Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
30.7.1998
 Goodyear nyt
 Herbert erstatter måske Verstappen
 Jordan med flere kræfter
 Bliver Prost-kørerne?
 Vasser: Ingen f1-kontrakt
 
29.7.1998
 Nye vinger til Benetton
 Ny Mugen motor
 Goodyear også i 1999?
 FIA: "Ikke alle teamordre er ulovlige"
 Frentzen er stadig optimist
 Silverstone-skandalen koster "hoveder"
 Ralf Schumacher til Williams?
 Barrichello til Williams?
 Magnussen skal teste for Benetton
 Intet ekstra grand prix i 1998
 Herbert ude i kulden?
 Officiel bekræftelse af Irvines kontrakt
 Bernard forlader Arrows
 

Hop til top30.7.1998

Goodyear nyt

Når Goodyear's dæktransportere ankommer til Hockenheim idag, så har de ca. 1650 Goodyear Eagle Racing dæk med, til fordeling imellem de fem teams der kører på deres dæk. Ca. 800 af disse dæk er er tørvejrsdæk ligeligt fordelt imellem "Prime -" og "Optional compounds". Der vil desuden være 3 forskellige typer regndæk.
Goodyear har i øvrigt mange gode minder fra Hockenheim, det var blandt andet her at Niki Lauda i 1977 kørte sin Ferrari først over stregen og dermed sikrede Goodyear deres Grand Prix sejr nr. 100. Man skal helt tilbage til 1984 for at finde den første ikke Goodyear sejr i det Tyske Grand Prix, Det var Alain Prost i en McLaren-TAG, som kørte på Michelin dæk.
Perry Bell, Goodyear's Operations Manager, oplyser at Goodyear vil teste både på Fiorano og Jerez i perioden 5. - 8. august. På Fiorano er det naturligvis med Ferrari og på Jerez er det med Williams, Sauber og Jordan. Der er tale om test af helt nye compounds som måske skal benyttes i de resterende løb i år.
AN  


Hop til top
Herbert erstatter måske Verstappen

Johnny Herbert vil forlade Sauber teamet ved udgangen af denne sæson, på grund af flere sammenstød med team kamerat Jean Alesi. Rygtet siger at Herbert skal køre for Stewart næste sæson, selvom Jos Verstappen, kom ind i teamet i stedet for Jan Magnussen. Hvis der er hold i disse rygter sætter det unægteligt beslutningen om at tage Verstappen ind hos Stewart i stedet for Jan Magnussen lidt i relief. Del vil i så fald med al tydlighed vise at beslutningen om at fyre Jan var økonomisk betonet, og ikke baseret på "dårlige tilbagemeldinger" eller "utilfredshed med Jan's resultater.
HAL  


Hop til top
Jordan med flere kræfter

Jordan teamet er gået meget frem i de sidste løb, og nu vil de gøre endnu et tiltag for at komme helt op i toppen af feltet. Ved at få endnu en opdateret version af deres motor fra Mugen Honda (E-spec som motoren bliver kaldt), får de mere top-end power, hvilket passer perfekt til det kommende løb på Hockenheim.
HVJ  


Hop til top
Bliver Prost-kørerne?

Prost chefen, Alain Prost, ser ud til at ville beholde begge kørere til næste år ligesom Ferrari og McLaren. I øjeblikket kører Olivier Panis og Jarno Trulli for Prost. Alain Prost har tidligere udtrykt en vis utilfredshed med Panis, som ikke har vist det helt store i år.
En eventuel fyring af Panis ville også være meget problemfyldt da hovedsponsoren, Gauloises, vil have mindst én fransk kører på teamet.
Både Ralf Schumacher, Johnny Herbert og Heinz-Harald Frentzen har været sat i forbindelse med Prost.
NJ  


Hop til top
Vasser: Ingen f1-kontrakt

CART mesteren fra 1996, Jimmy Vasser, benægter alle rygter om at han skal køre for det nye BAR team i 1999. Vasser siger at han ikke har modtaget noget tilbud fra teamchefen, Craig Pollock. Dermed ser det ud til at Vasser vil køre endnu et år for Ganassi teamet i CART-klassen.
Da Vasser blev spurgt om han overhoved var interesseret i at køre formel 1, svarede han : "Det er virkelig svært at vende ryggen til sådan noget som dette". Jimmy Vasser er amerikaner.
NJ  


 

Hop til top29.7.1998

Nye vinger til Benetton

Benetton's tekniske direktør, Pat Symonds, siger at Benetton stiller op i det Tyske Grand Prix med nye spoilere. Disse spoilere blev testet på Monza i forrige uge og teamet var meget tilfredse med dem.
AN  


Hop til top
Ny Mugen motor

Jordan teamet modtager en ny Mugen (Honda) motor som de vil benytte til det Tyske Grand Prix i den kommende weekend. Den ny motor variant kaldes E-spec, og den skulle have mere "top-end" power.
AN  


Hop til top
Goodyear også i 1999?

Så er der igen rygter om at Goodyear bliver i Formel 1 sporten. Det er Ferrari teamets chefdesigner, Rory Byrne, har oplyst til den italienske sportsavis "Gazzetta dello Sport" at teamet er meget tæt på at underskrive en kontrakt med Goodyear for sæsonen 1999.
AN  


Hop til top
FIA: "Ikke alle teamordre er ulovlige"

Max Mosley har ved et pressemøde fortalt at ikke alle teamordre er ulovlige i Formel 1. Spørgsmålet blev aktuelt efter at der blev rejst spørgsmål om Michael Schumachers overhaling af teamkammeraten Eddie Irvine. Men Mosley har sagt at dette ikke gælder teamordre der udstedes for at vinde et VM. FIA forbød i marts teamordre efter at David Coulthard overlod sejren til Mika Hakkinen i det australske G.P. Dermed ser det ud til at FIAs forbud imod teamordre er blevet udhulet - fremover kan teams blot feje det ind under at de vil vinde VM...
BB  


Hop til top
Frentzen er stadig optimist

Heniz-Harald Frentzen mener at der kommer til at gå en til to måneder før han kan sætte navn på hans arbejdsgiver i 1999. Frentzens kontrakt udløber efter denne sæson, men mener at han fortsat kan finde arbejde i Formel 1. Men det er spørgsmålet om ikke alle sæder til den tid er optaget...
BB  


Hop til top
Silverstone-skandalen koster "hoveder"

Tre løbskommisærer har trukket sig ud af løbsledelsen på Silverstone, og har afleveret deres licens til FIA, fortæller FIA-boss Max Mosley. Han siger at der blev begået en alvorlig fejl under løbet, fordi løbsledelsen ikke rettidigt informerede Ferrari om Michael Schumachers straf. I går afviste FIA appellen, og dermed ligger ansvaret for skandalen hos de afgåede løbsledere.
BB  


Hop til top
Ralf Schumacher til Williams?

Storebroder Michael har efter sigende fortalt lillebroder Ralf Schumacher at han måske skal vente med at skrive under på en kontrakt for Jordan i 1999. Michael er nemlig sikker på at Williams vil henvende sig til Ralf, fordi han har udviklet sig godt i denne sæson. Michael Schumacher siger om dette: "Ralf har vist at han er racerkører. Han resultater taler for det - han er hurtigere end Hill, han er ung, og det overrasker mig hvor god han er på trods af hans alder." Ralf Schumacher har i denne sæson scoret tre point, mens Damon Hills pointkonto fortsat viser 0.
BB  


Hop til top
Barrichello til Williams?

Rubens Barrichello skal måske til Williams fordi Alex Zanardi åbenbart ikke kan beslutte om han vil tilbage til formel 1. Kilder tæt på Brasilianeren siger at kontrakten allerede er underskrevet, men Barrichello udtaler, at der kun har været forhandlinger indtil nu. Men teamets 1999 kører line-up er alligevel ikke helt på plads, for der versere rygter om at Hill, Coulthard, Herbert og Trulli taler med Williams i øjeblikket.
 
Heinz-Harald Frentzen er blevet fortalt at han har en chance for at blive i teamet, og han siger: 'Der er en god chance for at jeg bliver hos Williams.' Teamets fremtisplaner ser ud til at afhænge af hvad Zanardi beslutter sig for. Han er blevet tilbudt £6.25 million fra Ganassi Champ Car teamet.
HVJ  


Hop til top
Magnussen skal teste for Benetton

Efter fyringen fra Stewart teamet, ser Jan Magnussen igen ud til at komme ud og køre formel 1, omend det ikke bliver et grand prix. For nyligt fik Magnussen lavet et sæde til Benetton raceren og han forventes at skulle test nye komponenter i et shake-down chassis før løb og så være reservekører. Magnussen ventes ikke at få meget testkørsel medmindre han pludeslig skal afløse en af kørerne.
Jan Magnussen skal køre Porche SuperCup på Hockenheim i næste weekend. Det er danskerens først ræs siden fyringen.
NJ  


Hop til top
Intet ekstra grand prix i 1998

Teamcheferne siger nu at endnu et grand prix på årets kalender ikke bliver en realitet. Der har gået mange rygter om at f.eks. Jerez skulle afholdes for at udfylde hullet på 5 uger mellem de 2 sidste grand prix'er. Hullet skyldes at det Portugisiske grand prix blev aflyst.
Eddie Jordan: "Hvis der var en chance for et ekstra grand prix, ville Bernie have nævnt det på mødet før det Engelske grand prix, og det gjorde han ikke."
Alain Prost: "Vi har ikke snakket om at afholde et ekstra grand prix i 3 måneder. Kriteriet for at det kunne finde sted er let (alle teams skal være enige) og dette kan vi ikke gøre fordi vores budget allerede er fastsat."
NJ  


Hop til top
Herbert ude i kulden?

Johnny Herberts tid hos Sauber ser ud til at være ovre efter denne sæson. Sauber har netop bekræftet at holdkammeraten Jean Alesi bliver hos teamet til næste sæson. Alesi udtalte efter det Engelske grand prix på Silverstone at det var: "Ham eller mig". Udtalelsen kom efter at de to kørere kørte sammen. Det var dog ventet at teamet ville fyre Alesi og beholde Herbert men Alesis 2. plads i kvalifikationen i Østrig har nok fået teamet på andre tanker. Det forlyder også at teamchef Peter Sauber er meget utilfreds med Herberts resultater i denne sæson.
Hermed er mulighederne begrænsede nu hvor de store teams ser ud til at ville beholde deres kørere. Herbert har dog allerede være sat i forbindelse med Williams, Jordan og Prost.
NJ  


Hop til top
Officiel bekræftelse af Irvines kontrakt

Ferrari bekræftede i dag at teamet har fornyet Eddie Irvines kontrakt. Kontrakten gælder for endnu en sæson og lønnen er cirka 5 mio. dollars (35 mio. kr). Dette beløb er en klar indikation på at Ferrari er tilfred med Irvines arbejde selvom lønnen dog ikke på nogen måde nærmer sig Michael Schumachers årsløn!
Bekræftelsen lægger låg på flere rygter. Bl.a. har Irvine selv antydet at han var træt af at være 2. kører og at han ville flytte til et team hvor han selv kunne være stjerne. (Det ser ud til at han fandt 5 mio. grund til at lade være .red) Der har også verseret et rygte om at David Coulthard skulle køre for Ferrari i stedet for Irvine. De seneste udtalelser fra Coulthar tyder dog på at han blive hos McLaren.
NJ  


Hop til top
Bernard forlader Arrows

Arrows tekniske direktør John Bernard har forladt teamet og er muligvis på vej til Prost. Rygter siger at Bernard og Tom Walkinshaw er uenige om økonomien i Arrows A19 raceren. Walkinshaw synes at Bernard har designet en vogn som var for dyr og teknisk til et mellemklasse team. De to siges også at være uenige om Bernard's kontrakt og TWR's planlagte køb af en procentdel af Barnard's B3 Development firma. Walkinshaw afviste at kommentere rygterne og sagde blot: "Jeg har kontrakt med John, og jeg forventer at han overholder vores to årige aftale.
MBP  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk