Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
23.7.2011
 Tysklands GP - kvalifikation - tiderne
 Nürburgring - tidligere pole positions
 Tysklands GP - 3. fri træning - tiderne
 
22.7.2011
 Tysklands GP - 1. fri træning
 Chandhok ind - Trulli ud
 Tysklands Grand Prix - ny startlinie
 

Hop til top23.7.2011

Tysklands GP - kvalifikation - tiderne

På en tør, men overskyet Nürburgring var det igen Red Bull Racing der markerede sig. Mark Webber var hurtigste kører og indtager dermed pole position i søndagens tyske Grand Prix - ligesom for 2 år siden.
Lewis Hamilton i McLaren tog andenpladsen, mens hjemmebanehelten Sebastian Vettel måtte 'nøjes' med tredjepladsen.
Bedste Ferrari kører blev Fernando Alonso der blev placeret som nummer 4.

Resultatet af kvalifikationen:
Pos Kører Team Tid Omg
1. Mark Webber Red Bull 01:30.079 18
2. Lewis Hamilton McLaren 01:30.134 15
3. Sebastian Vettel Red Bull 01:30.216 16
4. Fernando Alonso Ferrari 01:30.442 16
5. Felipe Massa Ferrari 01:30.910 19
6. Nico Rosberg Mercedes 01:31.263 22
7. Jenson Button McLaren 01:31.288 14
8. Adrian Sutil Force India 01:31.010 18
9. Vitaly Petrov Lotus Renault 01:31.187 16
10. Michael Schumacher Mercedes 01:32.482 18
11. Nick Heidfeld Lotus Renault 01:32.215 16
12. Paul di Resta Force India 01:32.560 15
13. Pastor Maldonado Williams 01:32.635 13
14. Rubens Barrichello Williams 01:33.043 18
15. Sergio Perez Sauber 01:33.176 14
16. Sebastien Buemi Toro Rosso 01:33.546 11
17. Jaime Alguersuari Toro Rosso 01:33.698 11
18. Kamui Kobayashi Sauber 01:33.786 5
19. Heikki Kovalainen Team Lotus 01:35.599 9
20. Timo Glock Virgin 01:36.400 12
21. Karun Chandhok Team Lotus 01:36.422 11
22. Jerome d` Ambrosio Virgin 01:36.641 12
23. Vitantonio Liuzzi HRT 01:37.011 11
24. Daniel Ricciardo HRT 01:37.036 11

PDL  


Hop til top
Nürburgring - tidligere pole positions

Der har været kørt mange Formel 1 Grand Prixer på Nürburgring gennem tiden. Faktisk 38 af slagsen. Grand Prixerne er dog blev kørt to vidt forskellige baner, ligesom navnet på Grand Prixet er skiftet flere gange.
Det er også en bane hvor det ikke er Michael Schumacher der har rekorden - i hvert fald når det gælder pole positions.

Michael Schumacher besidder mange rekorder, men når det gælder antallet af pole positions på Nürburgring, så skal man tilbage i tiden for at finde den førende kører på det område. Mange lidt ældre Formel 1 fans vil varme sig lidt over at vide at det stadig er Jim Clark der har denne rekord når det gælder pole positions på Nürburgring.

Det er selvfølgelig med forbehold for det samlede antal er opgjort på både den gamle og den nye Nürburgring. Grand Prixerne der er kørt på banen, har også har haft forskellige navne. Selvfølgelig er der det tyske Formel 1 Grand Prix, men der er også kørt flere Europæiske Grand Prixer inden dette Grand Prix overgik til den nye Valencia bybane. Desuden er der kørt to Grand Prixer opkaldt efter nabolandet Luxembourg.

Tidligere pole positions:
År Kører Team
2009 Mark Webber Red Bull-Renault
2007 Kimi Räikkönen Ferrari
2006 Fernando Alonso Renault
2005 Nick Heidfeld Williams-BMW
2004 Michael Schumacher Ferrari
2003 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes
2002 Juan Pablo Montoya Williams-BMW
2001 Michael Schumacher Ferrari
2000 David Coulthard McLaren-Mercedes
1999 Heinz-Harald Frentzen Jordan-Honda
1998 Michael Schumacher Ferrari
1997 Mika Häkkinen McLaren-Mercedes
1996 Damon Hill Williams-Renault
1995 David Coulthard Williams-Renault
1985 Teo Fabi Toleman-Hart
1984 Nelsón Piquet Brabham-BMW
1976 James Hunt McLaren-Ford
1975 Niki Lauda Ferrari
1974 Niki Lauda Ferrari
1973 Jackie Stewart Tyrrell-Ford
1972 Jacky Ickx Ferrari
1971 Jackie Stewart Tyrrell-Ford
1969 Jacky Ickx Brabham-Ford
1968 Jacky Ickx Ferrari
1967 Jim Clark Lotus-Ford
1966 Jim Clark Lotus-Climax
1965 Jim Clark Lotus-Climax
1964 John Surtees Ferrari
1963 Jim Clark Lotus-Climax
1962 Dan Gurney Porsche
1961 Phil Hill Ferrari
1958 Mike Hawthorn Ferrari
1957 Juan Manuel Fangio Maserati
1956 Juan Manuel Fangio Maserati
1954 Juan Manuel Fangio Mercedes
1953 Alberto Ascari Ferrari
1952 Alberto Ascari Ferrari
1951 Alberto Ascari Ferrari

PDL  


Hop til top
Tysklands GP - 3. fri træning - tiderne

Sebastian Vettel var i sin Red Bull racer hurtigst i den tredje fri træning, hvor kørerne kan få foretaget de sidste justeringer inden eftermiddagens kvalifikation.
Teamkollega Mark Webber var næsthurtigst mens Fernando Alonso i Ferrari indtog placeringen som nummer tre.

Tiderne fra 3. fri træning:
Pos Kører Team Tid Omg
1. Sebastian Vettel Red Bull 01:30.916 15
2. Mark Webber Red Bull 01:31.049 16
3. Fernando Alonso Ferrari 01:31.138 12
4. Lewis Hamilton McLaren 01:31.578 13
5. Jenson Button McLaren 01:31.623 14
6. Nico Rosberg Mercedes 01:31.694 19
7. Felipe Massa Ferrari 01:32.144 13
8. Adrian Sutil Force India 01:32.391 20
9. Michael Schumacher Mercedes 01:32.523 16
10. Pastor Maldonado Williams 01:32.751 18
11. Vitaly Petrov Lotus Renault 01:32.777 18
12. Paul di Resta Force India 01:32.813 21
13. Nick Heidfeld Lotus Renault 01:33.072 18
14. Rubens Barrichello Williams 01:33.179 17
15. Sergio Perez Sauber 01:33.531 20
16. Kamui Kobayashi Sauber 01:33.671 20
17. Sebastien Buemi Toro Rosso 01:33.948 21
18. Jaime Alguersuari Toro Rosso 01:34.125 19
19. Heikki Kovalainen Team Lotus 01:35.385 13
20. Timo Glock Virgin 01:36.724 21
21. Vitantonio Liuzzi HRT 01:36.804 23
22. Jerome d` Ambrosio Virgin 01:36.894 23
23. Karun Chandhok Team Lotus 01:36.959 18
24. Daniel Ricciardo HRT 01:37.554 22

PDL  


 

Hop til top22.7.2011

Tysklands GP - 1. fri træning

Der var for så vidt ikke noget nyt under solen efter den første fri træning på Nürburgring. Det var topteamene der tog sig af de bedste placeringer.
Hurtigst var Ferrari køreren Fernando Alonso foran de Red Bull Racing kørerne Mark Webber og Sebastian Vettel, som igen blev efterfulgt af Felipe Massa fra Ferrari teamet.
Der var sæsondebut til Karun Chandhok hos Lotus Racing. Han skal dog nok lige vænne sig til bil og tempo inden vi ser mere fra hans side.

Tiderne fra 1. fri træning:
Pos Kører Team Tid Omg
1. Fernando Alonso Ferrari 01:31.894 30
2. Mark Webber Red Bull 01:32.217 24
3. Sebastian Vettel Red Bull 01:32.268 27
4. Felipe Massa Ferrari 01:32.681 23
5. Lewis Hamilton McLaren 01:32.996 18
6. Jenson Button McLaren 01:33.628 22
7. Nico Rosberg Mercedes 01:33.787 33
8. Adrian Sutil Force India 01:33.832 27
9. Nico Hulkenberg Force India 01:33.858 26
10. Michael Schumacher Mercedes 01:33.863 31
11. Vitaly Petrov Lotus Renault 01:34.094 22
12. Jaime Alguersuari Toro Rosso 01:35.115 23
13. Sebastien Buemi Toro Rosso 01:35.371 20
14. Rubens Barrichello Williams 01:35.389 24
15. Nick Heidfeld Lotus Renault 01:35.444 22
16. Sergio Perez Sauber 01:36.371 22
17. Heikki Kovalainen Team Lotus 01:36.392 29
18. Pastor Maldonado Williams 01:36.842 29
19. Kamui Kobayashi Sauber 01:36.882 27
20. Narain Karthikeyan HRT 01:38.504 22
21. Karun Chandhok Team Lotus 01:38.765 19
22. Daniel Ricciardo HRT 01:39.279 24
23. Timo Glock Virgin 01:40.109 23
24. Jerome d` Ambrosio Virgin 01:40.428 22

PDL  


Hop til top
Chandhok ind - Trulli ud

Lotus Racing lod en lille bombe springe i går, da teamet udsendte meddelelsen om at Jarno Trulli skal 'holde fri' i denne weekend til fordel for Karun Chandhok.
På den måde får Karun Chandhok lov til at køre sit Grand Prix nummer 11 og det første siden det britiske Grand Prix i 2010 hvor han kørte for Hispania Racing Team.

Karun Chanhok som ellers kun figurer som den tredje kører i teamet, får hermed en stor chance for at gøre opmærksom på sit talent, og er selvfølgelig mere end almindelig begejstret for at få denne chance.

Hvad der bag facaden ligger til grund for denne beslutning fra teamets side, kan man kun gisne om, men Jarno Trulli har ikke altid været lige tilfreds med bilens teknik. Senest har han ytret sig mere elller mindre offentligt over bilens servostyring som han mener ikke fungerer særlig optimalt. Samtidigt forlyder det at Lotus Racing forhandler med Jarno Trulli om en mulig kontraktforlængelse. Er denne handling et vink med en vognstang?

Jarno Trulli er dog med på Nürburgring hvor han skal guide og vejlede Karun Chandhok med bilen. Det bliver det første Grand Prix siden 2004 som Jarno Trulli mister, hvor han i det kinesiske Grand Prix var ude og blev erstattet af Jacques Villeneuve.

PDL  


Hop til top
Tysklands Grand Prix - ny startlinie

Det bliver kortere for Formel 1 kørerne at køre for at nå første sving på Nürburgring i søndagens tyske Formel 1 Grand Prix.
Grundet det større deltagerantal siden sidst der blev kørt Formel 1 på banen, er det blevet nødvendigt at flytte startlinien.

Da der i 2009 sidst blev kørt Formel 1 på Nürburgring var deltagerantallet på 20 biler. I år er der 26 biler til start. Det har gjort at de bagerste med den nuværende startlinie vil starte løbet midt i sidste sving. Derfor er det besluttet at flytte startlinien 240 meter for at give plads til de bagerste så alle starter på lige linie. Til gengæld bevarer man den oprindelige målstreg som hidtil.

I de sidste par sæsoner har FIA haft en kører med som steward ved hvert Formel 1 Grand Prix. Tom Kristensen er af FIA udpeget til at varetage denne rolle ved det tyske Grand Prix.

Tom Kristensen er ikke ubekendt med denne rolle idet han i 2010 havde samme rolle i forbindelse med det australske Grand Prix.

Denne rolle har i år været varetaget hidtil af Nigel Mansell, Heinz-Harald Frentzen, Emerson Fittipaldi, Alan McNish, Mark Blundell, Derek Warwick, Emanuelle Pirro 2 gange og Johnny Herbert.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk