Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
31.7.2005
 Ungarns GP - Set og sket - Top 5
 Ungarns GP - Set og sket - Bunden
 Raikkonens drømmeløb
 Toyota - Dæk og motorer
 Uro om tobaksreklamerne?
 
29.7.2005
 Ungarns GP - Teams preview - Top 5
 Ungarns GP - Teams preview - Bunden
 

Hop til top31.7.2005

Ungarns GP - Set og sket - Top 5

For en gangs skyld et oplivende ungarsk GP der normalt plejer at være temmelig søvndyssende, men ikke denne gang.

Raikkonen og McLaren fik points, mens Renault ikke formåede at nå noget som helst. M. Schumacher formåede at forsvare sin andenplads i den sidste halvdel af løbet trods dækproblemer. Toyota og Williams er ved at være tilbage i sporet igen, over så var det muligt at overhale på banen, så alt i alt et godt ungarsk GP, der lå væsentligt over den normale standard for dette GP.

Renault - 117 points:
Begge Renault kørere blev ofre for den spektakulære hændelse i første sving. Fisichella mistede placeringer fordi han blev tvunget langt ud i svinget, mens Alonso knækkede frontvingen i et sammenstød med R. Schumacher. Senere på omgangen røg vingen helt af og skabte yderligere forvirring. Alonso måtte i pit, og have en ny frontvinge på bilen, og var deklasseret til den bagerste ende af feltet da han kom ud på banen igen. Derefter var det faktisk op ad bakke for Renault'erne i resten af løbet. Fisichella har måske en fremtid som rallykører. I hvert fald var han i græsset to gange, men det viste sig at bilen begyndte at overstyre mere og mere gennem løbet. Ikke nok med det. På andensidste omgang måtte han ind til en splash and dash for at få benzin på pga. et svingende brændstoftryk. Var han ved at køre tør? Det er der nok ikke nogen i teamet der vil indrømme. Alonso fik sit GP ødelagt i første sving. Man fandt ud af at med den nye vinge var aerodynamikken ændret drastisk, så det var en kamp at komme frem i feltet. Og da kølingen var blevet ødelagt i første sving, og man blev tvunget til at reducere omdrejningstallet, så var det konservativ kørsel der skulle findes frem. Dette med henblik på startplaceringen i den næste kvalifikation. Der var da heller ikke nogen begejstrede miner i teamet efter GP'et.

McLaren - 105 points:
De mest tilfredse mennesker på Hungaroring må findes i McLaren teamet. Raikkonen kørte sig flot til sejren og 10 points til ham og teamet hver især. Og da Renault overhovedet ikke fik points, så haler man godt ind på konkurrenterne. Desværre måtte Montoya udgå med knækket trækaksel på omgang 41. Han lå ellers i føringen og kunne måske have vundet da han var på en to-stops-strategi. Alt var lagt i hænderne til McLaren kørerne, men en knækket trækaksel satte en stopper for den helt store succes. Denne gang lykkedes strategien fuldt ud for McLaren. De fleste har nok løftet øjenbrynene da Raikkonen kørte meget tidligt ind til sit første pitstop. Det er ellers et langt første stint der plejer at være dagsordenen i teamet. Men en flot sats der lykkedes.

Ferrari - 86 points:Det lykkedes ikke for M. Schumacher at udnytte sin pole-position 100 %. Et hurtigt pitstop hos McLaren sammenholdt med at Bridgestone dækkene ligesom på Hockenheim ikke kunne stå distancen, satte M. Schumacher en placering tilbage. Og måske kunne det være gået endnu værre for ham og Ferrari hvis ikke Montoya måtte udgå. Barrichello måtte en tur i pit efter at han i første sving, kørte op bag i Trullis bil, og måtte have skiftet frontvinge på bilen. Det satte ham tilbage i feltet, og skulle bl.a. kæmpe med Renault'erne for at komme frem i placeringerne. Det endte med at blive til en sandwich mellem netop de to Renault biler. M. Schumacher holdte ellers et godt tempo, men måtte give op ca. midtvejs i løbet da dækkene begyndte at sige fra. Derfra drejede det sig kun op at få et så godt resultat som muligt med hjem fra Ungarn. I teamet ser man det som en lille fremgang, men absolut heller ikke mere. Der er da også varslet videre arbejde og test i sommerpausen hvor de andre teams ikke tester.

Toyota - 68 points:
Endelig en podieplacering igen til Toyota teamet. Og endelig til R. Schumacher for første gang i denne sæson. Og da Trulli kom ind lige efter på fjerdepladsen, var glæden tilbage i teamet. R. Schumacher havde tilsyneladende ingen problemer med bilen, selvom at han og Alonso berørte hinanden i fo

PDL  


Hop til top
Ungarns GP - Set og sket - Bunden

Det var ikke mange biler fra de nederste fem teams der kom i mål. BAR og Jordan fik begge biler i mål. Sauber fik en bil klassificeret, mens resten udgik.

Kun BAR scorede points i dag - endda med begge biler, og er nu ved at være lige i hælene på Red Bull, der uforskyldt havde en meget uheldig dag. Begge biler blev sendt ud af løbet på første omgang. Sauber kæmpede for at få Massa i mål, men måtte nøjes med en klassificering. De resterende biler udgik af forskellige årsager.

Red Bull - 24 points:
Det er muligt at vi har været lidt på nakken af Red Bulls presseafdeling pga. deres ikke særligt oplysende previews, men ret skal også være ret. Søndag eftermiddag blev teamets biler uforskyldt sendt ud af det ungarske GP allerede på første omgang. Først C. Klien der blev ramt af Jacques Villeneuves bil i første sving, og sendt i luften og efter en flot rulning landede på alle fire hjul uden for banen. Heldigvis uden personskade. Senere på omgangen kørte David Coulthard ind i resterne af Alonsos frontvinge. Andre kørere nåede med nød og næppe at undgå vingen, men desværre ikke DC. Bilen ramte vingen med højre forhjul, der blev revet af ved sammenstødet. Der var da forståeligt nok heller ingen begejstring at spore i teamet. Nu kan Red Bull se frem til at være dem der skal starte kvalifikationen ved det næste GP, og det er for så vidt dobbelt uheldigt. Det er ikke optimalt at være først i kvalifikationen, og slet ikke på en helt ny bane. Trist dag for Red Bull.

BAR - 20 points:
BAR fik begge biler i mål i pointene, hvilket er første gang i denne sæson. Samtidigt var det også første gang at Sato fik point. Måske kunne det endda være blevet endnu bedre, da det ret tidligt i løbet blev klart for teamet, at dækvalget ikke havde været helt optimalt. Der var dog en god og alm. tilfredshed i teamet med points til begge kørere. Kørerne var godt tilfredse, især Sato som klagede over problemer med varmen, men han kørte et godt og fornuftigt løb og fik sin belønning.

Sauber - 14 points:
Sauber bilerne led under et måske lidt usædvanligt problem. Overophedede tændledninger. I hvert fald er det teamet angiver som årsag til at begge biler måtte enten udgå eller køre i pit. Problemet blev klaret på Massas bil, mens JV måtte stoppe ude på banen. Bortset fra de tekniske problemer med tændingen, så var begge kørere tilfredse med bilerne som de følte var i god balance, og at man også kunne holde et fornuftigt tempo. Massa var med i den bedste halvdel indtil han fik problemet med bilen. JV kørte i knapt samme tempo, men var godt med indtil det første pitstop. Teamet vil nu kigge nærmere på dataene fra især JVs bil for at se nærmere på omstændighederne omkring tændledningerne.

Jordan - 11 points:
Denne gang var det Karthikeyan der kom først i mål af de to Jordan kørere. Monteiro fik en god start, men blev ramt af Albers, og måtte derfor i pit for at skifte et dæk, som var punkteret ved påkørslen. Det fik bragt Karthikeyan foran efter den meget tumult i starten. Begge kørte for så vidt et fornuftigt løb og fik bragt bilerne sikkert i mål, men som vanligt langt efter alle andre. Et eller andet sted så det også ud til at bilerne kørte mere roligt, og det kan vi så tilskrive Nicolas Kiesas arbejde.

Minardi - 7 points:
Robert Doornbos startede forsigtig, men begyndte så at køre stærkere og stærkere, især da han så Albers køre ind til sit første pitstop. Det bragte Doornbos forrest af de to Minardi kørere, men det holdt kun til omgang 27 hvor han stoppede ude på banen med hydraulisk fejl på bilen. Samme skæbne overgik Albers, der dog kunne køre i pit, hvor det lykkedes for mekanikerne at udbedre fejlen så meget at han kunne køre på banen igen. Det kan vise sig at være en god ide, da det har forbedret hans startposition i kvalifikationen i det næste GP. Faktisk skal han starte efter JV, men før Massa. Trods fejlen på bilerne, et fornuftigt løb for Minardi, der denne gang sluttede langt efter Jordan team

PDL  


Hop til top
Raikkonens drømmeløb

Selvom Michael Schumacher havde pole, så var det Kimi Raikkonen der stjal billedet på Hungaroring. En god taktik og fejlfri kørsel var den finske opskrift på sejr. Og sejren skulle i hus på en dag hvor Renault og Fernando Alonso fejlede og endte uden for pointene.

Alle havde forventet at det ville være Michael Schumacher der skulle først i pit. Efter en række middelmådige placeringer, også i kvalifikationen, var overraskelsen over pole-position til den tyske verdensmester så stor, at de færreste troede der var ret meget andet end dampe i tanken.

Men da det kom til stykket var det i stedet Kimi Raikkonen der lavede dagens første pitstop, overraskende tidligt, og umiddelbart sendte det også finnen lidt ned i feltet. Men satsningen betalte sig og Raikkonen kunne vinde sæsonens fjerde sejr uden de store problemer, han skulle bare køre hurtigt og holde bilen på banen. Og så selvfølgelig håbe på at den holdt hele vejen hjem.

Det gjorde den ikke for holdkammeraten Montoya, der ellers også fik kørt et fornuftigt løb, den tid han var med. Som en anden kanin spurtede han afsted, da han tidligt i løbet kom i front. Men det var ikke nok. På bagsiden af banen faldt tempoet dramatisk og Montoya blev indhentet og overhalet af både Raikkonen og Schumacher, inden han kørte i pit for at udgå.

Selvom det ikke blev til en sejr i dag, for Michael Schumacher, blev det alligevel til en 2. plads. Flere faktorer spiller ind her, men først og fremmest må det tilskrives at Ferrari i dag simpelthen var mere konkurrencedygtig end i de tidligere løb. At ydre omstændigheder så også hjalp på det, er en anden historie.

Udover Montoyas frafald midt i løbet, var de ydre omstændigheder der hjalp Ferrari og Michael Schumacher, det faktum at Alonso ikke spillede nogen rolle i dagens løb. På vej gennem det første sving blev han klemt lidt i indersiden og knækkede en frontvinge - der senere på omgange faldt af. Alonso måtte i pit og formåede aldrig at gøre det store indtryk derefter. En ganske beskeden 11. plads blev det til.

Den første omgang bød også på flere uheld. Rubens Barrichello forårsagede noget skubberi, der resulterede i at Christian Klien ret bogstaveligt fløj ud af løbet, med en flot saltomotale. At Klien kunne gå fra ulykken er en understregning af den fantastiske sikkerhed der er ved bilerne nu om dage.

Fernando Alonsos aflagte frontvinge betød et farvel til den anden Red Bull kører, David Coulthard. Alonso tabte den beskadigede vinge halvvejs rundt på banen, og de efterfølgende biler zigzaggede for at undgå den. Men Coulthard kunne ikke nå at se den, før den havde revet hans ene forhjul af. Så exit to Red Bull biler på første omgang.

At Alonso ikke spillede nogen rolle i løbet, og at Barrichello heller ikke gjorde det, qua sit uheld på første omgang, og at Montoya måtte udgå, betød at der var en podieplads billigt til salg. Den købte Ralf Schumacher, der så for første gang i sin tid som Toyota kører fik en lille pokal med hjem. Ralf kørte et fint, men som vanligt lidt anonymt løb. Mod slutningen hentede han sin storebror, men kunne ikke gøre mere ved det.

Jarno Trulli rundede en fin Toyota dag af med en 4. plads. Efter et par knapt så gode løb, gik det fremad igen for det japanske team, med to gode placeringer. Jenson Button havde også en rimelig anonym dag på kontoret, men kom hjem med fire gode point for 5. pladsen.

Williams klarede sig godt i Ungarn, i forhold til hvordan de har klaret sig gennem de sidste løb. En 6. plads til Heidfeld, der igen understregede at han faktisk har masser af talent, og en 7. plads til Webber, der stadig mangler at bevise at han er så god, som så mange (inklusive mig selv) troede.

Det sidste point gik til Takuma Sato, der holdt sig fri af alt for mange eskapader og fik sæsonens første pointgivende placering. I alt en fornuftig da for BAR. Tilgengæld en dårlig dag for Renault. Ud over Alonsos uheld i starten og middelmådige indsats i løbet, gjorde

MMT  


Hop til top
Toyota - Dæk og motorer

Toyota har været ved forhandlingsbordet adskillige gange i den seneste tid. Der har været forhandlet om dæk og motorer.

Forhandlerne i Toyota teamet har haft travlt ved forhandlingsbordet i den senere tid. Toyota motorerne er eftertragtede, og mindst to teams har forespurgt. Og lad os afsløre at det ikke blev Williams som får lov til at bruge Toyota kundemotorerne. Williams er i stedet tæt på Cosworth, antydes der flere steder. Nej, man forlænger aftalen med Jordan/Midland, så Midland F1 også i næste sæson anvender Toyotas motorer.

Ligeledes har der i den seneste tid været rygter fremme om at Toyota alvorligt har overvejet at skifte dækleverandør, men det bliver der angiveligt ikke noget af. Rygterne siger at der har været forhandlet, men Mike Gascoyne har mere end antydet at man forsætter med Michelin.

Mike Gascoyne:
"Hvis man ser på hvad der sker i øjeblikket, er det vist klart for enhver hvilket dæk man skal anvende."

PDL  


Hop til top
Uro om tobaksreklamerne?

I nat ved midnat udløb den sidste mulighed for at anvende tobaksreklamer på bl.a. Formel 1 bilerne. Eller gjorde den? Hvad med logoet?

Når Formel 1 bilerne senere i dag kører ud på Hungaroring, bliver det uden tobaksreklamer. EU lovgivningen trådte i kraft ved midnat, således at der ikke fremover må bruges tobaksreklamer i bl.a. Formel 1. Alle teams har i større eller mindre grad haft travlt med at finde andre sponsorer. McLaren er klar idet West reklamerne er væk, og i stedet erstattes af Johnnie Walker reklamer. Sponsoraftalerne afløste hinanden ved midnat. Sådan. Men hvad med de andre teams der stadig har tobaksfirmaer som sponsorer? De må ikke mere. Men som vanligt i Formel 1 verdenen, søges der alternative muligheder. Når der køres uden for EU må man gerne anvende tobaksreklamer, men da der stadig køres i EU området i nogle GP'er endnu, søges der mulighed for stadig at pege på sponsoren uden direkte reklame.

Man kan gøre som Ferrari har gjort ved tidligere lejligheder i år, nemlig at bruge profilen på sponsorlogoet tilsat nogle sorte streger. Det betyder at der ikke er nogen der er tvivl om sponsoren.

BAR teamet har igennem længere tid debatteret med den britiske regering vedrørende mange tvivlsspørgsmål i EU lovgivningens udformning og fortolkning. Dertil skal lægges den ekstra lov som den britiske regering har lagt oven i EU lovgivningen. Den siger kort at britiske baserede teams, virksomheder og lign. ikke må reklamere for tobaksprodukter - ej heller i udlandet.

Nu er det dét at Ungarn ikke er med i EU, og flere teams har udtrykt det således at man tager hensyn til lovgivningen i det land man nu skal køre i. Men hvad med senere? BAR har udtalt at man har tre forskellige forklædninger klar til bilerne. Endvidere er EU blevet kontaktet for at få svar på en masse forskellige spørgsmål. Der er endnu ikke kommet noget svar fra EU, og indtil til det kommer, kan vi komme til at opleve flere teams med sponsormærker der ligner det logo som det pågældende tobaksfirma har. Ikke en direkte reklame, men noget der ligner. Og det er bl.a. det som EU vil reagere på. "Be On Edge" kan meget vel vise sig at være ulovligt når EU har talt. Det er heller ikke sikkert at EU vil tillade et tomt logo uden tekst, idet mange logoer stadig vil være for tæt på lovgivningens rammer. McLaren har deres på rene, mens der stadig ventes på hvad Ferrari, Renault, Jordan og BAR finder på.

PDL  


 

Hop til top29.7.2005

Ungarns GP - Teams preview - Top 5

Hvor længe vil Raikkonens uheldskvote forsætte? Montoya blander sig, Alonso har næsten sit på det tørre, mens resten kæmper for at være med.

Tingene går Alonsos vej i år. Trods det at Raikkonen i øjeblikket kører fra alt og alle, så kniber det altså med at få bilen først over målstregen. Det er Alonso og Renault bedre til. Derfor fører Alonso, og man kan næsten påstå at han så godt som sikkert har sikret sig kørernes VM. Men McLaren vil gerne spille med om konstruktørernes VM og har to kørere der kan sikre teamet det VM. Men begge biler skal i mål hver gang og allerhelst på podiet. De tre andre teams har deres at slås. Toyota har tabt pusten, Williams startede lige som Toyota godt, men er gået helt i stå. Tilbage er Ferrari der sammenlignet med de seneste sæsoner, også har tabt rigtig meget, men formår takket være M. Schumachers kvaliteter at hænge på, men titlerne er væk i år.

Renault:
Alonso glæder sig til at komme tilbage til Hungaroring. Ikke fordi han kan li' banen, men fordi det var her at han vandt sin første sejr i Formel 1. Endnu en sejr kan meget vel sikre ham VM næsten endegyldigt. Som en af de få udtrykker Fisichella sin begejstring over banen. Men han ved, ligeså vel som kollega Alonso, og alle andre i teamet, at bilens setup skal fungere for at både få et godt løb, men også en mulig sejr. Fisichella vil gerne ha' at det går mere hans vej. De sidste to GP'er har givet ham 10 points, og flere er velkomne. Renault har altid klaret det helt godt på banen, og begge kørere håber da også at det bliver tilfældet i år.

McLaren:
McLaren siger farvel. Farvel til en af teamets sponsorer. Det ungarske GP bliver det sidste som West tobaksfirmaet er hovedsponsor for McLaren i. Det er otte år siden sponsoratet begyndte, men nu er det så slut. McLaren jagter en titel. Det er efterhånden kun ved at være teoretisk at Raikkonen bliver verdensmester i år, men konstruktørtitlen er stadig mulig at nå. Men det kræver mange points. Det kræver også at Raikkonen kan score points til teamet, i stedet for at udgå, eller blive degraderet som følge af motorskift. Men det ved de vist godt hos McLaren. Raikkonen var ikke begejstret efter det tyske GP - forståeligt nok. Montoya kørte med hovedet det rigtige sted, og fik en velfortjent andenplads, efter at han var startet bagerst. Teamet vil selvfølgelig anvende et højt downforce, men ikke højere end at man sikrer en god topfart på den beskedne langside på banen. Alle nye komponenter og dele er for længst testet. Monaco spøger også her, grundet de mange lighedspunkter de to baner imellem. Det forventes næsten at en af kørerne vinder i Ungarn.

Ferrari:
Ferrari har olie og brændstof på plads. Man vil stadig anvende Shells V-Power UG60L/3 brændstof - også kaldet "ørkenbenzinen". Gearolien får også genvalg, mens motorolien denne gang bliver en ny. En ny olie som bedre kan modstå den forventede varme i Ungarn. Man må håbe for Ferrari at de får foretaget et bedre dækvalg denne gang. Det var ikke ligefrem nogen succes i Tyskland. Michael Schumacher er en af de kørere der mener at banen efter ombygningen for to år siden, er blevet mere interessant at køre. Han kalder den ligefrem for værende teknisk krævende. Men kan Ferrari gøre det bedre end i Tyskland? Selv M. Schumacher tvivler. Der er dog blevet testet i Italien, og man meddeler at sommerpausen skal bruges til test også. Altså ingen sommerferie for medarbejderne hos Ferrari. Barrichello bliver mere og mere fåmælt efterhånden som sæsonen skrider frem. Det eneste sted han snart kan tale, er på banen, og der kniber det også. Men begge kørere lider under at bilen ikke fungerer i år. Kan det betyde ændringer i teamet når sæsonen er slut?

Toyota:
Toyota er på et ufrivilligt tilbagetog. Man føler næsten at de kører baglæns i forhold til flere af de andre teams. Men måske at man kan vende noget af det i Ungarn. Teamet er forberedt på udfordringerne. Kørerne udtrykker ikke den store begejstring over at s

PDL  


Hop til top
Ungarns GP - Teams preview - Bunden

Selv om C. Albers ikke blev belønnet med points, så kørte han i sin Minardi et imponerende løb efter Minardis sædvanlige standard.

Minardi køreren C. Albers var vel næsten den der imponerede mest i det tyske GP i søndags, hvis vi kigger på de nederste fem teams. Button scorede godt nok points for sin tredjeplads, men Minardi havde en bil godt med fremme. Jenson Button kørte sig til BARs bedste placering i denne sæson. Teamet er nu godt på vej frem, efter en skuffende første halvsæson. Sauber og Red Bull var med men imponerede vel egentligt ikke. Jordan skuffede. Det ungarske GP kan måske vise mere af samme slags fra de nederste fem. Banen er ikke særlig hurtig, og det er en fordel for de små og langsomme teams.

Red Bull:
Red Bull har annonceret at man igen vil lave kørerrokade. Dog ikke i Ungarn hvor C. Klien skal køre, men senere vil Liuzzi igen få chancen. Red Bull siger også at man endnu ikke har fastlagt hvem der skal være fastkører ved siden af DC næste år. Ellers må man gå ud fra Red Bull har forberedt sig til det ungarske GP. Teamets previews bærer præg af at være skrevet af en person med misforstået humor. Dog er det denne gang en forholdsvis korrekt beskrivelse af hvor kedeligt det ungarske GP som regel, der er dog undtagelser og en af den kan meget vel være i år. Måske Red Bull selv vil deltage i løjerne. I hvert fald var DC pænt med fremme i det tyske GP i en periode, men faldt lidt tilbage mod slut. Dog ikke længere end at det trods alt gav 2 points.

BAR:
Buttons tredjeplads på Hockenheim må have givet teamet et løft. En stor indikation på at man bevæger sig i den rigtige retning, bare en halv sæson for sent. Som de fleste af sine kollegaer, bryder Button sig ikke om banen. Det er svært at overhale, og så kan der være frygteligt varmt. Fysikken bliver virkelig sat på prøve her. Sato har glemt hvordan hans præstation var i det tyske, nu kommer det næste GP. Teamet vil selvfølgelig udnytte fremgangen som teamet oplever i øjeblikket. Der mangler dog stadig noget og især Honda folkene arbejder meget på at få gjort forskellen til de øverste i ranglisten mindre. Afgørende for succes i Ungarn, må absolut være en så god kvalifikation som mulig. Jo længere frem, jo bedre grundet de vanskelige overhalingsbetingelser på stedet.

Sauber:
Sauber havde det ikke nemt på Hockenheim, ligesom det heller ikke har været nemt ret mange steder. Tingene vil bare ikke gå Saubers vej i år. Et af de steder der måske er en chance, er i Ungarn. Men det kræver flere ting, lige som for stort set alle andre teams. Man er udmærket klar over de forhold man kan møde. En snæver bane, som er vanskelig at overhale på. Dertil kommer at banen de første dage er utrolig støvet. Sidst, men ikke mindst varmen. Der kan være uhyggelig varmt på stedet. Så i første omgang ser man på downforce og køling. Downforce ligesom i Monaco, og størst mulig køling. Et setup a la Monaco tilsat de seneste udviklede komponenter til max. downforce, er ligesom essensen i det Sauber vil arbejde med. Så kommer balancen i bilen af hensyn til dækslid på en bane med acceleration, deceleration og mange sving. De to kørere kan modsat de fleste andre godt li' banen, dog ikke at der faktisk ikke kan overhales. Der er dog en del forhåbning i teamet for et godt resultat som gerne skulle være lig med points.

Jordan:
Det tyske GP gav debut til Nicolas Kiesa som testkører hos teamet. Et job han forsætter foreløbig i de sidste europæiske GP. Den tidligere Formel 1 kører, Johnny Herbert, er ansat i teamet som en af teamets sportslige ledere. Karthikeyan kender kun banen fra tv og computerspil, men mener at han kender banens layout. Der skal dog nok noget mere til end bare lige nogle digitale sammensætninger. Monteiro har kørt her i Formel 3000 og glæder sig til at køre her som Formel 1 pilot. Som de fleste andre teams for længst har erfaret, så ved Jordan også at der skal køres med maksimum downforce, at der skal køres med større køling af brem

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk