Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
20.7.1999
 Salo laver Shake Down for Ferrari
 Brembo er ikke ansvarlige for Schumis ulykke
 FIA vil reducere aerodynamiken
 Rumi forlader Formel 1
 
19.7.1999
 Ralf fanget på dybt vand
 Ferrari nægter
 Murray Walker kommenterer Schumachers crash
 Hvem har skylden?
 

Hop til top20.7.1999

Salo laver Shake Down for Ferrari

I går aftes lavede Mika Salo den afsluttende shake down test på Fiorano banen. Alle tre F399 blev prøvet, og her er selvfølgeligt tale om de biler der skal bruges i den kommende weekend i Østrig.

Salo kørte i alt 17 omg.: 5 omgange i chassis 191 (Irvine's løbs bil), 5 omgange i chassis 195(Hans egen løbs bil) og 7 omgange i chassis 193 (reservebilen). Salo også 5 pit-stops, så han fik indøvet det. Han bedste tid på Fiorano var 1:03.779.

HVJ  


Hop til top
Brembo er ikke ansvarlige for Schumis ulykke

Brembo leverer bremser til Ferrari, og de har den 19 juli udtalt at de ikke var ansvarlige for Michael Schumacher's ulykke ved det Britiske Grand Prix.

"Efter det første check af bilen i Maranello som blev lavet sammen med Ferrari, er det blevet fastslået at fejlen på Michael Schumacher's bil ikke skyldes fejl på Brembo komponenter," står der i rapporten.

Rapporten er blevet lavet, efter Ferrari havde udtalt at Schumacher's ulykke, sandsynligvis skyldes fejl på en Brembo bremsekomponent.

HVJ  


Hop til top
FIA vil reducere aerodynamiken

FIA har overvejet at ændre aerodynamiken på formel 1 bilerne, som et forsøg på at øge antallet af overhalinger. Chaufførerne har fra tid til anden brokket sig over at dt er for svært at komme forbi hinanden, fordi det ikke længere er muligt at ligge helt oppe i gearkassen på den forankørende, da man derved mister alt for meget downforce i i den turbulente vind.

"De store teams har alle deres egen ½ skala vindtunnel som bruges flittig," siger FIA's præsident Max Mosley. "så det er bestem ikke nogen overraskelse at der er meget sofistikeret aerodynamisk udstyr på de biler, og problemerne med turbolent vind bliver derfor ikke mindre."

Det er ikke besluttet endnu hvilke ændringer der skal laves på bilerne, men Mosley håber på at han ingeniører finde på noget genialt.

HVJ  


Hop til top
Rumi forlader Formel 1

Minardi's Gabriele Rumi vil efter sigende forlade teamet ved udgangen af denne sæson. Minardi's tekniske partner Fondmetal, er bekymret over at det Italienske team ikke har nogen motor til næste sæson.

"Det er muligt for os at blive i Formel 1," siger han. "sammenlignet med Toyota, BMW og Honda, ser det ikke godt ud for os. Vi er nød til at gøre noget."

Minardi's hovedsponsor Telefonica forventes at blive hovedaktionær i teamet, og Rumi sælger med glæde sine aktier til den Spanske telekommunikations gigant. Telefonica forventes at komme til at spille en stor rolle i formel 1, men der er ikke skrevet nogen kontrakt endnu.

HVJ  


 

Hop til top19.7.1999

Ralf fanget på dybt vand

Ifølge Bams, blev Ralf Schumacher fanget i en oversvømmet tunnel efter et kraftigt regnskyl. Han var på vej hjem efter testen på Monza, sammen med to andre personer. Det lykkedes den at komme væk fra bilen.

"Jeg trykkede lidt på gas pedalen på vej igennem tunnelen, og mistede kontrollen over bilen. Bilen sejlede rundt som en båd, og i løbet af meget kort tid begyndte vandet også at trænge ind i bilen. Der kom mere og mere vand ind i bilen, og vi kunne ikke åbne dørene," siger Franz Tost som var passager i Ralf Schumacher's bil "Vi var nød til at rulle vinduerne ned og komme ud af bilen på den måde."

"Der var et fortov inde i tunnelen, som vi brugt til at komme ud. Ther mødte vi nogle team members fra de andre teams som ventede på os. Der kom flere teams bag os, men de blev nød til at vente på at komme til at bruge tunnelen"

Tunnelen som det drejer sig om, er den der bruges til at komme til og fra Monza banen.
"Vi så godt vandet på vej ned i tunnelen, men vi vidste ikke at det var så dybt. Vi troede at komme igennem det, ved at køre lidt stærkt" sagde Schumacher.

HVJ  


Hop til top
Ferrari nægter

Ferrari benægter at de skulle have planer om Ferrari formel 1 racer, med håndstyret speeder til Michael Schumacher så han hurtigere kan komme tilbage.
"Vi har overhoved ikke overvejet hvordan vi kan ændre bilen," siger Ross Brawn, "Lige koncentrere vi os mere om hvordan Michael har det, og om hvornår han kommer tilbage. Hvis vi skulle ombygge bilen vil det kræve mange ændringer. Hvis man skal kunne styre gassen fra rattet vil blive ret svært at lave ,og jeg er faktisk slet ikke sikker på at vi kan lave det. Dette forslag kommer ikke fra os, det er noget nogen har fundet på."
HVJ  


Hop til top
Murray Walker kommenterer Schumachers crash

Murray Walker udtaler sig om Michael Schumacher's crash på Silverstone: "Den første omgang i et formel 1 løb er altid den sværeste i et formel 1 løb, hvem skal placere sig hvor ?. Jeg er altid nervøs.

Min første reaktion var at nu havde vi endnu en alvorlig ulykke. Jeg var meget bange for at vi havde en situation som den 1. maj 1994 med Ayrton Senna. Og var derfor meget påpasselig med hvad jeg sagde, og der var en meget spændt atmosfære hos os. Alle håbede på det bedste og frygtede det værste.

Jeg syntes at det så meget faretruende ud da de tililende officials begyndte at afskærme området med tæpper. Jeg blev meget sur over at se nogle tilskurer klappe og råbe med glæde i deres stemmer. Men hvis jeg skal være venlig overfor dem, tror jeg bare at de var glade for at han var ude af løbet - og ikke for at han var kommet til skade."

HVJ  


Hop til top
Hvem har skylden?

Brembo som leverer bremser til Ferrari, har udtalt at Schumacher's ulykke ikke skyldes fejl på Brembo komponenter. Dette er også bekræftet af Ferrari teamet.
HVJ  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk