor ikke kombinere dette med min fjerde sejr i træk, der vil betyde at jeg kommer til at føre kampen om verdensmesterskabet. I de sidste to løb har jeg haft held til at splitte de to McLarens i kvalifikationen, og det er et direkte resultat af den fantiske arbejdsindsats som både teamet og Goodyear har lavet siden starten af sæsonen." Han tilføjede: "Der er endnu seks løb igen efter Østrig og kampen om verdensmesterskabet begynder at blive interessant. Vi var langt mere bagud sidste år, og alligevel blev det hele afgjort i det sidste løb.
 
Irvine sagde: "Holdet har efterhånden fået en smag for sejre, og med den øgede motivation som dette giver, så bliver vi vanskelige at stoppe." og han tilføjede, "Holdet har haft nogle fantastiske løb på det sidste, og et resultat mere af den slags vil lægge os i spidsen, og vil give alle en endnu større motivation i forbindelse med de sidste 6 løb i sæsonen". Det er endnu ikke bekræftet hvor Irvine vil køre næste sæson, men Jean Todt tror at Irvine vil blive hos Ferrari. Han sagde, "Der er kun nogle få punkter der skal diskuteres. Ferrari har en stabilitet som vi ganske enkelt ikke kan tillade os at ændre på."
HAL  


Hop til top
Ferrari´s nye F300 LWB 11P

Ferrari leder konstant efter nye koncepter. Så den nye LWB (Long Wheel Base) version 11P er udviklet og er blevet testet på Monza for første gang. Op til 4/10 sec. hurtigere omgangstider, var det første resultat. Men de skal være forsigte med at blive alt for euforiske, specielt nu hvor det meget vigtige race i Hockenheim nærmer sig, for kraftoverskuddet i Mercedes-bilerne betyder at de stadig har en pæn fordel i sammenligning med Ferrari.
HAL  


Hop til top
Mercedes lykønsker Schumacher

Norbert Haug lykønsker Michael Schumacher efter det blev annonceret, at tyskeren vil blive hos Ferrari indtil år 2002. "Vi siger tillykke," sagde Haug. "Vi har snakket sammen, men meget tidligt var det klart at vi ikke var i stand til at tilbyde ham en god kontrakt." Haug vil gerne have at Hakkinen og Coulthard bliver hos McLaren, han er overbevist om at denne duo kan vinde mesterskabet i år, og han hævder at de stadig vil have en fordel over de øvrige teams i 1999 sæsonen.
HAL  


 

Hop til top19.7.1998

Ferrari shake down

Igår kørte Michael Schumacher shake down på Fiorano banen i Italien af de racere som skal benyttes i det Østrigske Grand Prix næste weekend.
Om formiddagen kørte han i Eddie Irvine's racer (chassis nr. 185) samt i reserve raceren (chassis nr. 186) han kørte totalt 56 omgange.
Om eftermiddagen kørte han i den nye "long wheelbase" model samt i sin egen korte racer (chassis nr. 183). Han testede begge modellerne for at sammenligne deres performance og holdbarhed.
Hans bedste omgangs tid blev 1:02,42.
Vedvarende rygter siger at Ferrari vil medbringe 4 racrer til det Østrigske Grand Prix, 2 af de korte samt 2 af de nye lange modeller.
AN  


Hop til top
Ny Ferrari lovende

Michael Schumacher testede i ugens løb den nye "long wheelbase" Ferrari på Monza banen, og han var meget tilfreds med resultaterne. Ferrari har øget akselafstanden ved blandt andet at indsætte et afstandsstykke på 150mm. imellem motoren og gearkassen. Michael Schumacher kørte flere testrunder hvor han skiftede imellem den gamle og den nye model, og han satte den hurtigste tid i den nye i torsdags med tiden 1:24,815.
Efter testen udtalte Michael Schumacher: "Den kører godt, og jeg kan li' den. På en bane som denne er "long wheelbase" modeller nok omkring 0,4 sek. hurtigere pr. omgang".
AN  


Hop til top
Fredagens tider fra Monza

Det var finnen Mika Hakkinen i sin McLaren der satte hurtigste tid på Monza banen igår, og der var teamkollegaen David Coulthard som var næst hurtigst. Men det var ikke uden problemer for McLaren teamet, begge kørere havde problemer med motorere der "stod af".
Ud over McLaren så var også Prost, Benetton samt Ferrari på Monza i går, men kun 5 kørere har fået noteret tider.

Nr.KørerTeamTidOmg.
1Mika HakkinenMcLaren1:23,71441
2David CoulthardMcLaren1:23,83854
3Eddie IrvineFerrari1:24,85430
4Giancarlo FisischellaBenetton1:25,34742
5Olivier PanisProst1:25,97833

AN  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk