Coulthard havde ellers ført en stor del af løbet, efter han havde skubbet teamkameraten af på løbets første omgang, hvorefter Häkkinen måtte kæmpe sig op igennem feltet fra sidste pladsen.
David Coulthard kom meget tæt på Irvine i slutningen af løbet, da Irvine fik problemer med sine MEGET brugte bremser, men Skotten kunne ikke finde nogen vej forbi Ferrari’en som dermed vandt løbet.
Dette resultat gør resten af sæsonen meget åben. Ferrari er 2 point foran McLaren i konstruktørenes mesterskab, og Häkkinen er kun 2 point foran Irvine i kørenes mesterskab.
Dette løb gav nærmest flere spørgsmål end svar. Er der overhoved plads til Michael når han kommer tilbage ? er der virkeligt hold i Irvines ord ? Er der stadig plads til Coulthard hos McLaren og jeg kunne blive ved, kun tiden vil vise hvad der sker. En ting kan vi da rose mesterskabet ser ikke ud til at blive afgjort før tid, som mange havde frygtet efter M.Schumachers ulykke for 14 dage siden
Omg. | Hændelse | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 | Mika Häkkinen kommer først igennem første svin David Coulthar skubber til Häkkinen i Remus kurven og Häkkinen stryger af banen, men kommer tilbage i løbet, men ligger på sidste pladsen Mika Salo rammer Johnny Herbert, som mister sin bagvinge, og salo får ødelagt næsen på bilen | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Herbert kommer i pit Coulthard er nummer 1 foran Barichello og Irvine Salo køre rund med ødelagt fron | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Mika Häkkinen ligger nummer 20 Salo køre i pit og få skiftet næse på bilen | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Coulthard trækker fra Barichello(5.313) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Mika Häkkinen(16) Coulthard 6.431 Barichello, Irvine, Frentzen, Villeneuve | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Coulthard overhaler Badoer med en omgang Mika Häkkinen(14) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Mika Häkkinen kommer for Hill Coulthard 7,350 Barichello, Irvine Frentzen, Villeneuve | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
8 | Coulthard 8,339 Barichello, Irvine, Frentzen, Villeneuve Salo er nummer 19 Ralf Schumacher spinder af banen i Remus kurven | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 HVJ Stewart teamet kører dagens løb med Ford's nye Serie 3 version af Cosworth V10 motoren. Motoren er blevet brugt under kvalifikationen, men vil også blive brugt i løbet om et par timer.
Den nye motor kan få bilen til at opnå en højere top hastighed, på grund af at den trækker flere omdr./m. Motoren har også spredt topeffekten mere, således at man ikke kun kan ramme top effekt på et meget smalt punkt. Dette børe være en fordel på A1-Ring som er en Stop & Go banen. Begge Stewart vil komme med topudstødninger i denne weekend. Stewart er det andet team der benytter topudstødning. Williams og McLaren har også testet det men ikke brugt det under nogle løb. HVJ Dagens warm-up blev kørt på en dejlig sødag morgen, hvor der ikke var de helt store sværdslag. Denne session blev igen domineret af sølvpilene, med Häkkinen som den hurtigste. Overraskende nok var Sauber også, så måske kan vi forvente et spændende løb om de sekundære pladser, for vi skal nok forvente at McLaren stikker af fra felte, hvis de kan holde den hastighed som de har kørt med hele weekenden
Ferrari havde meget store problemer her til morgen, og de kørte ud og ind af pitten, men de fik ikke løst problemet her til morgen, så man startede med at gøre reservebilener klar til løbet. Så til alle Ferrari fans skal det siges at de har lovet at løse problemet til løbet klokken 14
|