Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
21.7.1999
 Hvornår kommer Schumacher tilbage
 
20.7.1999
 Salo laver Shake Down for Ferrari
 Brembo er ikke ansvarlige for Schumis ulykke
 FIA vil reducere aerodynamiken
 Rumi forlader Formel 1
 

Hop til top21.7.1999

Hvornår kommer Schumacher tilbage

Helt som forventet vil Ferrari ikke lave en speciel designet bil til Michael Schumacher, hvor han bliver udstyret med en hånd-styret gaspedal. Det ville simpelthen tage for lang tid at udvikle det, så man kan ikke nå at få sådan et system til at fungerer inden Schumacher er tilbag.

Michael restituere sig helt efter planen. Han forlod det Schweiziske hospital i søndags og startede derefter sin rehabilitering, som skal forberede ham til hurtigt at komme tilbage bag rattet i Ferrarien. Lægerne er imponerede over at Schumacher's ben heler så hurtigt og Sid Watkins har sagt i denne uge, at Schumacher måske kan være tilbage allerede om 6 uger.

Schumacher tog efter opholdet på hospitalet hjem til sit hus Schweiz. Michael erklart på vej i den rigtige retning. Og helingsprocessen er speeded op af de læger som har behandlet ham.

Michael vil nu begynde et rehabiliteringsprogram forberedt specielt til ham af hans læge-hold for at få ham på benene (hjulene) hurtigst muligt.

Heinz-Harald Frentzen kom til skade med sit ben under det Canadiske Grand Prix og kom derefter på hospitalet. Han missede en test session, men sad bag rattet i hans Jordan under det næste løb, som han i øvrigt vandt.

Han tror på at det samme måske kan komme til at gøre sig gældende for Michael Schumacher, som der har verseret rygter om at han måske kun kommer til at være med i de sidste to løb. Frentzen er slet ikke så pessimistisk og forklarer: "Jeg tror at vi ser Schumacher tilbage i Ferrarien allerede på Hockenheim. Han er så ambitiøs så det er helt sikkert hans mål" Men de fleste tror nok tidligst at vi får Schumi at se på Monza, under det Italienske Grand Prix.

HVJ  


 

Hop til top20.7.1999

Salo laver Shake Down for Ferrari

I går aftes lavede Mika Salo den afsluttende shake down test på Fiorano banen. Alle tre F399 blev prøvet, og her er selvfølgeligt tale om de biler der skal bruges i den kommende weekend i Østrig.

Salo kørte i alt 17 omg.: 5 omgange i chassis 191 (Irvine's løbs bil), 5 omgange i chassis 195(Hans egen løbs bil) og 7 omgange i chassis 193 (reservebilen). Salo også 5 pit-stops, så han fik indøvet det. Han bedste tid på Fiorano var 1:03.779.

HVJ  


Hop til top
Brembo er ikke ansvarlige for Schumis ulykke

Brembo leverer bremser til Ferrari, og de har den 19 juli udtalt at de ikke var ansvarlige for Michael Schumacher's ulykke ved det Britiske Grand Prix.

"Efter det første check af bilen i Maranello som blev lavet sammen med Ferrari, er det blevet fastslået at fejlen på Michael Schumacher's bil ikke skyldes fejl på Brembo komponenter," står der i rapporten.

Rapporten er blevet lavet, efter Ferrari havde udtalt at Schumacher's ulykke, sandsynligvis skyldes fejl på en Brembo bremsekomponent.

HVJ  


Hop til top
FIA vil reducere aerodynamiken

FIA har overvejet at ændre aerodynamiken på formel 1 bilerne, som et forsøg på at øge antallet af overhalinger. Chaufførerne har fra tid til anden brokket sig over at dt er for svært at komme forbi hinanden, fordi det ikke længere er muligt at ligge helt oppe i gearkassen på den forankørende, da man derved mister alt for meget downforce i i den turbulente vind.

"De store teams har alle deres egen ½ skala vindtunnel som bruges flittig," siger FIA's præsident Max Mosley. "så det er bestem ikke nogen overraskelse at der er meget sofistikeret aerodynamisk udstyr på de biler, og problemerne med turbolent vind bliver derfor ikke mindre."

Det er ikke besluttet endnu hvilke ændringer der skal laves på bilerne, men Mosley håber på at han ingeniører finde på noget genialt.

HVJ  


Hop til top
Rumi forlader Formel 1

Minardi's Gabriele Rumi vil efter sigende forlade teamet ved udgangen af denne sæson. Minardi's tekniske partner Fondmetal, er bekymret over at det Italienske team ikke har nogen motor til næste sæson.

"Det er muligt for os at blive i Formel 1," siger han. "sammenlignet med Toyota, BMW og Honda, ser det ikke godt ud for os. Vi er nød til at gøre noget."

Minardi's hovedsponsor Telefonica forventes at blive hovedaktionær i teamet, og Rumi sælger med glæde sine aktier til den Spanske telekommunikations gigant. Telefonica forventes at komme til at spille en stor rolle i formel 1, men der er ikke skrevet nogen kontrakt endnu.

HVJ  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk