Dallara røg ud på grund af diverse kontraktbrud, og tilsyneladende andre ting som offentligheden ikke er gjort bekendt med. Det har tvunget HRT til at se sig om efter en anden leverandør. Det viser sig at man har forhandlet med Toyota gennem længere tid, og at man tilsyneladende kun skal finde de sidste penge før en kontrakt kan underskrives.
Kommer HRT med Toyota bil i næste sæson?
(Foto: Hispania F1)
HRT teamet er i den situation samtidigt med at man ikke har en ny bil på tegnebrættet til 2011 sæsonen, at man ikke nogen egentligt ingeniør afdeling, ligesom der heller ikke er nogen decideret teknisk ledelse. Geoff Willis er der godt nok, men han er "kun" tilknyttet som konsulent i øjeblikket. Det har fået teamet til at se sig om efter en samarbejdspartner, og her er valget faldet på Toyota, som tilsyneladende er klar til et samarbejde. Toyota har arbejdstegningerne til en 2010 racer liggende, samt det kontraktlige ansatte personale. Toyota teamets TF110 racer blev aldrig bygget, da Toyota ledelsen valgte at trække teamet fra Formel 1.
Toyota er set have annoncer i diverse motorsportsmagasiner hvor man søger kvalificeret personale, så noget må være i gang i Köln. Og sammen med faciliteterne i Köln er det for så vidt en perfekt samarbejdspartner for HRT. Nu mangler kun pengene.
Det første Formel 1 Grand Prix løb på Hockenheim banen blev kørt i 1970, et løb som blev vundet af Lotus køreren Jochen Rindt.
Herefter var der en pause frem til 1977 hvor det andet Formel 1 Grand Prix blev kørt på Hockenheim, det løb vandt Niki Lauda i en Ferrari.
I perioden 1977 og frem til 2006 har Hockenheim banen været en fast bestanddel af Formel 1 kalenderen, efter 2006 har banen skiftedes med Nürburgring om afholdelsen af Tysklands Grand Prix.
Den mest vindende Formel 1 kører på Hockenheim banen er 'hjemmebanekøreren' Michael Schumacher, der vandt løbet i 1995, 2002, 2004 samt 2006.
Den første sejr vandt Michael Schumacher i en Benetton racer, mens det tre øvrige sejre alle faldt i hans periode hos Ferrari teamet.
Tidligere vindere på Hockenheim:
1970 | Jochen Rindt | Lotus-Ford |
1977 | Niki Lauda | Ferrari |
1978 | Mario Andretti | Lotus-Ford |
1979 | Alan Jones | Williams-Ford |
1980 | Jacques Laffite | Ligier |
1981 | Nélson Piquet | Brabham-Ford |
1982 | Patrick Tambay | Ferrari |
1983 | René Arnoux | Ferrari |
1984 | Alain Prost | McLaren-TAG |
1985 | Michele Alboreto | Ferrari |
1986 | Nélson Piquet | Williams-Honda |
1987 | Nélson Piquet | Williams-Honda |
1988 | Ayrton Senna | McLaren-Honda |
1989 | Ayrton Senna | McLaren-Honda |
1990 | Ayrton Senna | McLaren-Honda |
1991 | Nigel Mansell | Williams-Renault |
1992 | Nigel Mansell | Williams-Renault |
1993 | Alain Prost | Williams-Renault |
1994 | Gerhard Berger | Ferrari |
1995 | Michael Schumacher | Benetton-Renault |
1996 | Damon Hill | Williams-Renault |
1997 | Gerhard Berger | Benetton-Renault |
1998 | Mika Häkkinen | McLaren-Mercedes |
1999 | Eddie Irvine | Ferrari |
2000 | Rubens Barrichello | Ferrari |
2001 | Ralf Schumacher | Williams-BMW |
2002 | Michael Schumacher | Ferrari |
2003 | Juan Pablo Montoya | Williams-BMW |
2004 | Michael Schumacher | Ferrari |
2005 | Fernando Alonso | Renault |
2006 | Michael Schumacher | Ferrari |
2008 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes |
En Grand Prix bane i Rusland er kommet tættere på at komme på Formel 1 kalenderen i de seneste uger. Bernie Ecclestone må have travlt med at rejse verdenen rundt i denne tid. Der har tidligere været tiltag til et russisk Grand Prix i flere omgange, men nu ser det ud til at være tættere på end nogensinde før.
I hvert fald er der rapporter fremme om at man i Moskva vil være klar til at afholde et russisk Grand Prix i 2012. Om det så bliver det år eller året efter, er langt fra afgjort. Flere andre lande er på spil til at komme på kalenderen. Heriblandt Indien som kommer på kalenderen i 2011 og USA i 2012. Med ønsket om 20 Grand Prixer på kalenderen og helst ikke flere hvis FOTA og dets medlemsteams skal bestemme, så er flere af de europæiske Grand Prixer i farezonen for at ryge ud, hvis bare ganske få flere aspiranters ønske skal efterkommes.
Silverstone har længe været i farezonen, men er angiveligt reddet ifølge den seneste indgåede kontrakt. Men andre baner og dermed Grand Prixer, bliver i øjeblikket rygtet ud. Tyrkiet, Tyskland, Ungarn og det europæiske Grand Prix's nuværende vært, Valencia, er blandt de nævnte kandidater. Men også Monaco kan være i farezonen. En af årsagerne til det, er at man i Monaco angiveligt ikke betaler for at være med på Grand Prix kalenderen. Bernie Ecclestones holdning er at alle skal betale for at være med.
I 2007 udtalte Bernie Ecclestone godt nok at man ikke kan have Monaco ude fordi Monaco er Monaco. Men Bernie Ecclestone har tilsyneladende ændret mening på det seneste. Nu hedder det at Monaco nok ikke vil ryge ud, men er med i betragtningerne, fordi de ikke betaler nok.
Der er dog tilsyneladende ikke helt enighed om hvor en bane i Rusland skal være. Moskva har sine fortalere, mens den kommede OL by Sochi også er nævnt som en absolut kandidat. Det gennemsnitlige gebyr for at være med på kalenderen er anslået til at være ca. 31 millioner dollars.