Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
24.7.1998
 Bekymring hos Ferrari
 Zeltweg: Coulthard hurtigst
 Brasilien ønsker to løb
 Schumacher advarer Villeneuve
 Frentzen til Sauber?
 Williams takker Villeneuve
 
23.7.1998
 Sauber forlænger motoraftale
 Villeneuve til BAR officielt
 Mansell afviser rygte
 Vejrudsigt for Østrig
 Estoril med igen?
 VM kamp i vigtig fase
 Byrne: "Titlen bliver vores"
 

Hop til top24.7.1998

Bekymring hos Ferrari

Michael Schumacher og Eddie Irvine er lettere bekymrede efter fredagens frie træning på A1-Ring. Schumacher var kun 7. hurtigst og Irvine 5. hurtigst. "Idag havde vi flere problemer end ventet" forklarede Schumacher. "Under min første kørsel låste jeg et forhjul og kørte af banen. Jeg kom ikke mere ud under den session, fordi mekanikerne måtte reparere vognen. Om eftermiddagen havde jeg et lignende uheld da baghjulet låste. Dette betød at jeg ikke fik fuldført dagens program, og er nu langt efter de forreste. Vi har meget som skal gøres i morgen for at kunne blive klar til kvalifikationen." Eddie Irvine tilføjede: "Min største bekymring er dækkene. Vi havde problemer med både ydeevne og holdbarhed, og jeg brugte 2 sæt."
MBP  


Hop til top
Zeltweg: Coulthard hurtigst

Så blev der taget hul på den 10. runde i kampen om formel-1 VM på Zeltweg i Østrig. De to første frie træninger er overstået, og dagens hurtigste mand var David Coulthard, skarpt forfulgt af Fisichella, som kun var 0,001 sekund efter. Rubens Barrichello kørte overraskende i 5 hurtigste tid, medens holdkammeraten Jos Verstappen blev nr. 16, næsten 2 sekunder langsommere. Det lykkedes ikke Frentzen og Tuero at forbedre deres tider i 2. session. Rosset slutter feltet. Brasilianeren er næsten 5 sekunder efter Coulthard, og kun 0,4 sekunder fra 107% tiden. Tiderne kan ses under Resultater.
MBP  


Hop til top
Brasilien ønsker to løb

Rio de Janeiro i Brasilien er klar til at afholde et formel 1 grand prix i 1999. Ifølge kilder vil løbet blive kaldt "Det Syd Amerikanske Grand Prix", da Interlagos banen allerede ligger asfalt til Det Brasilianske Grand Prix. Mændene bag bla. den tidligere formel-1 kører Nelson Piquet og Paulo Judice, og de tror på at Jacarepagua banen vil være med på næste års kalender. "Vi har allerede talt med Bernie Ecclestone og vi vil sende en formel ansøgning i nærmeste fremtid", sagde Judice efter at banen havde gennemgået det nødvendige arbejde som skal til for at klar til et formel 1 løb.
MBP  


Hop til top
Schumacher advarer Villeneuve

Michael Schumacher advarede igår Jacques Villeneuve om at han kunne få problemer med det nye team. Canadieren har netop skrevet kontrakt med BAR teamet for deres debut sæson. "Det er en anderledes oplevelse af bygge et nyt team fra bunden", sagde Schumacher. "Det vil blive interessant at se hvilken vej det vil gå. Det kan gå begge veje. Der er mere usikkerhed omkring et nyt team." David Coulthard bakkede mere eller mindre Schumacher op: "Man gambler altid når man tager til et nyt team. På papiret ser det godt ud. De ser ud til at have en god financiering. Det er svært at sige hvad der vil ske."
MBP  


Hop til top
Frentzen til Sauber?

Rygterne om at Heinz-Harald Frentzen kunne være på vej tilbage til Sauber teamet er blevet stærkere efter nyheden om at den tyske kører vil være tilstede hos teamets "Kart Party" i starten af august. Begivenheden som sponsoreres af Red Bull vil også få deltagelse af teamets nuværende kørere Jean Alese og Johnny Herbert sammen med testkører Jorg Muller.
MBP  


Hop til top
Williams takker Villeneuve

Williams teamet meddelte torsdag at de først vil annoncere deres 1999 afløser for Jacques Villeneuve til september. Williams takkede Jacques Villeneuve for hans bidrag til konstruktørernes mesterskaber i 1996 og 1997. Det menes at teamet ikke ønsker at beholde Heinz-Harald Frentzen i 1999.
MBP  


 

Hop til top23.7.1998

Sauber forlænger motoraftale

Sauber Petronas teamet har meddelt at de har forlænget deres motor aftale med Ferrari til også at omfatte 1999. Officielt hedder motoren Petronas, men i virkeligheden er det en ældre udgave af Ferrari's V10'er. Den model teamet skal køre med næste år bliver således en tunet udgave af Ferrari 047 motoren som i år benyttes i Ferrari F300.
MBP  


Hop til top
Villeneuve til BAR officielt

Det er længe siden de første rygter opstod, men idag blev det så officielt: Verdensmesteren Jacques Villeneuve skal køre næste sæson for British American Racing(BAR). "Vi er meget glade for at have Jacques hos os", sagde BAR's administrerende direktør Craig Pollock. "Et af BAR's mål var at have 1997 verdensmesteren hos os når vi starter op. Hans tilstedeværelse i teamet er et stort skridt mod vores mål om at være konkurrencedygtige fra starten." Villeneuve udtrykte sin glæde over beslutningen: "Jeg har fortalt enhver journalist at jeg vil vælge et team som vil gøre det muligt for mig at konkurrere med de foreste på grid'en. Jeg ved af erfaring at Adrian Reynard og hans folk kan fremstille en meget konkurrencedygtig pakke, og jeg er meget konfortabel med den nye Supertec Sport motor. Vigtigst af alt, er jeg glad for at være tilbage sammen med Craig, Adrian og Rick(Gorne) i hvad der tegner sig til at blive fremtidens team. Vi deler alle den samme filosofi omkring ræs." Craig Pollock er Villeneuve's tidligere manager.
MBP  


Hop til top
Mansell afviser rygte

Rygterne om at 1992 verdensmesteren Nigel Mansell skal køre for Stewart næste år afvises stærkt fra alle parter. Rygterne opstod da Mansell var på et længere visit hos Stewart på Silverstone. En talsmand fra Stewart's motorleverandør Ford insisterede på at kun var tilstede fordi de havde inviteret ham. Mansell deltager i det Engelske standardvogns mesterskab BTCC i en Ford. Mansell selv siger at han der ikke er hold i rygterne, og at han udelukkende koncenterer sig om BTCC mesterskabet.
MBP  


Hop til top
Vejrudsigt for Østrig

Vejrguderne ser for tiden ud til at holde med "der regenmeister" Michael Schumacher. Vejrudsigten for Østrig den kommende weekend ser således ud: Skyet fredag, regn lørdag og byger søndag. Temperaturer i hele perioden mellem 14 og 29 grader. Regnen lørdag ventes at vare ved indtil søndag morgen.
MBP  


Hop til top
Estoril med igen?

Estoril banen i Portugal vender sandsynligvis tilbage på formel 1 kalenderen hvis denne udvides til 20 løb. Estoril har ikke været på kalenderen de seneste 2 sæsoner, da den ikke lever op til de moderne sikkerheds standarder i formel 1. Der er dog igen kommet gang i moderniserings arbejdet på banen, og flere team chefer ønsker Estoril som en permanent testbane for alle teams. Den portugisike regering har pumpet ca. 100 millioner kroner i moderniseringen, som primært koncentrerer sig om det sidste sving.
MBP  


Hop til top
VM kamp i vigtig fase

Den næste uge kan let vise sig at blive afgørende i kampen om VM. McLarens appel over resultatet på Silverstone vil blive hørt af FIA og Ferrari håber på at kunne fortsætte deres vinderkurs i Østrig denne weekend og i Tyskland næste weekend. Hvis FIA giver McLaren ret vil det kunne starte en ny trend i formel-1. Det er nemlig meget sjældent at klager kan få FIA til at ændre mening.
MBP  


Hop til top
Byrne: "Titlen bliver vores"

Rory Byrne, designeren af Ferrari's F300 er en meget diskret mand som helst holder sig væk fra offentlighedens lys. Men under den sidste test på Fiorano banen lod han sig alligevel interviewe af pressen: "Ferrari har gjort store fremskridt siden starten på sæsonen, medens McLaren stort set har holdt deres niveau. Vi har stadig mange nye løsninger og modifikationer i støbeskeen. Nu hvor vi er nået hertil, mener jeg at vi kan vinde mesterskabet. Det vil ikke være lige så let som at lave en kop the, men jeg tror vi vil opnå titlen i sidste ende. Fordi vores fundament er meget godt, vil de næste løb passe godt til vores biler, og så har vi selvfølgelig de bedste kørere. Det nye F300 LWB P11 chassis er lige så godt som vi forventede, hvilket gør os meget optimistiske."
 
Rory Byrne var også faderen til Benneton's B194 og B195 som Schumacher blev verdensmester med i '94 og '95. Byrne ville oprindeligt have trukket sig tilbage efter sidste sæson, men Ross Brawn(Ex. Benneton) og Michael Schumacher fik ham overtalt til at hjælpe dem og Ferrari med at designe en konkurrencedygtig racer, hvilket må siges at være lykkedes ganske pænt.
MBP  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk