Konklusionen på denne svada? ”Jeg tror, at samlet set er jeg en bedre kører end alle de andre bortset fra Michael . Den, som siger, at han er bedre end Michael, er enten en løgner eller naiv. Vi vil allesammen gerne være i den position, men ingen kan stå med hånden på Biblen og påstå det. Den fyr har ingen overmand.”
Når nu Irvine er sådan en fantastisk kører, må man sige det er syndt, at han skal køre rundt i midten af feltet. Jaguar-teamet vil ikke være klar til konkurrere om mesterskabet før måske om ti år, har Irvine selv vurderet. Men det kunne have været anderledes. I hvert fald lå Irvine og McLaren i forhandlinger om et sæde i sæsonen 2000, og efter Irvines egen mening ville han have kunne bidrage med langt mere end de to nuværende kørere. Men Ron Dennis trak tilbuddet tilbage udfra den fejlslutning, at vel var Irvine bedre end Coulthard, men stadig dårligere end Hakkinen, som var på samme niveau som Schumacher, og derfor ville Irvine ikke være det store kup i følge Dennis’ beregninger. Eller sådan lyder Eddie Irvines version da: "Vi har begge tabt ved ikke at finde sammen. Ron fortalte mig, at han mente, at jeg var bedre end DC, men ikke nok til at løbe risikoen. Men jeg tror at han antog at Mika var på samme niveau som Michael, da han foretog den sammenligning. Det er en skam, for jeg ville virkelig gerne have kørt der mod Mika, og hvis det var sket ville myten om, at Mika og Michael er ligemænd, hurtig været død."
Tilbage er der vel kun at ønske Jaguar tillykke med at have sådan en vidunderlig talentfuld og skarpsindig førstekører.
Det har især været Villeneuve som var det store spørgsmål - kunne han finde et andet team? Han har hele tiden udtrykt et ønske om at BAR mindst skal være blandt de tre-fire bedste i år for at det ville være acceptabelt, og på den baggrund må det anses som om canadieren må nøjes med at køre for BAR. Samtidig er der også blevet lukket for rygter om at Olivier Panis var på vej tilbage til McLaren som erstatning for Mika Hakkinen - franskmanden har kørt rigtig godt for BAR og har fuldt fortjent fået et år mere hos Honda-teamet, og mon ikke også det er blevet til en lønforhøjelse?
De to kørere er selvfølgelig godt tilfreds med at have fremtiden på plads. "Jeg ser frem til at arbejde med BAR i 2002," siger Villeneuve og fortsætter: "Næste år burde vi forbedre os markant og jeg er sikker på at vi kan få nogle gode resultater." Problemet med den kommentar er blot at den er hørt før - nu er det fjerde år han kører for teamet! Canadieren er glad for at Panis bliver i teamet. "Det er også godt nyt at Olivier og jeg fortsætter som holdkammerater. Vi arbejder godt sammen og det er vigitigt for teamet i kampen for at komme frem og gøre de fornødne fremskridt," slutter Villeneuve.
Netop stabiliteten peger Panis også selv på. "Jeg er meget glad for at fortsætte hos BAR i 2002. Stabilitet er en vigtig faktor for et teams fremtid og jeg tror at vi, sammen med Honda, kan gå videre mod stor succes," siger franskmanden. Han indikerer at han betaler noget tilbage til teamet for at de tog ham med ind i Formel 1 igen. "Jeg har den samme tro på dem og deres ambitioner for at kæmpe med sammen med de store teams i mesterskabet. Tingene er ikke altid gået som vi forventede, men det betyder meget for mig at vi stadig har den samme tiltro i hinanden," siger Panis der nu kan fokusere på at køre race nu hvor arbejdssituationen for 2002 er blevet klaret.
Craig Pollock er også ganske godt tilfreds. Nu har han sikret sig kørerne - nu handler det så om at BAR endelig finder formen. "Nu er det os der skal give dem raceren til at udføre arbejdet i 2002. Vi skal levere en racer der er i stand til konstant at slutte på podiet og som vi tage os tættere på den første sejr," siger Pollock - og det betyder at der vist skal arbejdes meget for at BAR når det til næste år!
BAR ligger nummer 6 i konstruktørernes mesterskab med 12 point - 7 er hentet af Villeneuve og 5 af Panis.