Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
5.7.1998
 Fortsætter Irvine?
 Udviklingen lige nu
 Mosley og Stallone i McLaren
 
4.7.1998
 Krise i BAR
 Bredere fordæk
 Ny mand hos Minardi
 Ferrari rygter
 

Hop til top5.7.1998

Fortsætter Irvine?

Eddie Irvine forlader måske Ferrari til næste sæson. Kilder siger at Irvine har udtalt at han måske skifter team til næste sæson fordi Ferrari ikke vil tillade ham at vinde et løb. Han udtaler at han er træt af at stå bag Michael Schumacher hele tiden. Officials hos Ferrari har hele sæsonen rost Irvines indsats og sagt at han passer godt ind i rollen som 2. kører bag Schumacher.
NJ  


Hop til top
Udviklingen lige nu

Så nærmer vi os det tidspunkt hvor de enkelte teams stopper udviklingen af dette års model, og begynder at koncentrere sig om udviklingen af næste års model, men alligevel sker der meget med de modeller der benyttes i øjeblikket, og lad os derfor se lidt på hvad der rører sig i Formel 1 lige nu.

Ferrari
Debuterede i Frankrig med deres "hybrid racer" med ombygget baghjulsophæng, den blev kørt af Michael Schumacher, man regner med at have en tilsvarende model klar til Eddie Irvine i det Engelske Grand Prix. Deres long wheelbase model forventes først klar sidst i juli måned, den har foruden den længere akselafstand også de ny baghjulsophæng, nye side spoilere og ny diffuser.

Williams
Kom med et nyt forhjulsophæng i Frankrig. Dette vil blive udviklet yderligere samtidig med nye aerodynamiske ændringer vil blive introduceret til det Engelske Grand Prix. Til Englands Grand Prix stiller teamet også med en ny Mecachrome motor med over 25 heste mere. Teamet fortsætter også arbejdet med at gøre raceren lettere, så de kan arbejde med placereingen af ballasten.

Benetton
Også Benetton kommer med den ny Mecachrome motor som man regner med har over 25 heste mere en den nuværende model.

Prost
Præsenterede nyt baghjulsophæng i kulfiber i Frankrig, dette afhjalp teamets problem med overstyring. Teramet fortsætter udviklingen af deres long wheelbase model, der i øjeblikket betegnes som værende "meget nervøs" på banen, man håber på race debut i Englands Grand Prix. De vil i august modtage Peugeot's nye EVO 4 motor.

Sauber
Stillede op i Frankrig med deres ny long wheelbase model, ny front spoliler samt ny diffuser. De forventer at have et forbedret differentiale klar til august.

Jordan
Kørte med ny Mugen-Honda B-spec. motor i Frankrig, som har flere heste og virker mere pålidelig. Der introduceres nye aerodynamiske ændringer til det Engelske Grand Prix.

Arrows
Teamet regner med debut for en meget "ombygget" TWR-Hart motor sidst i juli. Stiller op med en ny frontspoiler til det Engelske Grand Prix.

Stewart
Har netop introduceret deres long wheelbase model,som begge kørere benyttede i Frankrig. Teamet regner med at have endnu en ny Ford motor til det Engelske Grand Prix.

AN  


Hop til top
Mosley og Stallone i McLaren

FIA's præsident Max Mosley og skuespilleren Sylvester Stallone bliver de næste to der skal ud og køre i den to personers McLaren MP4/98T, det er planen at de skal køre lørdag den 11. juli før det Engelske Grand Prix. De vil begge blive filmet under deres tur rundt på Silverstone banen, ligesom de også vil blive udstyret med mikrofoner, så tilskuerne kan se og høre deres reaktion.
I stil med den sidste demonstrationskørsel, hvor Murrey Walker var passager i McLaren raceren, så er det Martin Brundle der sidder ved rattet.
AN  


 

Hop til top4.7.1998

Krise i BAR

Der er opstået en mindre krise i BAR teamet. Problemet er at chassis konstruktøren Raynard vil have deres navn med i teamnavnet, og det er Craig Pollock der er chef for BAR teamet ikke interesseret i. Raynard truer med at trække både deres penge og chassis ud af teamet hvis ikke de får deres vilje. Pollock på dan anden side bagatelliserer hele sagen, og udtaler. at der i den allerede indgåede kontrakt står hvad teamet hedder, og han ser derfor intet problem.
Et andet problem med BAR teamets navn er at når man opkøber et eksisterende team, som BAR jo her her gjort med Tyrrell, så kræver det at mindst 70% af de øvrige teams i Formel 1 feltet giver tilladelse til en navneforandring, og det har teamet heller ikke fået endnu, så måske så kører Tyrrell igen i 1999.
AN  


Hop til top
Bredere fordæk

Bridgestone oplyser at de i øjeblikket arbejder på et endnu bredere fordæk, som man forventer at have klar til Ungarns Grand Prix. De forventer at begynde testkørslerne allerede i den kommende uge.

Der går også rygter om at Goodyear er på vej med et bredere fordæk, som er specielt udviklet til "low-grib" banerne.

AN  


Hop til top
Ny mand hos Minardi

I forbindelse med testen på Silverstone i denne uge, præsenterede Fondmetal Minardi Ford teamet deres nye medarbejder. Det er den ny racekonstruktør, Rupert Buchsteiner han er 33 år og fra Østrig.
Buchsteiner har tidligere været 8 år hos RSM (Rennsportmanagement) Marko i Craz hvor han fungerede som teammanager og teknisk direktør.
AN  


Hop til top
Ferrari rygter

I følge Michael Schumacher's manager, Willi Weber, så forhandler han i øjeblikket med Ferrari teamet om en forlængelse af Michael's kontrakt. Han oplyser at de er meget tæt på at underskrive en kontrakt der løber i yderligere 3 år. Prisen som Ferrari er villige til at betale for denne forlængelse opgives til 80 mill. dollars.

Eddie Irvine lod under Silverstone testen den bombe springe, at han måske alligevel ikke skal køre for Ferrari i 1999, som de ellers tidligere havde oplyst. Eddie Irvine vil ikke længere være anden kører for Michael Schumacher, og han oplyser at der er flere muligheder åbne for ham. Der har være talt om at hvis Jacques Villeneuve skifter til BAR, så skulle der være gode muligheder for at Eddie Irvine kommer til Williams.

AN  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk