Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
3.7.2002
 Arrows på plads på Silverstone
 Barrichello dårlig til teamordre
 Englands GP - TV Program
 
2.7.2002
 Damon Hill igen i Formel 1
 de la Rosa 3. bedste F1 kører?
 Krise? Ikke her!
 Trækker Montezemolo sig?
 

Hop til top3.7.2002

Arrows på plads på Silverstone

Arrows har været tæt på ikke at komme til start i det engelske Grand Prix. Det har knebet med at betale regningerne, men nu skulle teamet være sikret – indtil videre.

Arrows har i lang tid været nede økonomisk. Det har bl.a. givet sig udslag i at Cosworth ikke har fået sine penge til tiden. De seneste afdrag til Cosworth har ikke været betalt til tiden. Det anslås fra flere sider at Arrows skal betale Cosworth i omegnen af $ 40 mill. for motorerne. Og det er et eller flere af de løbende afdrag til Cosworth som Arrows ikke har fået betalt. Arrows har også kæmpet med at få afviklet nogle optioner som investeringsbanken Morgan Greenfell har i teamet. Det har betydet at Tom Walkinshaw har været en tur i banken for at hæve penge fra sin egen formue, for at være med til at sikre Arrows motorerne forsat. Men hans eget tilskud har ikke været nok. Det er dog lykkedes for Tom Walkinshaw og andre fra teamet at sikre sig endnu en sponsor. En endnu unavngiven sponsor fra Arizona i USA har besluttet at vil hjælpe teamet.


Bernoldi og Frentzen skulle nu være sikre startere i Englands Grand Prix.
(Foto: Orange Arrows)

Men måske sker der noget andet interessant også. Andenkøreren Enrique Bernoldi har sin plads i teamet takket været hans personlige sponsor, Red Bull. Red Bull chefen Dietrich Mateschitz har også været involveret i den seneste pengeudbetaling til Arrows. Hans interesser går i retning af at sikre Bernoldi og hans sæde i teamet også til næste år. Der har ind i mellem i den seneste tid været rygter fremme om at Mateschitz oven i købet skulle være interesseret i at købe andele i Arrows teamet. Det benægtes dog af Mateschitz. Hans planer er at sikre Bernoldi. Flere rygtesmede antyder dog at Arrows med tiden kan komme til at hedde Red Bull Arrows, men det er dog kun gisninger. Et er dog sikkert – Arrows kommer til start på søndag på Silverstone.

PDL  


Hop til top
Barrichello dårlig til teamordre

Eddie Irvine er - som han plejer - ude med riven efter flere kørere. Ireren blev i sin tid udskiftet til fordel for Rubens Barrichello, og de to kørere, der endda har været holdkammerater hos Jordan et par sæsoner, langer kraftigt ud efter brasilianerens måde at håndtere teamordre på.

Det kunne nemlig ske meget mere diskret. Hvorfor skal Barrichello først på sidste omgang eller i det sidste sving lade Michael Schumacher komme forbi? Irvine har tidligere gjort noget af det samme - men meget mere anonymt. "Jeg fik teamordre så Michael kunne få ekstre point når jeg var foran, men jeg gjorde det aldrig så tydeligt som Rubens. Jeg kunne udvikle et 'bremseproblem med ti omgange tilbage, og der var ingen der vidste bedre," siger Irvine der dermed beskylder Barrichello for bevidst at gå efter at fremtræde som den reelle vinder.

Ferrari har været i vælten for deres håndtering af teamordre, som det senest på A1-Ring blev tydeliggjort. "Det gav problemer, men det virkede også til Barrichellos fordel fordi han hele tiden kom til at fremstå som den uskyldige part," siger Irvine.

BB  


Hop til top
Englands GP - TV Program

Oversigt over hvor du kan se Formel 1 i weekenden.
TidProgramKanalSprog
Lørdag
12:00TræningRTLTysk
13:00KvalifikationTV4Svensk
13:45KvalifikationRTLTysk
Søndag
09:15Warm UpRTLTysk
13:00CountdownRTLTysk
13:45Grand Prix, direkteTV2 NorgeNorsk
13:50Grand Prix, direkteDR1Dansk
13:55Grand Prix, direkteTV4Svensk
MRR  


 

Hop til top2.7.2002

Damon Hill igen i Formel 1

Damon Hill vender for en kort stund tilbage til Formel 1, når han i et opvisningsløb skal køre Minardis to-sædede racer.

Det bliver første gang at han kører en Formel 1-racer igen siden han stoppede karrieren. På Donnington kører han raceren den 10. og 11. august, hvor betalende gæster kan få en tur rundt på banen. Der køres et løb på 12 omgange. Overskudet går til velgørende formål - og det er altså ikke til Minardis slunkne kasse...

En anden verdensmester, Nigel Mansell har også været i aktion i et lignende race, som gav masser af PR, da Mansell kørte af med fuld musik på sidste omgang.

Udover Damon Hill kører også Mark Webber og teamchef Paul Stoddart et par racere.

BB  


Hop til top
de la Rosa 3. bedste F1 kører?

Den evigt højtråbende irer Eddie Irvine, har igen udnævnt sig selv til den næstbedste kører i F1, og udtaler at det kun er Michael Schumacher han ikke kan slå.

Om Irvines udtalelser skyldes, at han er bange for at blive arbejdsløs, eller fordi han er træt af, at læse, at han er overbetalt, vides ikke. Men faktum er, at han på tre sæsoner ikke har formodet at guide Jaguar i den rigtige retning, en ting, som man ellers kan tillade sig, at forvente, at en "top-kører" kan. Et umiddelbart gæt herfra, lyder at førnævnte Michael Schumacher på tre sæsoner sikkert kunne have guidet Jaguar længere op i feltet.

Men Irvines udtalelser, hvor han placerer sig selv som den næstbedste F1-kører i dag, får jo en til at tænke. Hvor er Barrichello henne i denne ligning? Barrichello er den, der har været tættest på Schumacher, og den eneste der faktisk har slået ham. Men ok, Irvine mente for et par år siden, at han var bedre end Häkkinen, fordi Irvine var hurtigere end Herbert, der ti år tidligere havde kørt sammen med, og jævnligt været hurtigere end Häkkinen. Hvis man bruger samme regnemetode, var Irvine også jævnligt hurtigere Barrichello, da de begge kørte for Jordan.

Går man videre med denne måde at regne på, må man så også konkludere at spanieren Pedro de la Rosa, må være den 3. bedste F1-kører i øjeblikket. Hvorfor? Fordi han i det år han har kørt side om side med Irvine, ofte har været hurtigere end ireren...

MMT  


Hop til top
Krise? Ikke her!

Den glade irer, Eddie Jordan, har for nyligt, i et tv-interview, sagt at han ikke synes at F1 er kedeligt og at der ikke er nogen rigtig krise i F1.

Og det på trods af, at flere af de nuværende teams har ondt i økonomien, Jordans eget team inklusive. Men Eddie Jordan er ikke bekymret.

"Der har aldrig før været så mange bilfabrikanter involveret i F1. Det ville de ikke være, hvis ikke de mente, at der var en værdi i at være involveret", mener Jordan, der bevarer optimismen på trods af et enkelt lukket team og faldende seertal.

"Engang i hver generation kommer der en, der er et fænomen, som for eksempel Tiger Woods er i golf. Det sammen gælder for Michael Schumacher. Han er totalt dominerende. Og Ferrari er samtidig så desperate for at vinde en masse titler, fordi der gik 21 år, uden at de vandt en. Det er derfor det gik, som det gik, i Østrig. De er bange for at tabe titlen".

MMT  


Hop til top
Trækker Montezemolo sig?

Luca Montezemolo, den øverste Ferrari-chef, trækker sig måske som chef for Ferrari. En afgørelse er lovet inden for en overskuelig fremtid.

Luca Montezemolo, manden der bragte Ferrari tilbage i toppen, overvejer i denne tid at trække sig tilbage. Den 54-årige chef har nået sin målsætning, nemlig at bringe Ferrari tilbage til toppen. Det gælder både produktionen af firmaets kendte sportsvogne, der i de seneste år har fået vendt et kæmpeunderskud til at give et stort overskud, men sandelig også det rent sportslige. 5 verdensmesterskaber på 3 år er ikke så dårligt. Luca Montezemolo startede som teamchef for Ferrari for 11 år siden under ejer og stifteren af Ferrari, Enzo Ferrari. Efter at Enzo Ferrari døde overtog Montezemolo ledelsen, og siden er det gået fremad på alle fronter.

Til bl.a. Reuter har Luca Montezemolo udtalt følgende: ”Den cyklus jeg begyndte, er slut nu, og nu er det tid at evaluere og reflektere over, hvad der er sket. Jeg skal tænke lidt over tingene nu, en afgørelse falder først om nogle uger.”

Måske er der lidt bitterhed at finde i tankerne hos Montezemolo. Han har tidligere ikke lagt skjul på, at han kun meget meget kort varsel var blevet informeret om salget af de 34% af aktierne i Ferrari. Disse 34% blev i sidste uge solgt til en italiensk bank. Ferrari er som bekendt ejet af Fiat, som i øjeblikket er i ret stor finansiel krise.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk