Men de nyeste rygter går i en lidt anden retning. Prost mister måske deres motoraftale med Peugeot, og har efter sigende ikke noget særligt godt alternativ til den, så alene det må gøre valget nemt for Alesi.
Ifølge en talsmand fra Sauber, er Alesi tæt på at skrive under på en to-årig aftale med det schweiziske team, som derved løber til og med udgangen af 2001 sæsonen, hvor Alesi efter planen trækker sig ud af formel 1.
Alesi's løn skulle efter hvad rygterne siger være 51/2 million US$ om året.
Irvine var ellers hurtigst i dagens første træng efterfulgt af holkammeraten Salo, forbedrede ikke sin tid i anden session. Han kørte på tiden 1.46.225 hvilket kun var mariginaler hurtiger end Giancarlo Fisichella.
På 4. pladsen kom idag McLaren's David Coulthard og Rubens Barrichello blev nummer 5.
Mika Salo som er sat ind som afløser for Michael Schumacher, blev totalt set idag nummer 7, hvilket ikke er helt tilfredsstillende efter dagens gode start.
Mika Häkkinen sluttede dagen som den 10 hurtigste, men der lader ikke til at være panik hos McLaren.
BAR havde endnu en forfærtelig dag, da Jacques Villenueve's var nød til at stoppe på grund af motorproblemer, og Ricardo Zonta havde samme proble, dog lykkedes det dog ham at ødelægge to motorer.
Tideligt i første session, slap Heinz-Harald Frentzen fra et uheld, da hans Jordan af banen og røg ind i dæk barrieren, hvorved bagvingen blev samdret
McLaren vil helst glemme det der skete sidste søndag. Häkkinen føre mesterskabet og skal nu have lukket ledet for Irvine som kun er to point bag ham. Det er meget tænkeligt at Coulthard, som er 16 point bag Häkkinen, vil blive bedt om at lukke af bag finnen.
Norbert Haug siger "Vi er nød til at være fair, og det er svært at holde gutterne motiverede hvis der udstedes team ordre, men vi er selvfølgeligt nød til at tage en beslutning før eller senere."
Ron Dennis er ikke så sikker på at team ordre er den rigtige løsning "Der er potentiale i begge vores chauffører og vi vil ikke låse vore chauffører med team ordre".
Haug har i denne uge sagt "Mika bedre på A1 end på Magny-Cours, så hvis han fortsætter den linie fortjener han at blive verdensmester. Han var simpelthen flyvende på A1, så måske er det slet ikke nødvendigt at udstede team orders"
McLaren er stor favorit til at vinde løbet på Hockenheim på Søndag, på grund af denne high speed basser utroligt godt til deres Mercedes motorer.
Mika Häkkinen har sagt følgende om det forestående løb "Det er en fabelagtig god bane,som er meget udfordrende, og tilskuerne laver altid en fantastisk atmosfære. Jeg ser meget frem til dette løb".
Selvom programmet er meget presset for teamet, har Heinz-Harald Frentzen inviteret teamet til et go kart race idag, inden de tager til Hockenheim.
Irvine mener at Mika Häkkinen er den største trussel for ham. "Mesterskabet er helt sikkert mege mere spændende nu. Häkkinen er helt sikkert, uden undtagelse den største trussel for mig, og jeg vil kæmpe for mit mesterskab lige til stregen."
Som optakt til det Tyske Grand prix har Irvine sagt at Häkkinen stadig er favorit til at vinde det på grund af McLaren bilerne er hurtigere, men han tilføjer at Ferrari arbejder på nogle forbedringer som skal gøre bilen hurtigere på Hockenheim.
Honda Racing Development var dem der var ansvarlige for at bygge formel 1 raceren for HONDA, men det projekt blev skrinlagt da Harvey Postlethwaite døde
Der vil blive oprettet et nyt Honda Racing Development team, men det bliver formodentligt under et andet navn.