Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
30.7.1999
 Alesi bliver hos Sauber
 Trulli var hurtigst idag
 
29.7.1999
 Skal Coulthard følge team order
 Får McLaren pole position nr. 100
 Der er også tid til sjov hos Jordan
 Häkkinen er den største trussel for Irvine
 Honda dropper BAR?
 

Hop til top30.7.1999

Alesi bliver hos Sauber

Helt op til det Østrigske Grand Prix gik der mange rygter om at Jean Alesi skulle køre for Prost teamet næste år.
Sauber teamets ejer, Peter Sauber har end dog selv udtalt at han forventede at Alesi ville forlade team.

Men de nyeste rygter går i en lidt anden retning. Prost mister måske deres motoraftale med Peugeot, og har efter sigende ikke noget særligt godt alternativ til den, så alene det må gøre valget nemt for Alesi.

Ifølge en talsmand fra Sauber, er Alesi tæt på at skrive under på en to-årig aftale med det schweiziske team, som derved løber til og med udgangen af 2001 sæsonen, hvor Alesi efter planen trækker sig ud af formel 1.

Alesi's løn skulle efter hvad rygterne siger være 51/2 million US$ om året.

HVJ  


Hop til top
Trulli var hurtigst idag

Jarno Trulli satte dagens hurtigste tid på Hockemheim ring. Tiden var 1:45.677, hvilket var mere end et ½ sekund hurtigerer end Irvine i Ferrari.

Irvine var ellers hurtigst i dagens første træng efterfulgt af holkammeraten Salo, forbedrede ikke sin tid i anden session. Han kørte på tiden 1.46.225 hvilket kun var mariginaler hurtiger end Giancarlo Fisichella.

På 4. pladsen kom idag McLaren's David Coulthard og Rubens Barrichello blev nummer 5.

Mika Salo som er sat ind som afløser for Michael Schumacher, blev totalt set idag nummer 7, hvilket ikke er helt tilfredsstillende efter dagens gode start.

Mika Häkkinen sluttede dagen som den 10 hurtigste, men der lader ikke til at være panik hos McLaren.

BAR havde endnu en forfærtelig dag, da Jacques Villenueve's var nød til at stoppe på grund af motorproblemer, og Ricardo Zonta havde samme proble, dog lykkedes det dog ham at ødelægge to motorer.

Tideligt i første session, slap Heinz-Harald Frentzen fra et uheld, da hans Jordan af banen og røg ind i dæk barrieren, hvorved bagvingen blev samdret

HVJ  


 

Hop til top29.7.1999

Skal Coulthard følge team order

Skotske David Coulthard bliver tvunget til at bakke Häkkinen på Hockenheim i den kommende weekend, så man igen kan få udbygget sin føring.

McLaren vil helst glemme det der skete sidste søndag. Häkkinen føre mesterskabet og skal nu have lukket ledet for Irvine som kun er to point bag ham. Det er meget tænkeligt at Coulthard, som er 16 point bag Häkkinen, vil blive bedt om at lukke af bag finnen.

Norbert Haug siger "Vi er nød til at være fair, og det er svært at holde gutterne motiverede hvis der udstedes team ordre, men vi er selvfølgeligt nød til at tage en beslutning før eller senere."

Ron Dennis er ikke så sikker på at team ordre er den rigtige løsning "Der er potentiale i begge vores chauffører og vi vil ikke låse vore chauffører med team ordre".

Haug har i denne uge sagt "Mika bedre på A1 end på Magny-Cours, så hvis han fortsætter den linie fortjener han at blive verdensmester. Han var simpelthen flyvende på A1, så måske er det slet ikke nødvendigt at udstede team orders"

HVJ  


Hop til top
Får McLaren pole position nr. 100

Løbet i den kommende weekend er ikke står ikke kun om Mika Häkkinen eller David Coulthard tvinder. Hvis en af de to chauffører sætter pole position bliver det McLaren teamets pole nr. 100 i teamets karriere.

McLaren er stor favorit til at vinde løbet på Hockenheim på Søndag, på grund af denne high speed basser utroligt godt til deres Mercedes motorer.

Mika Häkkinen har sagt følgende om det forestående løb "Det er en fabelagtig god bane,som er meget udfordrende, og tilskuerne laver altid en fantastisk atmosfære. Jeg ser meget frem til dette løb".

HVJ  


Hop til top
Der er også tid til sjov hos Jordan

På grund af at det Østrigske og det Tyske Grand Prix ligger så tæt på hinanden, tog det meste af Jordan teamet direkte fra A1 ring til Hockenheim.
Det var kun PR personale og ingeniører der tog til bage til Jordans hovedkvarter ved Silverstone banen.

Selvom programmet er meget presset for teamet, har Heinz-Harald Frentzen inviteret teamet til et go kart race idag, inden de tager til Hockenheim.

HVJ  


Hop til top
Häkkinen er den største trussel for Irvine

Eddie Irvine vandt det Østrigske Grand Prix og kom derved kun to point efter Mika Häkkinen i kørenes mesterskab.

Irvine mener at Mika Häkkinen er den største trussel for ham. "Mesterskabet er helt sikkert mege mere spændende nu. Häkkinen er helt sikkert, uden undtagelse den største trussel for mig, og jeg vil kæmpe for mit mesterskab lige til stregen."

Som optakt til det Tyske Grand prix har Irvine sagt at Häkkinen stadig er favorit til at vinde det på grund af McLaren bilerne er hurtigere, men han tilføjer at Ferrari arbejder på nogle forbedringer som skal gøre bilen hurtigere på Hockenheim.

HVJ  


Hop til top
Honda dropper BAR?

Samarbejdet mellem BAR og Honda ser ikke ud til at blive specielt succesfuld ifølge vores kilder. Det siges at aftalen udløber om 2~3 år, hvorefter Honda enten vil trække sig ud igen eller følge den oprindelige plan om at lave deres eget team!

Honda Racing Development var dem der var ansvarlige for at bygge formel 1 raceren for HONDA, men det projekt blev skrinlagt da Harvey Postlethwaite døde

Der vil blive oprettet et nyt Honda Racing Development team, men det bliver formodentligt under et andet navn.

HVJ  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk