Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
6.7.1998
 Ferrari shake-down
 
5.7.1998
 Fortsætter Irvine?
 Udviklingen lige nu
 Mosley og Stallone i McLaren
 

Hop til top6.7.1998

Ferrari shake-down

I fredags kørte Luca Badoer, på Fiorano banen, shake-down af de Ferrari F300 racere der skal benyttes i det Engelske Grand Prix den 12. juli '98. Det var chassis nr. 187 til Michael Schumacher, chassis nr. 195 til Eddie Irvine samt reservevogenenchassis nr. 186. Luca Badoer kørte ialt 20 omgange med en bedste tid på 1:03,25.
AN  


 

Hop til top5.7.1998

Fortsætter Irvine?

Eddie Irvine forlader måske Ferrari til næste sæson. Kilder siger at Irvine har udtalt at han måske skifter team til næste sæson fordi Ferrari ikke vil tillade ham at vinde et løb. Han udtaler at han er træt af at stå bag Michael Schumacher hele tiden. Officials hos Ferrari har hele sæsonen rost Irvines indsats og sagt at han passer godt ind i rollen som 2. kører bag Schumacher.
NJ  


Hop til top
Udviklingen lige nu

Så nærmer vi os det tidspunkt hvor de enkelte teams stopper udviklingen af dette års model, og begynder at koncentrere sig om udviklingen af næste års model, men alligevel sker der meget med de modeller der benyttes i øjeblikket, og lad os derfor se lidt på hvad der rører sig i Formel 1 lige nu.

Ferrari
Debuterede i Frankrig med deres "hybrid racer" med ombygget baghjulsophæng, den blev kørt af Michael Schumacher, man regner med at have en tilsvarende model klar til Eddie Irvine i det Engelske Grand Prix. Deres long wheelbase model forventes først klar sidst i juli måned, den har foruden den længere akselafstand også de ny baghjulsophæng, nye side spoilere og ny diffuser.

Williams
Kom med et nyt forhjulsophæng i Frankrig. Dette vil blive udviklet yderligere samtidig med nye aerodynamiske ændringer vil blive introduceret til det Engelske Grand Prix. Til Englands Grand Prix stiller teamet også med en ny Mecachrome motor med over 25 heste mere. Teamet fortsætter også arbejdet med at gøre raceren lettere, så de kan arbejde med placereingen af ballasten.

Benetton
Også Benetton kommer med den ny Mecachrome motor som man regner med har over 25 heste mere en den nuværende model.

Prost
Præsenterede nyt baghjulsophæng i kulfiber i Frankrig, dette afhjalp teamets problem med overstyring. Teramet fortsætter udviklingen af deres long wheelbase model, der i øjeblikket betegnes som værende "meget nervøs" på banen, man håber på race debut i Englands Grand Prix. De vil i august modtage Peugeot's nye EVO 4 motor.

Sauber
Stillede op i Frankrig med deres ny long wheelbase model, ny front spoliler samt ny diffuser. De forventer at have et forbedret differentiale klar til august.

Jordan
Kørte med ny Mugen-Honda B-spec. motor i Frankrig, som har flere heste og virker mere pålidelig. Der introduceres nye aerodynamiske ændringer til det Engelske Grand Prix.

Arrows
Teamet regner med debut for en meget "ombygget" TWR-Hart motor sidst i juli. Stiller op med en ny frontspoiler til det Engelske Grand Prix.

Stewart
Har netop introduceret deres long wheelbase model,som begge kørere benyttede i Frankrig. Teamet regner med at have endnu en ny Ford motor til det Engelske Grand Prix.

AN  


Hop til top
Mosley og Stallone i McLaren

FIA's præsident Max Mosley og skuespilleren Sylvester Stallone bliver de næste to der skal ud og køre i den to personers McLaren MP4/98T, det er planen at de skal køre lørdag den 11. juli før det Engelske Grand Prix. De vil begge blive filmet under deres tur rundt på Silverstone banen, ligesom de også vil blive udstyret med mikrofoner, så tilskuerne kan se og høre deres reaktion.
I stil med den sidste demonstrationskørsel, hvor Murrey Walker var passager i McLaren raceren, så er det Martin Brundle der sidder ved rattet.
AN  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk