Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
3.7.1997
 Race 18.
 Silverstone test.
 Barrichello uheld på Silverstone.
 
2.7.1997
 Sauber er interesseret i Würz.
 Silverstone test.
 Hill og Prost.
 Villeneuve til Reynard i 1999.
 

Hop til top3.7.1997

Race 18.

Nu er den Portugisiske regering gået ind og har hjulpet ejerne af Estoril banen økonomisk, i håb om at banen bliver klar med de ændringer/forbedringer som FIA har krævet udført inden den 31. august. Hvis de får godkendt disse ændringer til tiden så vil der sandsynligvis blive et 18. Grand Prix løb i år.
Det vides dog ikke om dette løb skal tælle med til verdensmesterskabet, eller om det blot skal være et "opvisningsløb".


Hop til top
Silverstone test.

Anden dagen i testen på Silverstone så en ny kører i front, dagens hurtigste blev Mika Hakkinen.
Jan Magnussen blev nummer 11 idag 1,7 sek. efter Mika Hakkinen og 1,92 sek. hurtigere end Rubens Barrichello på 18. pladsen.
Gerhard Berger har endnu ikke været på banen.
Rubens Barrichello kørte galt efter 51 omgange, han slap uskadt fra uheldet.

Silverstone test
3. juli 1997
Placering Kører Tid Omg.
1. Mika Hakkinen 1:22,97 26
2. Michael Schumacher 1:22,99 51
3. Giancarlo Fisichella 1:23,00 19
4. Eddie Irvine 1:23,21 22
5. Heinz-Harald Frentzen 1:23,25 33
6. Jacques Villeneuve 1:23,41 52
7. Jean Alesi 1:23,86 19
8.
Hop til top
Barrichello uheld på Silverstone.Brasilianeren Rubens Barrichello kørte idag galt i sin Stewart racer under træningen på Silverstone banen i England.
Uheldet skete efter 51 omgange da baghjulsophænget brækkede og han derved mistede kontrollen over raceren. Hastigheden ved uheldet var ca. 280 km/t. Rubens Barrichello slap uskadt fra uheldet, men raceren blev svært beskadiget.
Det var under test af de nye 1998 dæk at det gik galt, og Rubens Barrichello mener at uheldet ville have været mindre alvorligt hvis han havde haft "ordentlige" dæk på vognen.

Rubens Barrichello udtaler:
De nye dæk kunne slet ikke tage nok af farten af vognen, hvis jeg havde de normale dæk på vognen så var jeg kun røget ud i grusfælden. Jeg kan slet ikke lide de nye dæk. Vejen frem i Formel 1 er større dæk og mindre motorkraft.

 

Hop til top2.7.1997

Sauber er interesseret i Würz.

Peter Sauber, teamchef og ejer af Sauber Formula 1 Team, bekræftede idag at teamet er meget imponeret af Alexander Würz's kørsel i Benetton raceren og at de meget gerne vil tegne kontrakt med han for sæsonnen 1998.


Hop til top
Silverstone test.

Idag startede den 3 dages test session der ligger forud for det Engelske Grand Prix.
Benetton teamet stiller med alle tre kører (Alesi, Berger, Würz), og først når test dagene er afsluttet vil de bestemme sig til om det bliver Gerhard Berger eller Alexander Würz der skal stille op til løbet.
Jan Magnussen kom på en 8. plads 1,43 sek. efter Heinz-Harald Frentzen på 1. pladsen, og var 0,59 sek. hurtigere end Rubens Barrichello som er på 12. pladsen.

Silverstone test
2. juli 1997
Placering Kører Tid Omg.
1. Heinz-Harald Frentzen 1:22,71 52
2. Ralf Schumacher 1:22,71 39
3. Michael Schumacher 1:22,79 40
4. Johnny Herbert 1:23,02 56
5. Giancarlo Fisichella 1:23,25 58
6. Eddie Irvine 1:23,25 40
7. Jarno Trulli 1:24,11 34


Hop til top
Hill og Prost.

Damon Hill forhandler i øjeblikket med Prost Grand Prix, og der er muligt at Damon Hill kommer til at køre for teamet allerede i år. Der er en "udvej" i Damon Hill's kontrakt med Arrows hvori det er muligt for Damon Hill at ophæve kontrakten hvis ikke han Arrows racer er konkurrance dygtig. Da Damon Hill kun er kommet i mål to gange i år og endnu ikke har scoret nogle VM points så skulle der ikke være nogle problemer med at slippe ud af kontrakten.


Hop til top
Villeneuve til Reynard i 1999.

Den 26 årige Jacques Villeneuve bliver hos Williams i 1998.
Men i 1999 sæsonen starter han som kører og medejer af det nye BAT Reynard Formula 1 team. Hvor han har bundet sig til en 5 årig kontrakt.
Jacques Villeneuve har tidligere haft stor succes med samarbejde med Reynard. Det var i en Reynard at Jacques Villeneuve vandt både Indianapolis 500 og IndyCar mesterskabet i 1995.
Det forlyder at BAT Reynard har skrevet en to årig kontrakt med Mecachrome (ex. Renault) som motor leverandør.

Reynard har tidligere forsøgt sig i Formel 1, det var i slutningen af 1980'erne, og de trak sig ud igen i 1991.
 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk