Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
3.7.2000
 Jagten på motorleverandør
 Jordan nyheder - mandag
 Portræt af Carlos Reutemann
 Mere ballade mellem Prost og Peugeot
 Fem år mere til Magny-Cours
 Det kiksede pitstop
 Sjælden fejl hos Ferrari
 Williams er tilbage
 
2.7.2000
 Tom K skal teste Michelin igen
 Coulthard - Schumacher på grænsen
 Stillingen i VM
 "Prøvestarter" forbudt i Frankrig
 Michelin ønsker klarhed
 Tom(me) rygter?
 Storslået sejr til Coulthard
 Motorpanik hos Benetton
 Hvad er Mugens fremtid?
 Villeneuve - Ingen konkrete forhandlinger
 Eddie Jordan tror på Schumacher
 Ferrari allerede mestre i 2000!
 Den perfekte omgang
 

Hop til top3.7.2000

Jagten på motorleverandør

Jagten på at finde en ny motorleverandør til næste sæson, er måske ikke så nem som de forskellige teams giver udtryk for. Både Tom Walkinshaw og Alain Prost har snakket om deres jagt på en ny motorleverandør. Alain Prost giver udtryk for at han er meget bekymret, mens Tom Walkinshaw tager det mere med ro, men han er jo også vant til det spil hvert år, og siger at alt ordner sig.

Det er forventet at Tom Walkinshaw's team vil forsætte med Renault Mecachrome Supertec V10 motor endnu et år. Der er bare en lille hage ved det, nemlig at Renault kun vil være motorleverandør til 2 teams, og at man skal lave en 3 årige kontrakt.

Alain Prost har næsten det samme problem. Han kan få Ferrari's "gamle" motor næste år, på de samme betingelser som Sauber teamet, men det koster. Ferrari har ikke noget imod at skulle være motorleverandør til 3 teams. Men igen vil man kun tegne en kontrakt på minimum 3 år. Det er ikke billigt at få motor fra Ferrari. Man skal betale ca. 210 millioner det første år, for at kunne køre med en Ferrari motor under chassiset, og derefter stiger prisen år for år.
Alain Prost har ingen kommentar på nuværende tidspunkt.

BKP  


Hop til top
Jordan nyheder - mandag

Jarno Trulli som kører for Jordan teamet, sluttede på en 6. plads og scorede 1 point i kørernes mesterskab. Det var nok til at overhale holdkammeraten Heinz-Harald Frentzen i den samlede stilling.

Heinz-Harald Frentzen var efter løbet sur på Jarno Trulli og forklarer hvorfor "Jeg er ikke sur fordi Jarno overhalede mig, det var måden han gjorde det på. Vi ramte hinanden og jeg fik bøjet min trækstang, og det var bagefter meget svært at forsætte. Det er ikke første gang at han gør det svært for mig i år."

Heinz-Harald Frentzen ser nu frem til det næste løb, som køres i Østrig. Der vil man have nogle nye dele til raceren klar, og man vil også få en ny motor med mere power klar.

BKP  


Hop til top
Portræt af Carlos Reutemann

Så er der kommet endnu et portræt fra Martin Møller-Thomsen, og denne gang så handler det om Carlos Reutemann.

Læs det hele på vores portrætside.

AN  


Hop til top
Mere ballade mellem Prost og Peugeot

Der er stadig splid i samarbejdet mellem Prost og motorleverandøren Peugeot. Det skete efter at Jean Alesi ellers gav Peugeot en bredside over den motor han anvendte i kvalifikationen - den selvsamme motor som han skamroste et par dage før...

Til en fransk TV-kanal klagede han: "Jeg lagde foden på speederen og fortsatte med at presse - så slappe jeg af - og motoren døde. Jeg forstår det ikke - det er pinligt! Mit problem i dag var motoren," siger Alesi der endte længere tilbage efter gode takter i testen ugen forinden.

Alesi gav Peugeot skylden for en dårlig kvalifikation
Foto: Allsport

Men det vil Peugeot ikke have hængende på sig. Så derfor svarer Corrado Provera igen. "Først og fremmest - speederen er ikke under Peugeots ansvar!" lyder det kontant. Han mener ikke at det efterhånden er ved at lakke mod en skilsmisse mellem de to parter. "Der er ingen skilsmisse, så vi er sammen om at forsøge at gøre fremskridt," proklamerer Provera der kunne fortælle at der var 792 hestekræfter i motoren der blev anvendt. Aldeles mystisk at dette oplyses når det er noget som alle holder tæt til kroppen...

Efterhånden føler man at det er en sang fra de varme lande om samarbejde mellem de to parter - de bekriger jo konstant hinanden... Nu venter vi blot på at Peugeot giver klarhed over deres fremtid.

Mere om Prost og deres problemer med motorer:
30. juni 2000 - Ingen afklaring om Peugeots fremtid
30. juni 2000 - Prost med ny motor
1. juli 2000 - Prost News
Presse - Magny-Cours - Prost kvalifikation

BB  


Hop til top
Fem år mere til Magny-Cours

Formel 1-bossen Bernie Ecclestone afholder fortsat det franske grand prix på Magny-Cours.

Der har flere gange været rygter om at løbet ville blive flyttet til Paul Richard - som iøvrigt ejes af Ecclestone selv - men dette bliver ikke til noget. I yderligere fem år vil der blive kørt på den franske bane.

Udmeldingen indikerer også at FOCA ikke er så fokuseret på forbudet mod cigaretreklamer i forbindelse med sporten. EU har undtaget Formel 1 indtil 2006, men i Frankrig er lovgivningen endnu strammere, hvorfor der slet ikke må køres med reklamer for cigaretmærker. Rent politisk er det et lidt sjovt signal som der sendes...

BB  


Hop til top
Det kiksede pitstop

Rubens Barrichello missede en mulighed for at køre ligeop med Mika Hakkinen. Brasilianeren faldt igennem ved det andet pitstop og dermed udgjorde han ingen trussel mod McLarens dobbeltsejr efter at Ferraris førstekører, Michael Schumacher måtte trække sig på grund af motorproblemer.

Skuffelsen var da også stor i den brasilianske del af Ferrari. "Efter en god start hvor jeg overhalede David Coulthard, så slappede jeg af og pressede ikke for hårdt, da jeg ville spare på mine dæk. Jeg syntes jeg let kunne holde de andre bag mig. Men efter 10 - 15 omgange føltes det som om mine dæk var slidt op," forklarer han - og dermed følger han også det samme mønster som gjorde sig gældende for Michael Schumacher.

Derudover har det før været pitstoppene som har været Ferraris store force - men det blev til et enkelt kiks. "Det første pit stop gik rigtigt godt, men ved det andet pit stop var der problemer ved højre forhjul. Det var lidt ærgerligt, for jeg fik at vide at Mika Hakkinen også havde et dårligt pit stop. Måske kunne jeg have overhalet ham i pitten. Efter at Michael var nødt til at udgå, bad Jean mig om at sætte tempoet ned, da jeg havde et stort forspring ned til nr. 4," forklarer han og dermed må Ferrari tage fra Frankrig med nogen bekymring!

BB  


Hop til top
Sjælden fejl hos Ferrari

Det måtte jo komme - en eller anden dag måtte en Ferrari-motor eksplodere. I torsdags manede Michael Schumacher alle rygter til jorden om at der var problemer med motorerne, efter at tyskeren havde futtet en motor af under forrige uges test. Dette blev forklaret med at det var en motor der blev eksperimenteret med.

Er teknikken ved at gå Ferrari imod, mens McLaren-racerne er blevet mere holdbare?
Foto: Allsport

Dette kan dog ikke siges om tyskerens løbsmotor, der har været en af de mest driftsikre - eller har den? For tyskeren har flere gange haft problemer med materiellet og har derfor måttet spare sin racer for unødige belastninger. "På 59 omgang fik jeg motor problemer, og var nødt til at stoppe. Nu må vi finde ud af hvor motoren stod af. Jeg er meget skuffet, men sådan er motorsport og der er intet man kan gøre ved det," siger en skuffet tysker, der dog stadig fører VM med en komfortabel margin.

Derudover var det især dækkene som voldte problemer. "Det så ud som om at mine dæk blev hurtigere slidt end de andres. Det var værst efter det første pit stop. I starten var de gode nok, men så var der pludselig ikke mere i de dæk. Jeg var nødt til at spare på dem, da jeg vidste at der var mange omgange til næste pit stop," forklarer Schumacher.

Og så for lige at bore mere salt i såret lykkedes det heller ikke for Schumachers fodbold-favoritter at vinde EURO 2000... En skidt weekend for Schumacher!

Flere kommentarer fra Ferrari til løbet:
Magny-Cours - Ferrari race

BB  


Hop til top
Williams er tilbage

Det lykkedes endelig for BMW-Williams at få vendt den kedelige tendens. Efter flere løb uden point, fik Ralf Schumacher femtepladsen i det franske grand prix - og tyskeren lå tæt på fjerdepladsen som best of the rest - som dog måtte gå til Villeneuve og BAR.

Weekenden forløb godt for teamet. Fredag fik Ralf 9. bedste tid - uden at køre med nye dæk. Lørdag gik det endnu bedre. 5. pladsen på grid'en og en plads foran Eddie Irvine - en placering der lige blevet hevet hjem til allersidst. Derudover er de kommet tættere på de to bedste teams.

Indledningen af løbet var lidt sværere for Jenson Button. Blot nummer 17 fredag, men trods alt et fornemt comeback lørdag med 10. pladsen. Det var han lidt skuffet over. "Efter ret svære løb var jeg glad for at jeg kom ind og så P10, men da jeg så at Ralf havde P5 og var næsten 6/10 hurtigere, så var jeg ikke så tilfreds," fortalte den unge brite.

Ralf satte igen Button til vægs i kvalifikationen
Foto: Allsport

Men det er trods alt kun på løbsdagen at resultaterne tæller. Begge kørere gjorde det sværere for dem selv ved at levere dårlige starter. Det satte dem tilbage. Ralf Schumacher var skuffet over dette - det kostede i sidste ende 4. pladsen i løbet. "Jeg fik ikke nogen god start, jeg mistede to placeringer til Villeneuve og Frentzen. Jeg regnede med, at kunne jeg overhale Heinz-Harald igen, kunne jeg lægge afstand imellem os, men han var umulig at overhale. Hans bil var god nogle steder, hvor min var god andre steder," forklarer tyskeren. Det var dog først ved pitstoppet at det lykkedes at komme forbi.

For Jenson Button gav det blot flere udfordringer - og ikke mindst et par overhalinger. "På 12 omgang fik jeg overhalet Irvine ved Adelaide hårnålen, og på næste omgang overhalede jeg Mika Salo," siger briten der endda nåede at indhente Ralf Schumacher, men måtte slutte efter Frentzen, og således blot blive nummer 8. Men faktum er at Williams er tilbage.

Mere om Williams:
Magny-Cours - Williams race

BB  


 

Hop til top2.7.2000

Tom K skal teste Michelin igen

Tom Kristensen markerer sig mere og mere som en af motorsportens bedste allround-kørere, idet han nu atter er blevet udpeget af Michelin til at stå for en vigtig Formel 1-test, før det franske dækmærke går ind i F1 næste sæson. Den nybagte Le Mans-vinder har tidligere i år testet to gange à fire dage for Michelin i en Williams, idet Williams-teamet som det første valgte at skifte til det franske dækmærke i 2001. Den nye test skal imidlertid ifølge DR's Formel 1-ekspert, B.T.-journalisten Peter Nygaard foregå i et samarbejde mellem Michelin og Jaguar, der nu også har valgt at skifte gummi-fabrikant til den kommende sæson. Dermed vil Tom Kristensen efter tidligere i karrieren at have testet for Minardi, Tyrrell og Williams også få lov til at prøve kræfter med en Jaguar, dog ifølge Peter Nygaard en 1999-model fra dengang teamet hed Stewart.

"Det er korrekt, at jeg atter er blevet kontaktet af Michelin, der knokler på for at udvikle dæk til 2001-sæsonen," oplyste Tom K i dag selv på den tyske tv-kanal Premiere World, hvor han var kommentator til det franske grandprix på Magny-Cours.

"Michelin går yderst seriøst til værks, og for mig er det et utroligt skulderklap at få lov til at fortsætte udviklingen. Dels er det altid fascinerende at køre en Formel 1'er, der på grund af det lave vægt/effekt-forhold er en ultimativ køremaskine, dels er det rart at vide, mit hidtidige arbejde for Michelin har været tilfredsstillende. Når den franske dækgigant næste sæson går ind og udfordrer Bridgestones monopol i Formel 1, taler vi trods alt om budgetter i milliard-klassen, og at jeg på den baggrund får et medansvar for udviklingen, gør mig ærlig talt ikke så lidt stolt," lød det fra danskeren.

Tom Kristensen har derimod ikke mange kommentar til presse-forlydender om, at han pludselig atter skulle være inde i billedet til et fast sæde i Formel 1-cirkuset fra 2001-sæsonen.

"I de senere år er jeg blevet sat i forbindelse med flere team, så de rygter bekymrer jeg mig ikke om. Jeg har efterhånden lært at fokusere på de nøgterne fakta, og de siger mig, at jeg med min erfaring og tekniske input kan gøre et godt stykke arbejde for Michelin. Det glæder jeg mig over lige nu, alt andet er og vil blive spekulationer, som jeg ikke rigtigt har nogen indflydelse på," siger Tom Kristensen, der fylder 33 på fredag.

www.tomkristensen.com

BB  


Hop til top
Coulthard - Schumacher på grænsen

David Coulthard var ikke videre tilfreds med den måde som Michael Schumacher kørte på overfor ham. "Jeg mener ikke at Michael var sportslig på den måde som han kørte på banen. Der er sat regler for den måde man skal køre på banen og forsøge at køre folk af banen er ikke indenfor reglementet," lyder kritikken fra Coulthard i en fortsat debat mellem de to som igen-igen er blusset op.

Dog skal skotten ikke være helt uden skyld, idet han på 40. omgang - hvor han overhalede Michael Schumacher - lige nåede at give ham et lille puf. Måske lige som tak for sidst… Det sammenstød tager han dog med sindsro. "Vi ramte på vej ud af svinget. Han trak sig ikke. Vi ramte ikke første gang fordi jeg trak mig," siger skotten der dermed giver Schumacher 'aben'.

Coulthard tog det som han kalder en 'sportslig' sejr
Foto: Allsport

Skotten havde forinden overhalingen forsøgt én gang hvor det var tæt på at ende i påkørsel - og David Coulthard nåede lige at fægte lige lovlig meget med hånden - en gestus som han nu undskylder. "Jeg undskylder min gestus. Det var ikke inden for sporten, men som I nok kan forstå kørte mine følelser højt," siger skotten der følte at han tog den 'rene' linie ved at forsøge en ydersideoverhaling.

Og måske er det følgende råd værd for tyskeren at overveje: "En dag vil en ikke trække sig hvor de skulle trække sig - og så bliver der en katastrofe," siger Coulthard advarende om Schumachers kompromisløse kørerstil.

Mere om McLarens løb på Magny-Cours:
Magny-Cours - McLaren race

BB  


Hop til top
Stillingen i VM

Efter dagens dobbelt sejr til McLaren teamet, så er stillingen i toppen af verdensmesterskabet nu blevet tættere, og spændingen dermed større. Og med otte løb tilbage, så ser det ud til at der bliver hård kamt om mesterskabet i år.

I kørenes mesterskab, der er Michael Schumachers forspring til Davis Coulthard nu skrumpet ind til "kun" 12 point.
Den samlede stilling ser således ud:
Plac.KørerTeamPoint
1Michael SchumacherFerrari56
2David CoulthardMcLaren44
3Mika HakkinenMcLaren38
4Rubens BarrichelloFerrari32
5Giancarlo FisichellaBenetton18
6Ralf SchumacherWilliams14
7Jacques VilleneuveBAR8
8Jarno TrulliJordan6
9Heinz-Harald Frentzen
AN  


Hop til top
"Prøvestarter" forbudt i Frankrig

På grund af fare for sammenstød mellem racere på banen og de racere der kommer ud af pitten, blev det til det franske grand prix besluttet at ingen måtte lave prøvestarter på vej ud af pitten.

Det er ofte en anvendt praksis for de 22 kørere at de kan forsøge en start når de er på vej ud, for dermed at træne til starten søndag eftermiddag. Men fordi ideallinien på Magny-Cours krydser det korte spor ud af pitten, blev dette forbudt.

Det var hensigten at kørerne derved ikke var så langt nede i fart, selvom de blot kører 80 eller 120 km/t. ud af pitten. Meget af problematikken skete efter en situation på banen som David Coulthard var indblandet i. "Jeg ved ikke om Ralf kom meget langsomt ud, eller hvad der skete, men jeg mødte ham i midten af det første sving, hvor man tydeligvis ikke ønsker det," siger Coulthard. "Ud over at spilde omgange, var det ret farligt," siger Coulthard.

Om der i fremtiden skal ses på andre muligheder for at øge sikkerheden vil sikkert blive taget op i GPDA.

BB  


Hop til top
Michelin ønsker klarhed

Michelin er så småt ved at blive klar til Formel 1 - men der er nogle ting som de endnu ikke har fået styr på. Pierre Dupasquier mødte fredag motorsportspressen, og der advarede han kraftigt om at der kan komme kaos næste år.

Blandt andet mener Dupasquier at der i reglementet slet ikke er klarhed over hvor dybe rillerne skal være - vel at mærke efter at der er anvendt. "Ingen lægger mærke til de stakkels dæk efter løbet. I de fleste løb slutter racerne med det der næsten ligner slics," siger Dupasquier. Derfor vil han gerne fra FIAs side have klarhed over dette spørgsmål, så sporten ikke står tilbage med tvivlsomme kendelser og mange diskvalifikationer.

Han mener at Michelin og Bridgestone i fællesskab skal stille dette problem frem for FIA, så der kommer klarhed over problemerne. "Uden bedre information om det, og hvis ikke vi har alt på skrift, vil vi alle køre på slicks," siger Dupasquier, der endvidere mener at der en vis del gentlemen-aftaler i Formel 1, som netop gør at denne problematik med de slidte dæk ikke bliver forfulgt af FIA.

Han bekræftede også at Michelin kunne levere farvede dæk - men at det inden for rammerne af reglementet ikke er tilladt, hvorfor det ikke bliver aktuelt.

BB  


Hop til top
Tom(me) rygter?

Under DR dækning af det Franske Grand Prix på Magny-Cours banen, der kom Claus Borre med følgende varme rygter fra pitlane: Tom Kristensen skal måske teste Michelin dæk for Jaguar teamet i nær fremtid. Og som om det ikke var nok, så går der også forlydende om at Tom K. er blevet tilbudt en plads hos Toyota, i første omgang som en af deres testkørere i 2001, men med en mulighed for at blive fast kører hos teamet i 2002, når de får deres debut i Formel 1.

Umiddelbart lyder begge dele sandsynligt, Tom K. har allerede testet Michelin's nye Formel 1 dæk sammen med Williams teamet, så han kender til både Michelin og deres dæk. Og han har også gode forbindelser til Toyota fra sin tid i Japan.

Tilbage er så blot at håbe rygterne bliver til fakta.

GO FOR IT TOM.

AN  


Hop til top
Storslået sejr til Coulthard

Det franske grand prix blev en direkte duel mellem Ferrari og McLaren - med drama og ikke mindst en stærk David Coulthard. Og for en gangs skyld blev løbet ikke afgjort i pitten - se det er næsten historisk.

Starten blev vundet af Michael Schumacher der i næsten vanlig stil var til fare for alt og alle. Med en start hvor han stort set kørte sidelæns blev skotten blokeret så meget at Rubens Barrichello kunne tage andenpladsen. På de første omgane kunne det ses at skotten havde et godt overskud i forhold til brasilianeren. Efter et langt pres lykkedes det for Coulthard at levere en fornem overhaling. På vej mod Adelaide-hårnålen tager Barrichello en defensiv linie - Coulthard vælger at finde tilbage i ideallinien og får dermed bedre traction ud af hårnålen og dermed kom han op på siden af Ferrari'en og overhalede ham i ren acceleration.

Schumacher satte Coulthard til vægs i starten - men der der ler sidst ler bedst...
Foto: Allsport

Så fulgte et af de vigtigste elementer i Formel 1 - det første pitstop. Der blev den store taber Rubens Barrichello der gled ned på 4. pladsen. Derefter stod det på en fremmarch for Coulthard mod føringen af det franske grand prix. To gange forsøgte skotten på en overhaling - første gang hold Schumacher stand, men anden gang leverede skotten en dristig overhaling som måske mest af alt overraskede tyskeren - og så sagde Coulthard tak for sidst - han kørte så langt ind foran tyskeren at de nåede at ramme hinanden…

Derefter var vejen banet for en flot og ikke mindst velfortjent sejr til David Coulthard - og for hans ambitioner om VM var det også nødvendigt. Mens Coulthard ikke havde problemer, så kæmpede Schumacher af al magt for at holde Hakkinen bag sig. Presset lykkedes: Schumacher missede chikanen i Adelaide og finnen smuttede forbi - måske som følge af en teknisk fejl. Men det blev også enden på tyskerens løb. Motoren eksploderede og derefter var det farvel til tyskeren. En sjælden fejl hos Ferrari.

Det var Coulthards grand prix - han viste stor form
Foto: Allsport

Dog holder tyskeren sig stadig i front i VM - 12 point foran Coulthard. Men resultatet var - uanset om man holder med Ferrari eller ej - godt for VM-kampen der nu kan fortsætte for fuld styrke.

Men det var ikke kun i top-4 at der skete en masse. Jacques Villeneuve leverede endnu en fornem start og kørte sig op på 5. pladsen på de første meter. Det gav pote i sidste ende, og canadieren sikrede sig en flot 4. plads der indikerer at BAR-Honda er på vej frem. Ralf Schumacher kørte også fornemt og leverede blandt andet en flot overhaling af Jarno Trulli - hvor italieneren også var indblandet i en lidt vild overhaling, da italieneren overhalede sin holdkammerat Frentzen - og lige gav ham et koket puf med på vejen.

Et godt race som vil blive husket for Coulthards kørsel - som bød på tætte dueller og overhalinger - og som markerede Coulthard som McLarens bedste bud på en verdensmester!

Resultatet af det franske grand prix.
Stillingen i kørernes VM
Stillingen i VM for konstruktører

BB  


Hop til top
Motorpanik hos Benetton

Hvem? Hvilken? Hvordan og hvorledes? Der er mange spørgsmål om de formelle navne og numre der skal anvendes næste år. Blandt andet har Flavio Briatore haft en finger med i spillet om navne og numre.

Briatore fik nemlig sit navn med i motornumrene hos Supertec da han blev chef hos dem. Så kunne Briatores initialer nemlig læses i motornumrene. Derfor gættes der på at egoisten Briatore måske forsøger at opkalde Benetton-chassis'et efter sig selv.

Lidt mere seriøst - hvordan skal Benetton modtage motorer i 2001? Det er der ikke så meget klarhed om. Det er som bekendt Renault der har købt teamet, og der er rygter om at Supertec vil komme med en nyskabende motor, hvilket har fået rygter til at rulle om hvorvidt det kommer til at ske i Renault-regi. En talsmand fortæller dog at det ikke er hensigten at Benetton får motorer fra Renault næste år. "Da teamet blev købt var det planen at det skulle blive Benetton-Supertec i 2001, og så vidt jeg ved er der intet ændret," siger talsmanden.

En ting er sikkert Renault overtager hele butikken fra 2002.

BB  


Hop til top
Hvad er Mugens fremtid?

Med Honda til Jordan - hvad sker der så ske med datterselskabet Mugen der ellers har leveret motorer til Jordan i år.

Hos Honda håber man naturligvis at der kan komme et samarbejde i stand. Der er klart at der er mange data som Honda vil kunne anvende. "Hvis de kan hjælpe os, vil vi blive meget glade. Men vi ikke i stand til at levere dele til dem," siger Takefumi Hosaka. Dermed står det også åbent om hvorvidt Mugen bliver i Formel 1, for så at leverer motorer til et andet team.

Intet er bekræftet, men der kan komme en afklaring af det indenfor kort tid.

BB  


Hop til top
Villeneuve - Ingen konkrete forhandlinger

Jacques Villeneuve kom ikke til McLaren sådan som der var mange rygter om. Nu kan canadieren tale frit om hvad der skete - eller ikke skete.

Sagen er den at McLaren har bekræftet både Coulthard og Hakkinen til 2001-sæsonen. Dermed bliver der ikke plads til Villeneuve. "De har et meget godt team og klarer sig godt, så det er et godt valg for ham," siger Villeneuve om Coulthard/McLarens valg af hinanden i 2001. "Der var ingen reel chance for mig at blive McLaren-kører næste år - egentlig ikke. Der var rygter overalt, men sådan er det," siger Villeneuve der stadig sættes i forbindelse med Benetton, men ventes måske at forsætte hos BAR.

BB  


Hop til top
Eddie Jordan tror på Schumacher

Formel 1-bossen der gav Michael Schumacher debuten i Formel 1, Eddie Jordan tror at det bliver i år at det lykkes for tyskeren at genvinde VM for første gang siden 1995. Selvom de to ikke har det bedste forhold efter at Benetton stjal tyskeren.

Alligevel giver han støtte til tyskeren. "Jeg kan ikke se at der er nogen der kan slå Michael i mesterskabet nu," siger teamchefen efter at tyskeren tog en fornem pole position. "Hvis jeg kunne få nogle pæne odds på at han vinder mesterskabet, så ville jeg selv have sat penge på ham," siger bankmanden Jordan.

BB  


Hop til top
Ferrari allerede mestre i 2000!

Så har FIA endelig bekendt kulør - de har Ferrari som favoritter. Det er kommet frem efter at FIA i deres officielle pressemateriale bekendtgjorde at Ferrari er mestre i 2000.

Den pinlige episode vil FIA ikke kommentere, men selvom der er tale om en fæl fejl, så er det ikke for smart. I pressematerialet ses nemlig en Ferrari-kører hvorpå der står "Ferrari konstruktør-verdensmester 2000". Selvom Ferrari fører i VM, så må FIA trods alt vente lidt med at danne konklusioner!

BB  


Hop til top
Den perfekte omgang

Kvalifikationen er en kunst i at køre én omgang perfekt. Denne kunst mestrede Michael Schumacher i gårsdagens kvalifikation. Det var endvidere 27. gang i karrieren at han kørte hurtigste tid i kvalifikationen.

Han har især kunnet bruge mange informationer fra sidste uges test - men alligevel er der en hel del der ikke kan overføres. "Flere forhold har ændret sig - valget af dæk har været meget vigtigt og det kan være så markant at man må ændre alle ideer som man havde efter testen," forklarer tyskeren.

Selvom han holder i pole position tager han løbet med ro og skurer ikke forventninger for højt op. "Der er lang vej tilbage i morgen. Vi håber at vi kan fortsætte på denne måde," siger tyskeren der fører med 22 point i VM og ser ud til at have VM i sin hule hånd. Med en sejr i dag kan det næsten ikke gå galt…

Mere om Ferraris kvalifikation:
Magny-Cours - Ferrari kvalifikation

BB  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk