Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
21.7.2006
 Paul Ricard test - torsdag
 
20.7.2006
 Paul Ricard test - onsdag
 Jerez test - onsdag
 Diesel i Formel 1 - nej tak
 Honda satte ny rekord i USA
 

Hop til top21.7.2006

Paul Ricard test - torsdag

Ferrari teamet var igen ene om at teste på Paul Ricard banen, tilgengæld kørte de to kørere knapt 300 omgange tilsammen.

Ligesom i onsdags blev der kørt på det korte layout, her arbejde både Michael Schumacher og Felipe Masse med dæktest for Bridgestone.

Onsdagens tider fra Paul Ricard:
Plac.KørerTeamTidOmg.
1Felipe MassaFerrari0:59,073145
2Michael SchumacherFerrari0:59,544152

AN  


 

Hop til top20.7.2006

Paul Ricard test - onsdag

Ferrari teamet var ene om at teste på Paul Ricard banen i Frankrig i går, hvor både Felipe Massa og Marc Gené deltog.

Der blev testet på det 3500 meter lange '2A-b-SC' layout på banen, hvor de to Ferrari kørere dæktest for Bridgestone, med henblik på Tysklands Grand Prix om 10 dage på Hockenheim.

Onsdagens tider:
Plac.KørerTeamTidOmg.
1Felipe MassaFerrari0:59,62792
2Marc GenéFerrari1:00,080180

AN  


Hop til top
Jerez test - onsdag

Anden dagen i denne testrunde for Formel 1 teamne på Jerez banen i Spanien trak i går 15 kørere til, blandt dem var de McLaren køreren Pedro de la Rosa der var hurtigst.

Onsdagens testtider:
Plac.KørerTeamTidOmg.
1Pedro de la RosaMcLaren1:17,54785
2Heikki KovalainenRenault1:18,029128
3Anthony DavidsonHonda1:18,200107
4Jenson ButtonHonda1:18,27392
5Gary PaffettMcLaren1:18,51893
6Robert KubicaBMW Sauber1:18,75392
7Robert DoornbosRed Bull1:18,98252
AN  


Hop til top
Diesel i Formel 1 - nej tak

Det vil være ganske naturligt at tænke på diesel som brændstof i Formel 1, især efter at Audi vandt med dieseldrevne biler i årets Le Mans, men nej tak bliver der sagt.

Formel 1 vil ikke anvende diesel som brændstof. Ikke hvis det står til Renaults motorchef Rob White. Audi vandt med diesel på Le Mans som de første og dermed de første der har vundet stort med diesel som brændstof. Udviklingen af dieselmotorer går stærkt i disse år, og Peugeot har allerede annonceret deres deltagelse i Le Mans også med dieselmotorer. Fordelene ved diesel er velkendte. Der kan køres med brændstoføkonomi med en tilsvarende motoreffekt og drejningsmoment ikke mindst. Det giver blandt andet mulighed for at køre med mindre brændstof ombord og dermed med mindre vægt.

Men sådan går det ikke i Formel 1 hævder Renaults motorchef, Rob White. Til det italienske blad, Autosprint, har han udtalt at udviklingen i Formel 1 går i en anden retning. Det er for så vidt bekræftet af FIA som især i år kikker efter alternative og mere rene energikilder. Diesel er ligesom benzin et produkt udviklet af olie. Der er allerede nu tale om forskellige former for hybridbiler i Formel 1. Altså en løsning hvor man eksempelvis kan køre med et miks af eksempelvis en alkoholforbindelse og elmotorer. Der ses også på andre løsninger med mere end én energikilde som drivkraft.

PDL  


Hop til top
Honda satte ny rekord i USA

Forleden kørte Honda det udsatte rekordforsøg på Bonneville Salt Flats. Det blev ikke til den ønskede rekord på 400 km/t, men trods alt ny rekord.

Honda skulle tidligere på året have forsøgt sig med en ny hastighedsrekord, men forsøget blev udsat. Forleden lykkedes det så under de rette forhold, at gøre forsøget. Og det blev ikke til den ønskede rekord på 400 km/t, men en ny rekord blev der da sat.

Testkøreren Alan van der Merwe var udpeget til at gøre forsøget. Banen på 1 mile skulle gennemkøres 2 gange, 1 gang hver vej. Alan van der Merwe opnåede en gennemsnitlig hastighed på 354,975 km/t, og altså et godt stykke fra de ønskede 400 km/t. Honda vil dog forsætte udviklingen i retning af at nå de 400 km/t. Trods det at man ikke nåede den ønskede hastighed, så blev det alligevel til en ny rekord. Den opnåede hastighed er den højeste hastighed sat af én Formel 1 bil i rekordernes eget land.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk