Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
29.7.2004
 Jagten på Liuzzi er gået ind
 Mark Webber til Williams
 
28.7.2004
 Renault bekræfter kontrakt med Fisichella
 Tysklands GP - Set og sket - bunden
 

Hop til top29.7.2004

Jagten på Liuzzi er gået ind

I den internationale Formel 3000 serie, findes der en vanevinder. Han hedder Vitantonio Liuzzi. Allerede nu er der flere der holder skarpt øje med den unge kører.

Ligesom der i Formel 1 i år er en vanevinder - Michael Schumacher hvis nogle skulle have glemt det - så er der en tilsvarende i den internationale Formel 3000 serie. Det er Vitantonio Liuzzi som har i denne sæson har vundet alle de Formel 3000 løb der er kørt. Ikke mindre end seks sejre i seks løb er det blevet til i år. Sådan noget går selvfølgelig ikke ubemærket hen hos de høje herrer og teamchefer i Formel 1. Allerede nu er han sat i forbindelse med flere teams, nemlig Jaguar og Sauber. Men de er ikke de eneste der holder øje med ham. Også Ferrari ser ham efter i sømmene. Det forlyder i hvert fald at både Jean Todt og Michael Schumacher er yderst interesserede i at se nærmere på Liuzzi i fremtiden. Der er muligvis endda tale om en test til den unge italiener. Tests er ellers ikke noget som Ferrari kaster sig om med til andre end deres egne kørere.

Liuzzi er tidligere verdensmester i gokart, og allerede nu er han med de seks sejre i Formel 3000 blandt de mest vindende. Umiddelbart er det kun Montoya og Nick Heidfeld som har vundet flere sejre i Formel 3000.

PDL  


Hop til top
Mark Webber til Williams

Den seneste tids rygter og snak om Mark Webber er nu slut. I går offentliggjorde både Jaguar og Williams, at Mark Webber skifter til Williams efter denne sæson.

Mark Webber skal efter denne sæson have ny kørerdragt. Han skal skifte denne grønne fra Jaguar ud med én hvid/blå hos Williams. Det blev offentliggjort af både Jaguar og Williams onsdag. Dermed slutter den seneste tids mange spekulationer om Mark Webber.

De seneste par sæsoner har ikke været alt for sjove for Mark Webber og da slet ikke denne sæson, som har været ikke ret god. Mark Webber har i sin kontrakt med Jaguar indføjet flere klausuler. En af dem går på at hvis ikke Jaguar i denne sæson kan levere en bil der kan lave et tilfredsstillende resultat for ikke alene Jaguar, men også Mark Webber selv, ja så kan han vælge at forlade Jaguar til fordel for et andet team.

Hos Jaguar er man selvfølgelig kede af at må sige farvel til den dygtige og talentfulde kører, men accepterer fuldt ud beslutningen. Hos Williams glæder man sig til at få Mark Webber inden for dørene, man siger bl.a. at Mark Webber er en dygtig og yderst talentfuld kører, der altid er højt motiveret når der skal præsteres noget. Én kører man venter sig meget af.

Mark Webbers karriere har siden han forlod sit hjemland Australien, begået sig i Formel Ford, Formel 3, FIA GT mesterskabet og den internationale Formel 3000 serie inden han via en test hos det daværende Benetton team, fik chancen hos Minardi. Det blev til et år hos Minardi inden han skiftede til Jaguar.

PDL  


 

Hop til top28.7.2004

Renault bekræfter kontrakt med Fisichella

Som det har været antydet i flere medier, også her på Motorsporten.dk, så vil Giancarlo Fisichella skifte til Renault næste år. Nu har Renault bekræftet kontrakten.

Fisichella til Renault. Det er nu blevet bekræftet fra Renault at Fisichella efter denne sæson skifter fra Sauber til Renault. Ud ryger altså Jarno Trulli der sandsynligvis kører for Toyota næste år. Trulli fik ikke sin kontrakt forlænget pga. det Renault teamet kalder en samlet evaluering af hans præstationer. Det der nok fik bægeret til at flyde over, var den måde han mistede tredjepladsen på Magny-Cours til Barrichello på. Præsidenten for Renault Sport begrunder "fyringen" af Jarno Trulli således:

"Mange ting har haft indflydelse på beslutningen. Vi har set på den samlede præstation, omgangstider, præstationer under kvalifikationer, løb og fejl. Alle disse ting er taget i betragtning og sammenlagt har vi ikke kunnet ignorere alle de negative ting. Personligt synes jeg at Jarno har ydet en stor indsats, men det er op til cheferne at tage den endelige beslutning. Vi er tidligere blevet bebrejdet at vi ikke har reageret noget før, det vil vi ikke lade hænge på os denne gang."

Noget tyder på at denne udtalelse skjuler nogle ting. Interne problemer i teamet som omverdenen ikke skal høre om? Det kan der være mange gætterier om. Uanset årsagen er det nu sådan at Trulli skal finde ny arbejdsgiver til næste sæson.

PDL  


Hop til top
Tysklands GP - Set og sket - bunden

Selv om de store navne er at finde i top 5, så er det faktisk i bunden af feltet at der sker rokeringer blandt teamene.

I de seneste GP'er er det faktisk i bunden at der er sket rokeringer. De laveste rangerede teams er dem der sørger for at der sker bevægelser i tabellen. Siden McLaren rykkede i top 5 er der ikke sket noget der andet at pointene strømmer ind. I bunden rokerer de mellem pladserne fra 7 til 9. Denne gang er det Jaguar som avancerer.

Sauber - 18 points:
Sauber havde et mildest talt utilfredsstillende GP i Tyskland. Både Fisichella og Massa sluttede uden for pointene. De forbedringer som teamet havde fundet til det tyske GP, virkede vel nærmest i den modsatte retning. Felipe Massa var ikke sen til at give dækkene skylden, især det andet sæt dæk han kørte på, var han yderst utilfreds med. Fisichella havde et problem ved det ene af pitstoppene. Da man skulle skifte venstre baghjul kunne man simpelthen ikke få det af. Det blev besluttet at han skulle forsætte løbet med dette baghjul. Det kan ikke have været ret optimalt. Peter Sauber, som normalt er en ret glad mand, havde besvær med at få trukket mundvigene opad. Han var en meget skuffet mand søndag eftermiddag. Men de må klø på igen hjemme i Hinwil. Teamet har potentialet til mere end hvad man så søndag eftermiddag på Hockenheim.

Toyota - 8 points:
Toyota fik som Sauber heller ingen points trods en ny B-version af deres racer. Ikke nok med det, nu nærmer Jaguar sig lige pludseligt. Der er kun ét point forskel mellem Toyota og Jaguar inden det ungarske GP. Det startede heller ikke godt i Tyskland. Panis stallede motoren da starten skulle gå, og der måtte omstart til hvor han skulle starte bagerst. Han fik sig dog kørt godt op, og kørte undervejs en af løbets hurtigste tider. Det rakte dog ikke til points i denne omgang. da Matta udgik da der manglede 28 omgange efter en punktering. Men der er håb forude. Begge kørere var enige om at den nye bil føltes meget bedre og hurtigere end forgængeren, men der er stadig mange ting der skal rettes. Der bliver vist ikke lige meget ferie til alle nede i Köln i de kommende uger.

Jaguar - 7 points:
En sjetteplads til Mark Webber og tre points til ham og teamet. Meget velkomne points når man ser det med de grønne briller på. Mark Webber lavede en god start og kunne faktisk holde sin placering løbet igennem. Mark Webber var en af de kørere der løbet igennem var involveret i flere dueller. Heldigvis har der været flere gode og spændene dueller i de seneste GP'er. Mark Webber kæmpede fint med Sato og Trulli undervejs. Klien startede også godt, men tabte lidt terræn undervejs og sluttede på elvtepladsen. Begge kørere var yderst tilfredse med bilen som den kørte søndag eftermiddag. Alle kan dog se at der er mangler, men mon ikke Jaguar folkene nu har fundet retningen at man skal arbejde videre i. Mark Webber har scoret points i de to seneste GP'er. Det er et fremskridt for Jaguar. Nu er man foran motorkollegaerne fra Jordan, og er kun ét point efter den økonomiske stormagt fra Toyota.

Jordan - 5 points:
Ren nedtur for Jordan. Heidfeld udgik på omgang 43 og Pantano kom i mål 3 omgange efter vinderen. Heidfeld havde problemer med håndteringen af bilen. Den var meget ustabil hele vejen igennem indtil han udgik. Teamet kiggede på problemerne undervejs i løbet, men ved pitstoppene kunne man ikke gøre noget. Nye dæk gjorde faktisk det hele værre, sagde Heidfeld efter at han var trådt ud af bilen. Surt show for Jordan og tyskeren. Pantano kørte et rimeligt godt løb, men havde problemer med dækkene. Det venstre forhjul sendte ham to gange i pit på tidspunkter som absolut ikke var planlagt. Det satte ham noget tilbage om måtte derfor kæmpe mere med de nærmeste konkurrenter end han havde håbet på, for han mente at netop hans bil var bedre end længe.

Minardi - 1 point:
De to Minardi kørere har ikke verdens bedste bil at gøre godt med. Det var meget tydeligt endnu en gang. Begge kørere

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk