Der går også rygter om at Goodyear er på vej med et bredere fordæk, som er specielt udviklet til "low-grib" banerne.
Eddie Irvine lod under Silverstone testen den bombe springe, at han måske alligevel ikke skal køre for Ferrari i 1999, som de ellers tidligere havde oplyst. Eddie Irvine vil ikke længere være anden kører for Michael Schumacher, og han oplyser at der er flere muligheder åbne for ham. Der har være talt om at hvis Jacques Villeneuve skifter til BAR, så skulle der være gode muligheder for at Eddie Irvine kommer til Williams.
Kører | Team | Tid |
Michael Schumacher | Ferrari | 1:24,784 |
Ralf Schumacher | Jordan | 1:24,825 |
David Coulthard | McLaren | 1:25,223 |
Giancarlo Fisichella | Benneton | 1:25:263 |
Alexander Wurz | Benneton | 1:25,426 |
Mika Hakkinen | McLaren | 1:25,445 |
Jacques Villeneuve | Williams | 1:25,455 |
Heinz-Harald Frentzen | Williams | 1:25,511 |
Damon Hill | Jordan | 1:25,912 |
Jean Alesi | Sauber | 1:26,686 |
Johnny Herbert | MBP Benetton vil ikke ansætte en officiel testkører i år, efter at Jos Verstappen, som ellers uofficielt havde haft den rolle, har skrevet kontrakt med Stewart, siger Benettons tekniske direktør Pat Symonds. Englænderen siger, at teamet vil gøre mere brug af deres normale kører Alexander Wurz og Giancarlo Fisichella. Dette må med andre ord tolkes som Jason Watt ikke får chancen som testkører hos Benetton, som mange danskere ellers havde håbet på.HK Det har taget et stykke tid, men nu er det gået op for Bridgestone, den Japanske dækproducent og dækleverandør, at de er nødt til at forbedre deres dæk for at kunne være med i toppen af formel 1.
Goodyear er kommet med deres nye baghjul-compound, som arbejder virkeligt godt ved høje temperaturer. Hirohide Hamashima, Bridgestones tekniske direktør, var den første til at indrømme at den Amerikanske dæk gigant havde overtaget på Magny Cours. "Nu hvor Michael Schumacher og Ferrari er inden for rækkevide at kunne tage føringen i både kørenes og konstruktørenes mesterskab, er det vores mål at vinde det Engelske Grand Prix", siger han, og tilføjer: "Presset på os, for at gøre det godt under testen på Silverstone er enormt, for Silverstone er vores europæiske hjemmebane." I mellemtiden sker der noget hos Goodyear i Akron, Ohio. Her diskuteres det nu om beslutningen om at trække sig ud af formel 1, med udgangen af denne sæson, men den beslutning ligger på Goodyears direktørs bord lige nu. Men eftersom GoodYear viser fremgang under hvert Grand Prix i øjeblikket, forventes det at beslutningen er meget tæt på en afgørelse. Det forventes at, hvis de førende Goodyear teams lægger et stort pres på selskabet, forventes det, at de ændrer deres beslutning. "Vi er helt overbeviste om at Goodyear vil blive endnu en sæson i formel 1, og vi ønsker også at fortsætte samarbejdet med dem.", siger en Ferrari talsmand efter sidste weekends grand Prix. HVJ Ford forventer at have løst deres motorproblem inden for de næste 10
Dage. Det drejer sig selvfølgeligt om deres formel 1 motore, som ikke
Længere vil blive bygge hos Cosworth, fordi dette selskab er blevet købt
Af Audi. Den mest sandsynlige løsning på dette problem, er at Ford vil købe
Cosworth Racing tilbage fra Audi.
I mellemtiden vil Ford prøve at finde en plads i US Champ Car serien til Jan Magnussen, som blev droppet af Stewart teamet, inden det Franske Grand Prix. En unavngiven Ford ansat udtaler at de er utilfredse med den måde hvorpå Jan blev fyret. HVJ Mika Hakkinen var igen hurtigst i går på Silverstone. Ferraris Eddie Irvine var næsthurtigst. David Coulthard var 3. hurtigst efterfulgt af M. Schumacher, Fisichella og Villeneuve. Jos Verstappen var 1,1 sek. hurtigere end Barichello og Rosset var dagens langsomste. Gad vide om Tyrrell ikke snart burde give Tom Kristensen en chance
|