Caterham 'overtog' i sin tid retten til at bygge videre på den nok så berømte Lotus Seven, og har siden udviklet denne model og også tiføjet nye udgaver og modeller på programmet. Med Tony Fernandes's opkøb af Caterham, har han knyttet en tættere forbindelse mellem Lotus og den langt største arvtager af Lotus Seven.
Det betyder også at udseendet af Lotus Racing bilerne ændres. Udover at Caterham logoet nu bliver tilføjet på bilerne, så ændres der også farve visse steder på bilerne for imødekomme teamets nye sponsor GE. Meget tyder på at teamet er igang med en langsigtet omstrukturering af teamets planer. Måske også nødvendigt især i Formel 1 hvor det altså kniber med at hænge på.
Williams teamet kører i de næste to sæsoner med Renault motorer og dermed genoptager de to parter et tidligere samarbejde, som har givet stor succes for Williams teamet.
Den to årige kontrakt som er indgået, indeholder angiveligt en option om yderligere forlængelse når det nye og seneste reviderede motorreglement træder i kraft i 2014.
De seneste ændringer og især udskydelsen af introduktionen af de nye motorer, har skabt en større og bedre mulighed for både Williams og Renault for at lave en fornuftig kontrakt, med motorer som alle på markedet kender, samt at Williams teamet i et omfang kan være med til at præge udviklingen af de nye motorer.
Desuden omfatter den nye kontrakt mellem Williams og Renault også et teknisk samarbejde, men hvis omfang ikke er nærmere beskrevet.
Uden at genere nogen kan man godt sige at Williams teamet har haltet noget efter i denne sæson. De seneste par sæsoner har ellers vist at teamet med et budget der ikke har været verdens største, har formået at være godt med i pointene, mens teamet i denne sæson, har haft adskillige tekniske problemer at slås med.