Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
27.7.2010
 Mercedes håber på deres opdatering
 Løftede pegefingre i Tyskland
 
25.7.2010
 Tysklands GP - de hurtigste omgange
 

Hop til top27.7.2010

Mercedes håber på deres opdatering

Mercedes GP har stadig en sejr til gode i dette års mesterskab, og hvor andre teams har forbedret sig - senest har Ferrari begyndt at blande sig i toppen - så hænger Mercedes GP stadig i håndbremsen. Teamet håber meget på at de nu er ved at forstå raceren, og at deres opdatering slår igennem til nogle gode resultater.

Faktum er dog at Mercedes GP efter halvvejs i sæsonen har været en enorm skuffelse. Nico Rosberg har lyst op fra tid til anden og total sat Michael Schumacher til vægs, i det der må siges at være et mindre succesfuldt comeback. Og netop Hungaroring kan komme til at udstille de store problemer for Mercedes GP. "Overhalinger er svære, så derfor er kvalifikationen meget vigtig og man skal være så langt fremme som muligt. Kvalifikationen har dog ikke været vores styrke på det seneste, så vi skal arbejde hårdt i forberedelsen til weekenden," siger Nico Rosberg.

Og skuffelsen ovenpå et trist hjemmebane Grand Prix kan da også mærkes. "Jeg tager dog stadig til Ungarn med en positiv følelese," siger Michael Schumacher efter det skuffende tyske Grand Prix. "Det er klart at vi skal forstå vores racer bedre, og banen i Budapest samt mere tid til at vurdere vores opdateringer, bør hjælpe os," siger den tidligere verdensmester. Han forsøger stadig at lægge en dæmper på skuffelserne - men sandt at sige så har 2010 været et kedeligt år for Mercedes der gik egne veje forud for denne sæson.

Udover ikke at have indfriet det store forventninger fra de mange fans, så er der også pres på Norbert Haug for at levere resultater efter at Mercedes pungede ud for at købe deres eget team - og tilmed hente Michael Schumacher ind i teamet. Der skal snart topresultater til for at budgettet fra den store Daimler-koncern ikke bliver skruet ned igen!

BB  


Hop til top
Løftede pegefingre i Tyskland

Det var ikke kun Ferrari der tiltrak sig opmærksomhed i forbindelse med Tysklands Grand Prix på Hockenheimring i weekenden. Et andet team og en kører fra Lotus fik efter løbet løftede pegefingre fra løbsledelsen efter hændelser, som ifølge regulativerne blev overtrådt. Det blev dog i første omgang kun til løftede pegefingre, men de involverede vil blive fulgt i fremtiden.

Heikki Kovalainen fik en løftet pegefinger for manglende uopmærksomhed. Episoden som er årsag til den løftede pegefinger opstod da han skulle overhales med en omgang. En af Williams bilerne passerede ham fint, men den efterfølgende Sauber-Ferrari racer kørt af Pedro de la Rosa, slap ikke forbi. Tværtimod trak Heikki Kovalainen ud i Sauber-Ferrari raceren med den virkning at Pedro de la Rosa måtte i pit og have skiftet frontvingen. Heikki Kovalainen sagde efter løbet at han ikke havde set Pedro de la Rosa følge med efter Williams bilen, men accepterer uden problemer straffen, og erkender at han ikke havde været opmærksom nok.

Også Force India teamet fik en løftet pegefinger. Det var i det hele taget en rigtig dårlig weekend for teamet. Først måtte man skifte gearkassen i Adrian Sutils bil, hvilket giver 5 placeringers tilbagerykning. Dertil kom Vitantonio Liuzzis uheld i forbindelse med kvalifikationen. Og ikke nok med det. Det gik også galt i selve løbet.

De to teamkollegaer kolliderede allerede på første omgang, med det resultat at de begge måtte i pit. Liuzzi måtte have skiftet frontvingen, mens Sutil kørte i pit lige efter Liuzzi for at få skiftet dæk. Forvirringen i pittet gjorde at kørerne fik hinandens dæk på, hvilket gav sig udslag i at bilerne sejlede rundt da de kom på banen. Men dækkene er også kodede og følger køreren. Og her er det at det gik galt. Man må ikke flytte dæk fra den ene bil til den anden, og det fik teamet en anmærkning for.

PDL  


 

Hop til top25.7.2010

Tysklands GP - de hurtigste omgange

Selv om det var Ferrari der kørte sejren hjem på Hockenheim banen i forbindelse med det tyske Grand Prix, så var det ikke deres biler der var de absolut hurtigste. Det var køreren på tredjepladsen, Sebastian Vettel, der på løbets allersidste omgang, kørte løbets hurtigste tid. De 2 Ferrari kørere havde ellers indtil da været dem der satte de hurtigste tider løbet igennem.

De hurtigste omgange:
Pos Kører Team Omg Tid Diff
1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 67 1:15.824
2. Fernando Alonso Ferrari 66 1:15.880 0.056
3. Felipe Massa Ferrari 66 1:16.097 0.273
4. Jenson Button McLaren-Mercedes 65 1:16.451 0.627
5. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 65 1:16.503 0.679
6. Pedro de la Rosa Sauber-Ferrari 61 1:16.527 0.703
7. Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes 64 1:16.596 0.772
8. Nico Rosberg Mercedes 66 1:16.609 0.785
9. Mark Webber Red Bull-Renault 57 1:16.678 0.854
10. Adrian Sutil Force India-Mercedes 65 1:16.687 0.863
11. Nico Hulkenberg Williams-Cosworth 61 1:16.836 1.012
12. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 66 1:16.971 1.147
13. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 63 1:17.029 1.205
14. Michael Schumacher Mercedes 66 1:17.088 1.264
15. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 63 1:17.100 1.276
16. Robert Kubica Renault 62 1:17.166 1.342
17. Vitaly Petrov Renault 62 1:17.198 1.374
18. Timo Glock Virgin-Cosworth 62 1:18.211 2.387
19. Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth 51 1:20.664 4.840
20. Lucas di Grassi Virgin-Cosworth 49 1:20.703 4.879
21. Bruno Senna HRT-Cosworth 57 1:20.861 5.037
22. Sakon Yamamoto HRT-Cosworth 16 1:23.541 7.717
23. Jarno Trulli Lotus-Cosworth 2 2:14.452 58.628

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk