Schumacher er allerede oppegående, dog er han nød til at støtte sig til en stok. Det er stadig usikkert om Schumacher kommer tilbage denne sæson, selvom de seneste rygter siger at han kommer tilbage til det Italienske Grand Prix(12-9-99). Det Tyske blad Spiegel at han måske kommer tilbage endnu før - måske til det Belgiske Grand Prix(29-8-99).
Schumacher siger selv "Det går bedre for hver dag, men jeg er blevet beordret til på ingen måde at belaste mit ben, så jeg ved helt ærligt ikke hvornår jeg er tilbage."
Schumacher vil afholde en presse konference via satellit under det Tyske Grand Prix i den kommende weekend. Der har været et par Tyske Journalister på besøg hjemme hos Schumacher, under det Østrigske Grand Prix. Han benyttede samtidig chancen til at lykønske Eddie Irvine med gårsdagens sejer, og han siger "Eddie gjorde det fantastisk. Han kørte et meget rent løb og evnede at holde nerverne i ro i slutningen af løbet selvom Coulthard kom tæt på. Jeg har også kun ros til Oves for teamet som gjorde alt perfekt i den weekend. Mesterskabet er helt åbent nu."
"Jeg lærte en masse. Jeg ved godt at jeg skal score points for Ferrari i mesterskabet. Nu hvor jeg kender bilen lidt mere, tror jeg også på at det er muligt".
Han forklare at det der skete mellem ham selv og Herbert ved at sig "Jeg lavede en god start, men jeg var nødt til at forsvare min position i det første sving. I det andet sving var der et uheld foran mig, og hele feltet slog ned i fart. Jeg kom med lidt for høj fart og ramte Herbert bagi. Jeg er ikke tilfreds med mit resultat, selvom jeg havde nogenlunde fart i bilen weekenden igennem".
Jean Todt sagde følgende om Salo's præstation "Det var en skam at han røg ind i en ulykke med Herbert, og blev stresset, men der er stadig lang tid tilbage af denne sæson..."
På nuværende tidspunkt har Jordan teamet scoret lige så mange point, som de gjorde i hele 98 sæsonen. Frentzen har scoret 29 point hvor imod Hill kun har scoret 5.
Frentzen siger "I dag kørte vi et løb imod os selv. Vi kan stadig ikke følge med Ferrari og McLaren men 4. pladsen er stadig et godt resultat for os. Det var hårdt at følge med Barrichello da han kom forbi mig i starten, på grund af jeg havde så meget brændstof ombord. Da min bil blev lidt lettere havde jeg troen på at jeg kunne komme forbi ham så jeg pressede min bil meget hårdt. Da han udgik af løbet var der meget plads både foran og bag mig og teamet sagde at jeg skulle koncentrere mig om at køre min 4. plads hjem ".
Eddie Jordan bifalder Frentzen's resultat og siger at Jordan bilerne simpelthen ikke var hurtige nok, men siger at de stadig fik nogle vigtige point.
I et forsøg på at gøre Zanardi bedre tilpas i bilen, kørte han med stål bremser på sin Williams racer under gårsdagens Østrigske Grand Prix - bremserne var magen til dem som han benyttede i Champcar serien. Alle de andre biler er udstyret med carbon skiver. Uheldigvis gjorde ikke tingene nemmere for Zanardi, da han løb tør for brændstof under løbet og var nød til at udgå på 36 omg.
"Jeg føler at jeg har en del af skylden, så jeg vil gerne takke dem der siger at jeg har været uheldig. I starten af løbet virkede min radio helt perfekt. Men kort tid før mit planlagte pit-stop, holdt den op med at virke, så jeg hørte ikke at min ingeniør kaldte mig i pit. På samme tidspunkt i løbet var jeg meget tæt på Diniz, som havde nogle problemer og jeg havde chancen for at komme forbi ham i alle sving. Jeg koncentrerede mig meget om at komme forbi ham og jeg så først "pit - in" skiltet 3. gang det blev vist, men der var det for sent".
Beslutningen viste sig at være helt rigtig under fredagens frie træning, som han vand ved at sætte dagens bedste tid. Men som weekenden skred frem blev Hill's resultater værre og værre. I Lørdagens kvalifikation blev han nummer 11 og i Søndagens løb fik han en skuffende 8 plads.
Damon Hill dårlige resultat skyldes uheldene på første omgang med Häkkinen/Coulthard og Salo/Herbert. "Jeg tabte faktisk det hele på jorden under løbets første omgang. Jeg tabte nogle placeringer allerede i de første sving og så blev jeg fanget bag Johnny Herbert. Han tabte sin bagvinge og jeg havde svært ved at komme uden om hamog tabte dermed muligheden for at få et godt resultat".
Willi Weber, Schumacher's manager, nægter at kommentere dette, men siger "Michael får mange tilbud, fra mange forskellige teams. Lige nu bruger han tiden på at komme tilhægterne igen, efter ulykken på Silverstone - når han kommer tilbage til F1 kan vi snakke om det."
Schumacher har kontrakt med Ferrari til udgangen af 2002, men der er en klausul i Tyskerens kontrakt til sådanne situationer. Han har mange gange fortalt pressen at han bliver hos det Italienske team til han stopper i F1.
Ford har lavet et ligende tilbud til Mika Häkkinen, men de regerende mester forventes at blive hos McLaren i næste sæson.
men Willi Weber siger "der er ikke nogen grund til at bruge tid på spkulere på disse ting. Heller ikke selvom Schumacher er blevet afløst af den succesrige Eddie Irvine"
Coulthard havde ellers ført en stor del af løbet, efter han havde skubbet teamkameraten af på løbets første omgang, hvorefter Häkkinen måtte kæmpe sig op igennem feltet fra sidste pladsen.
David Coulthard kom meget tæt på Irvine i slutningen af løbet, da Irvine fik problemer med sine MEGET brugte bremser, men Skotten kunne ikke finde nogen vej forbi Ferrari’en som dermed vandt løbet.
Dette resultat gør resten af sæsonen meget åben. Ferrari er 2 point foran McLaren i konstruktørenes mesterskab, og Häkkinen er kun 2 point foran Irvine i kørenes mesterskab.
Dette løb gav nærmest flere spørgsmål end svar. Er der overhoved plads til Michael når han kommer tilbage ? er der virkeligt hold i Irvines ord ? Er der stadig plads til Coulthard hos McLaren og jeg kunne blive ved, kun tiden vil vise hvad der sker. En ting kan vi da rose mesterskabet ser ikke ud til at blive afgjort før tid, som mange havde frygtet efter M.Schumachers ulykke for 14 dage siden
Omg. | Hændelse |
1 | Mika Häkkinen kommer først igennem første svin David Coulthar skubber til Häkkinen i Remus kurven og Häkkinen stryger af banen, men kommer tilbage i løbet, men ligger på sidste pladsen Mika Salo rammer Johnny Herbert, som mister sin bagvinge, og salo får ødelagt næsen på bilen |
2 | Herbert kommer i pit Coulthard er nummer 1 foran Barichello og Irvine Salo køre rund med ødelagt fron |
3 | Mika Häkkinen ligger nummer 20 Salo køre i pit og få skiftet næse på bilen |
4 | Coulthard trækker fra Barichello(5.313) |
5 | Mika Häkkinen(16) Coulthard 6.431 Barichello, Irvine, Frentzen, Villeneuve |
6 | Coulthard overhaler Badoer med en omgang Mika Häkkinen(14) |
7 | Mika Häkkinen kommer for Hill Coulthard 7,350 Barichello, Irvine Frentzen, Villeneuve |
8 | Coulthard 8,339 Barichello, Irvine, Frentzen, Villeneuve Salo er nummer 19 Ralf Schumacher spinder af banen i Remus kurven |
1 HVJ Stewart teamet kører dagens løb med Ford's nye Serie 3 version af Cosworth V10 motoren. Motoren er blevet brugt under kvalifikationen, men vil også blive brugt i løbet om et par timer.
Den nye motor kan få bilen til at opnå en højere top hastighed, på grund af at den trækker flere omdr./m. Motoren har også spredt topeffekten mere, således at man ikke kun kan ramme top effekt på et meget smalt punkt. Dette børe være en fordel på A1-Ring som er en Stop & Go banen. Begge Stewart vil komme med topudstødninger i denne weekend. Stewart er det andet team der benytter topudstødning. Williams og McLaren har også testet det men ikke brugt det under nogle løb. HVJ Dagens warm-up blev kørt på en dejlig sødag morgen, hvor der ikke var de helt store sværdslag. Denne session blev igen domineret af sølvpilene, med Häkkinen som den hurtigste. Overraskende nok var Sauber også, så måske kan vi forvente et spændende løb om de sekundære pladser, for vi skal nok forvente at McLaren stikker af fra felte, hvis de kan holde den hastighed som de har kørt med hele weekenden
Ferrari havde meget store problemer her til morgen, og de kørte ud og ind af pitten, men de fik ikke løst problemet her til morgen, så man startede med at gøre reservebilener klar til løbet. Så til alle Ferrari fans skal det siges at de har lovet at løse problemet til løbet klokken 14
|