Salo kørte i alt 17 omg.: 5 omgange i chassis 191 (Irvine's løbs bil), 5 omgange i chassis 195(Hans egen løbs bil) og 7 omgange i chassis 193 (reservebilen). Salo også 5 pit-stops, så han fik indøvet det. Han bedste tid på Fiorano var 1:03.779.
"Efter det første check af bilen i Maranello som blev lavet sammen med Ferrari, er det blevet fastslået at fejlen på Michael Schumacher's bil ikke skyldes fejl på Brembo komponenter," står der i rapporten.
Rapporten er blevet lavet, efter Ferrari havde udtalt at Schumacher's ulykke, sandsynligvis skyldes fejl på en Brembo bremsekomponent.
"De store teams har alle deres egen ½ skala vindtunnel som bruges flittig," siger FIA's præsident Max Mosley. "så det er bestem ikke nogen overraskelse at der er meget sofistikeret aerodynamisk udstyr på de biler, og problemerne med turbolent vind bliver derfor ikke mindre."
Det er ikke besluttet endnu hvilke ændringer der skal laves på bilerne, men Mosley håber på at han ingeniører finde på noget genialt.
"Det er muligt for os at blive i Formel 1," siger han. "sammenlignet med Toyota, BMW og Honda, ser det ikke godt ud for os. Vi er nød til at gøre noget."
Minardi's hovedsponsor Telefonica forventes at blive hovedaktionær i teamet, og Rumi sælger med glæde sine aktier til den Spanske telekommunikations gigant. Telefonica forventes at komme til at spille en stor rolle i formel 1, men der er ikke skrevet nogen kontrakt endnu.
"Jeg trykkede lidt på gas pedalen på vej igennem tunnelen, og mistede kontrollen over bilen. Bilen sejlede rundt som en båd, og i løbet af meget kort tid begyndte vandet også at trænge ind i bilen. Der kom mere og mere vand ind i bilen, og vi kunne ikke åbne dørene," siger Franz Tost som var passager i Ralf Schumacher's bil "Vi var nød til at rulle vinduerne ned og komme ud af bilen på den måde."
"Der var et fortov inde i tunnelen, som vi brugt til at komme ud. Ther mødte vi nogle team members fra de andre teams som ventede på os. Der kom flere teams bag os, men de blev nød til at vente på at komme til at bruge tunnelen"
Tunnelen som det drejer sig om, er den der bruges til at komme til og fra Monza banen.
"Vi så godt vandet på vej ned i tunnelen, men vi vidste ikke at det var så dybt. Vi troede at komme igennem det, ved at køre lidt stærkt" sagde Schumacher.
Min første reaktion var at nu havde vi endnu en alvorlig ulykke. Jeg var meget bange for at vi havde en situation som den 1. maj 1994 med Ayrton Senna. Og var derfor meget påpasselig med hvad jeg sagde, og der var en meget spændt atmosfære hos os. Alle håbede på det bedste og frygtede det værste.
Jeg syntes at det så meget faretruende ud da de tililende officials begyndte at afskærme området med tæpper. Jeg blev meget sur over at se nogle tilskurer klappe og råbe med glæde i deres stemmer. Men hvis jeg skal være venlig overfor dem, tror jeg bare at de var glade for at han var ude af løbet - og ikke for at han var kommet til skade."