Michael restituere sig helt efter planen. Han forlod det Schweiziske hospital i søndags og startede derefter sin rehabilitering, som skal forberede ham til hurtigt at komme tilbage bag rattet i Ferrarien. Lægerne er imponerede over at Schumacher's ben heler så hurtigt og Sid Watkins har sagt i denne uge, at Schumacher måske kan være tilbage allerede om 6 uger.
Schumacher tog efter opholdet på hospitalet hjem til sit hus Schweiz. Michael erklart på vej i den rigtige retning. Og helingsprocessen er speeded op af de læger som har behandlet ham.
Michael vil nu begynde et rehabiliteringsprogram forberedt specielt til ham af hans læge-hold for at få ham på benene (hjulene) hurtigst muligt.
Heinz-Harald Frentzen kom til skade med sit ben under det Canadiske Grand Prix og kom derefter på hospitalet. Han missede en test session, men sad bag rattet i hans Jordan under det næste løb, som han i øvrigt vandt.
Han tror på at det samme måske kan komme til at gøre sig gældende for Michael Schumacher, som der har verseret rygter om at han måske kun kommer til at være med i de sidste to løb. Frentzen er slet ikke så pessimistisk og forklarer: "Jeg tror at vi ser Schumacher tilbage i Ferrarien allerede på Hockenheim. Han er så ambitiøs så det er helt sikkert hans mål" Men de fleste tror nok tidligst at vi får Schumi at se på Monza, under det Italienske Grand Prix.
Salo kørte i alt 17 omg.: 5 omgange i chassis 191 (Irvine's løbs bil), 5 omgange i chassis 195(Hans egen løbs bil) og 7 omgange i chassis 193 (reservebilen). Salo også 5 pit-stops, så han fik indøvet det. Han bedste tid på Fiorano var 1:03.779.
"Efter det første check af bilen i Maranello som blev lavet sammen med Ferrari, er det blevet fastslået at fejlen på Michael Schumacher's bil ikke skyldes fejl på Brembo komponenter," står der i rapporten.
Rapporten er blevet lavet, efter Ferrari havde udtalt at Schumacher's ulykke, sandsynligvis skyldes fejl på en Brembo bremsekomponent.
"De store teams har alle deres egen ½ skala vindtunnel som bruges flittig," siger FIA's præsident Max Mosley. "så det er bestem ikke nogen overraskelse at der er meget sofistikeret aerodynamisk udstyr på de biler, og problemerne med turbolent vind bliver derfor ikke mindre."
Det er ikke besluttet endnu hvilke ændringer der skal laves på bilerne, men Mosley håber på at han ingeniører finde på noget genialt.
"Det er muligt for os at blive i Formel 1," siger han. "sammenlignet med Toyota, BMW og Honda, ser det ikke godt ud for os. Vi er nød til at gøre noget."
Minardi's hovedsponsor Telefonica forventes at blive hovedaktionær i teamet, og Rumi sælger med glæde sine aktier til den Spanske telekommunikations gigant. Telefonica forventes at komme til at spille en stor rolle i formel 1, men der er ikke skrevet nogen kontrakt endnu.