Ferrari
Debuterede i Frankrig med deres "hybrid racer" med ombygget baghjulsophæng, den blev kørt af Michael Schumacher, man regner med at have en tilsvarende model klar til Eddie Irvine i det Engelske Grand Prix. Deres long wheelbase model forventes først klar sidst i juli måned, den har foruden den længere akselafstand også de ny baghjulsophæng, nye side spoilere og ny diffuser.
Williams
Kom med et nyt forhjulsophæng i Frankrig. Dette vil blive udviklet yderligere samtidig med nye aerodynamiske ændringer vil blive introduceret til det Engelske Grand Prix. Til Englands Grand Prix stiller teamet også med en ny Mecachrome motor med over 25 heste mere. Teamet fortsætter også arbejdet med at gøre raceren lettere, så de kan arbejde med placereingen af ballasten.
Benetton
Også Benetton kommer med den ny Mecachrome motor som man regner med har over 25 heste mere en den nuværende model.
Prost
Præsenterede nyt baghjulsophæng i kulfiber i Frankrig, dette afhjalp teamets problem med overstyring. Teramet fortsætter udviklingen af deres long wheelbase model, der i øjeblikket betegnes som værende "meget nervøs" på banen, man håber på race debut i Englands Grand Prix. De vil i august modtage Peugeot's nye EVO 4 motor.
Sauber
Stillede op i Frankrig med deres ny long wheelbase model, ny front spoliler samt ny diffuser. De forventer at have et forbedret differentiale klar til august.
Jordan
Kørte med ny Mugen-Honda B-spec. motor i Frankrig, som har flere heste og virker mere pålidelig. Der introduceres nye aerodynamiske ændringer til det Engelske Grand Prix.
Arrows
Teamet regner med debut for en meget "ombygget" TWR-Hart motor sidst i juli. Stiller op med en ny frontspoiler til det Engelske Grand Prix.
Stewart
Har netop introduceret deres long wheelbase model,som begge kørere benyttede i Frankrig. Teamet regner med at have endnu en ny Ford motor til det Engelske Grand Prix.
Der går også rygter om at Goodyear er på vej med et bredere fordæk, som er specielt udviklet til "low-grib" banerne.
Eddie Irvine lod under Silverstone testen den bombe springe, at han måske alligevel ikke skal køre for Ferrari i 1999, som de ellers tidligere havde oplyst. Eddie Irvine vil ikke længere være anden kører for Michael Schumacher, og han oplyser at der er flere muligheder åbne for ham. Der har være talt om at hvis Jacques Villeneuve skifter til BAR, så skulle der være gode muligheder for at Eddie Irvine kommer til Williams.