Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
24.7.2004
 Overraskelsen udeblev
 
23.7.2004
 Ralf hjælper Pizzonia
 

Hop til top24.7.2004

Overraskelsen udeblev

Det tegnede ellers til en overraskelse, da Montoya og Pizzonia var de to hurtigste i den tidlige-kvalifikation. Ferrari racerne med Michael Schumacher og Rubens Barrichello var langt nede. Så måske var det rigitgt nok at Hockenheim hverken passer til Bridgestone eller Michael Schumacher.

I al fald tydede alt på at Ferrari ville få det svært i kvalifikationen. Så hvis man alligevel skal pege på noget overraskende, må det næsten være, at Ferrari og Schumacher faktisk fik pole-position alligevel. Som overraskelse er det nok lidt sølle!

Men Schumacher fandt så mange sekunder mellem første og anden kvalifikation, at der næsten kun kan være to muligheder. Enten kørte han ikke for fuld skrue i første forsøg, eller også er der ikke meget benzin i den røde Ferrari.

Juan Pablo Montoya virkede ellers som en favorit til pole efter Ferraris magre indsats i den første kvalifikation, men da det kom til stykket kunne han ikke levere varen.

Tredie hurtigste mand var Jenson Button, der dog må ned som nummer 13 i morgen når løbet starter. I går måtte han skifte motor i sin bil og mister derfor 10 grid-placeringer. Men en solidt indsats af englænderen der på det sidste har fået sat Sato lidt på plads.

På en anden startrække finder man tilgengæld de to McLaren racere, med Kimi Raikkonen forrest. Begge så de ud til at de måske kunne slå Schumachers tid, men begge tabte de mange decimaler i den sidste sektor, der dækker stadionkomplekset.

Efter de to McLaren biler kommer de to Renault racere. En fornuftig indsats af både Alonso og Trulli. Begge er de under et sekund efter Schumacher.

På 8. pladsen kommer den anden Ferrari, kørt af Rubens Barrichello. En præstation af den slags man havde ventet fra Ferrari idag, så helt dårligt var det ikke. Men et Schumacher så samtidig tager pole sætter alligevel tingene lidt i perspektiv.

De to sidste i top ti var Takuma Sato og Olivier Panis. Sato, der har haft en problematisk weeken, virkede ikke helt så skarp som han tidligere har været. Måske Button er ved at få overtaget, også internt i teamet. Panis slyngede den nye Toyato rundt på en måde, så det virkede som om der er mere potnetiale i bilen.

På en lidt skuffende 11. plads finder vi Pizzonia, Williams' anden resevekører. I den tidlige kvalifikation var han ellers 2'er. Men da det kom til den alvorlige del af lejren kunne han ikke gentage den succes. Måske har han meget brændstof med, måske...

Resten af feltet ligner mere eller mindre sig selv, med Minardo og Jordan bagerst. Webber holder som vanligt foran Klien og da Matta har kilet sig ind mellem de Sauberbiler, hvor Fisichella er deb bedste.

I morgen skal vi så finde ud af om Ferraris pole igen skal forklares ved en geni-streg af Ross Brawn, eller Michael Schumacher simpelthen bare haft fundet en hurtigrere vej rundt.

MMT  


 

Hop til top23.7.2004

Ralf hjælper Pizzonia

Ralf Schumacher vil være til stede på Hockenheim. Udover at hans tilstedeværelse måske vil løfte moralen, skal han især hjælpe Antonio Pizzonia.

Ralf Schumacher vil være til stede på Hockenheim i denne weekend. Mange har glædet sig til at se Ralf Schumacher tilbage igen. Dog varer det lidt inden han sidder i bilen igen. Men hans fysiske tilstedeværelse kan måske være med til at løfte moralen. Teamets fjerdekører, Antonio Pizzonia vil nyde gavn af Ralfs tilstedeværelse. Ralf Schumacher er blevet bedt om at assistere Pizzonia når det gælder setup og finjustering af bilen. Ralf skal her hjælpe med hans erfaring.

Dr. Mario Theissen er glad for at have Ralf Schumacher med i denne weekend. Mario Theissen har udtrykt at Ralf Schumacher var savnet på Silverstone, hvor Marc Gene havde synlige problemer med at få bilen til at fungere. Nu får Pizzonia chancen for at vise at han måske kan gøre det bedre end Gene. Han har i hvert fald en kører med erfaring bag sig til at hjælpe.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk