'Hvem siger at jeg er landkrabbe?'
Teamet koncentrerede om set-up, og test af aerodynamiske forbedringer.
Mika Häkkinen og David Coulthard lå i top 6 alle testdagene og er derfor meget optimistiske op til det kommende Grand Prix.
Mika Häkkinen er ikke så bekymret for at det skal komme til at regne under Grand Prix'et. Hans erfaringer med McLaren raceren under det Franske Grand Prix, har fået ham til at sige, at bilen nærmest er lige så nem at køre i regnvejr, som den er i tørvejr.
David Coulthard siger at han vil gøre det godt på Silverstone(Har vi hørt den sang før). "I år har jeg været meget tættere på Mika i kvalifikationerne. Han er ret godt til at køre kvalifikation, men jeg er også blevet bedre til det."
De kom op i det speciel udstyrede fly, som gør det muligt at simulere vægtløs tilstand i omkr, 30. sekunder af gangen. Coulthard havde det virkeligt sjovt under turen og det var i øvrigt første gang at en racerbil var bragt ud i vægtløs tilstand.
Johnny Herbert har også haft det sjovt siden sidste Grand Prix, idet han har siddet ved roret på en F1 powerboat.
De brugte hovedsageligt tiden på engine mapping lige som der blev brugt tid på at teste de nyeste modifikationer på deres motor, Dette blev dog afbrudt om onsdagen, efter kun 16 omgange.
Teamet koncentrere sig om et regnvejrs set-up.
Den sidste shakedown test foregår i denne uge, på Santa Pod.
Testen blev hovedsagelig brugt til en sammenligning imellem medium og bløde dæk. Der blev også brugt tid at lave set-up til løbet.
under Testen opdagede Fisichella et problem med motoren, men derudover var der ingen problemer.
Ifølge vores kilde har man dog ikke brugt tid på at testet FTT system på Silverstone, og Tim Wright har sagt "Der skal stadig udvikles en del på det".
Her er tiderne fra test på Silverstone den 2. juli 1999:
Kører | Team | Bedste tid |
Michael Schumacher | Ferrari | 1:26,515 |
Damon Hill | Jordan | 1:26,965 |
Mika Hakkinen | McLaren | 1:27,275 |
Johnny Herbert | Stewart | 1:27,294 |
Eddie Irvine | Ferrari | 1:27,758 |
Rubens Barrichello | Stewart | 1:28,058 |
Giancarlo Fisichella | Benetton | 1:28,086 |
Alexander Wurz | Benetton | 1:28,100 |
Ralf Schumacher | Williams | 1:28,295 |
Pedro Diniz | Sauber | 1:28,391 |
BB Frank Williams og hans medarbejdere skal på arbejde - deres hovedsponsor Rothmans International har i en pressemeddelelse fortalt at de efter denne sæson ikke længere vil sponsorere Williams-teamet. Samarbejdet mellem de to parter begyndte i 1994 og indtil slutningen af 1997 var
det Rothmanns der var bemalet på raceren, hvorefter et andet af firmaets mærker har været inde i varmen, nemlig Winfield. Men efter at BAT - der jo er en af bagmændene bag BAR-teamet - for nogle måneder siden opkøbte Rohtmans International og det har derfor været ventet at netop Williams vil være det team der måtte stå uden sponsor.BB De sidste to år har EU kommissionen undersøgt FIAs enerådende rolle i forbindelse med forskellige rettigheder og deres monopollignende status. EUs konkurrencekommisær har offentliggjort at man er på vej til at skride ind overfor FIA. Blandt andet har Karel van Miert udtalt at FIA udnytter deres dominerende position og på den måde afviser al form for konkurrence. Blandt andet går kritikken
også videre til FOCA, der er sammenslutningen af teams i Formel 1 og som reelt er dem der udbyder TV-rettighederne - FOCA styres af Bernie Ecclestone. Derudover rettes der også anklage mod FOA, der er endnu et af Ecclestones styrende organer i Formel 1. Sagen blev rejst da et tysk TV-selskab indgav en klage over FIA og deres rolle i forbindelse med TV-rettigheder. Samtidig har kommissæren fundet ud af at FIA udnytter deres position til at presse racerserier med deres teams og kørere, til udelukkende at deltage i serier der har fået FIAs blå stempel, hvilket har fået mange mindre serier der var oprettet som et alternativ til FIAs officielle serier til at lukke. Derudover ventes det at FOCA får en bøde af de helt store på grund af deres kontraktforhold i forbindelse med TV-rettigheder. Blandt andet har de 11 teams underskrevet en erklæring der giver Ecclestone ret til at sende TV-billeder af deres racere i flere år frem i tiden. Men efter at EU-kommissæren har fremsat disse udtalelser vil FIA ikke sidde tilbage uden at give svar på tiltalen. I en pressemeddelelse tager FIA til genmæle efter at de er blevet bestormet af pressen for at få et svar på hvad der er FIAs holdning til disse undersøgelser. I første omgang er FIA meget overrasket over at EU kommissionen har givet den britiske avis 'Financial Times' en meget detaljeret beskrivelse af den rapport der eller skulle være hemmelig - i det mindste før FIA er blevet præsenteret for rapporten. Ikke overraskende er FIA uenig i det som der er skrevet - og de anfægter især 4 punkter: 1) FIA bruger deres magt til at blokere for andre serier: 2) FIA bruger
deres magt til at presse andre serie ud: 3) FIA udnytter deres magt til at købe alle
TV-rettigheder til international motorsport: 4) FOA og FIA beskytter Formel 1-mesterskabet fra
konkurrenter ved at båndlægge alt hvad der kunne være en konkurrerende serie: Til slut beklager FIA sig over at kommissionen igen har lækket materiale til pressen før FIA har været inform BB Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk
|